AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

Hoe bro het ook klinkt heb ik zelf ervaren dat wanneer je kcal extreem pushed je lichaam er wel een soort van aan went. Vanuit relatief diepe cut ben ik direct naar +-4500-6500 (elke dag binges) gegaan en dat heeft me toch nu gebracht op een onderhoud van +-3300 terwijl ik einde cut op zo'n 1700 gemiddeld zat en niks meer dropte.

En na die 6000 werd je moddervet?

Nee niet bepaald we kwamen zeker op een punt aan van deminishing returns, maar ben nooit boven de 14% gegaan (wel mijn hoogste bf% ooit). Ik denk dat het voornamelijk kwam omdat we hoog gingen in khoolydraten en mijn vetten stegen niet mee dus ik snap wel waarom Spambod deze aanpak verkiest. Het is zeker niet gezond en ik raad het niemand aan maar door die aanpak zit ik best comfortabel in de prep met 2500 calorieen op de low days.

Vervang je kip voor kippendij.veel minder droog en een stuk vetter.anders gewoon blender dieet

• Topic Starter Topic Starter
Tof dat deze log door zoveel mensen wordt gevolgd en dat velen van jullie ook nog eens de moeite doen om te posten!

Ook iedereen bedankt voor de suggesties mbt de voeding. Ik heb inmiddels 500kcal toegevoegd door wat meer vet en wat meer carbs (ook voor het slapen gaan) toe te voegen. Ik denk dat het vele eten inderdaad vooral een kwestie is van gewenning. Ook heb ik al jarenlang een chronisch ontstoken maagslijmvlies waardoor ik gewoon heel voorzichtig moet zijn met bepaalde etenswaren om me maag vooral niet te irriteren. Hierdoor ben ik soms ook een beetje beperkt in wat ik precies kan eten. Maar nu gaat het eigenlijk best goed en heb ik nergens last van. Ik doe mijn best!

Overigens is mijn experiment met 10mg tamoxifen per dag als maintenance dose een beetje mislukt. Kreeg al vrij snel weer jeuk aan me linker tepel, dus gelijk maar weer verhoogd tot 20mg. Weer wat geleerd.

Wat betreft tamoxifen:
Aangezien de halfwaardetijd op 5 dagen ligt kun je niet binnen een aantal dagen de conclusie trekken dat een bepaalde dosis niet voldoende is. Het heeft tijd nodig alvorens de actieve stof een bepaald level heeft bereikt. Het is uiteraard een prima beslissing om het op 20mg te zetten, maar ik probeer alleen even aan te geven dat je niet overhaast conclusies moet gaan trekken:).

Wat betreft tamoxifen:
Aangezien de halfwaardetijd op 5 dagen ligt kun je niet binnen een aantal dagen de conclusie trekken dat een bepaalde dosis niet voldoende is. Het heeft tijd nodig alvorens de actieve stof een bepaald level heeft bereikt. Het is uiteraard een prima beslissing om het op 20mg te zetten, maar ik probeer alleen even aan te geven dat je niet overhaast conclusies moet gaan trekken:).

Ja ik vond het ook al raar dat ik al na 3 dagen op 10mg weer last ervan begon te krijgen. Maar het was echt weer diezelfde jeuk... Dus toch maar even geen risico genomen en besloten 20mg te blijven nemen.

Om nog even bij het tepel-verhaal te blijven :o Wat ik wel een beetje merk is dat ondanks de Tamoxifen de tepelzone wel nog steeds gevoeliger blijft dan normaal. Als ik bijvoorbeeld mijn borst scheer merk ik dat de huid rondom de tepels wat snel gaat jeuken/irriteren en als ik een verkeerd shirt ofzo aan heb voel ik ook af en toe een beetje wrijving zeg maar. Geen idee of dit "normaal" is... Het is geen biggie ofzo maar wel iets wat een beetje opvalt soms.

Laatst bewerkt:
Ja ik vond het ook al raar dat ik al na 3 dagen op 10mg weer last ervan begon te krijgen. Maar het was echt weer diezelfde jeuk... Dus toch maar even geen risico genomen en besloten 20mg te blijven nemen.
Wellicht dat het op 20mg ook de kop op zou hebben gestoken. Hoe lang neem je nu alweer 20mg en heb je nog last van gevoeligheid?

Wellicht dat het op 20mg ook de kop op zou hebben gestoken. Hoe lang neem je nu alweer 20mg en heb je nog last van gevoeligheid?

Vandaag is de 14e dag. Nee, heb geen last van brandende / jeukende tepels... Wel een beetje gevoelige huid eromheen af en toe. Zie edit van mijn vorige post.

Ik had nog een vraag, waarom je gekozen hebt om het cypionate ester te gebruiken? Inplaats van enanthate of sust of was het een kwestie van wat er ter beschikking was.

Vandaag is de 14e dag. Nee, heb geen last van brandende / jeukende tepels... Wel een beetje gevoelige huid eromheen af en toe. Zie edit van mijn vorige post.
Dat is vreemd. Daar zou weinig tot geen klierweefsel moeten zitten. Is het echt de huid, of meer het 'vlees' eronder?
Als het de huid is, dan denk ik eerder dat het komt door vaak scheren of er vaak aan zitten.

Kijk het aan op 20mg. Verergeren de symptomen, verhoog dan de dosis naar 30mg. Normaliter wordt gynecomastia behandeld met 10-20mg tamoxifen (zoals uit onderzoeken blijkt), maar aangezien jij een veelvoud van testosteron in je lichaam hebt en daarmee ook een veelvoud aan oestrogeen is het gerechtvaardigd om een hogere dosis toe te passen (tot 40-50mg, in uiterste gevallen 60mg zelfs). Ik ben hier recentelijk ook pas op gewezen door @hoxyz en @Galen. Voorheen gaf ik altijd het advies dit te behandelen met 20mg, maar hogere dosissen zijn dus gerechtvaardigd (conform wetenschappelijk bewijs uiteraard).

Ik had nog een vraag, waarom je gekozen hebt om het cypionate ester te gebruiken? Inplaats van enanthate of sust of was het een kwestie van wat er ter beschikking was.

Uhh ja ik wilde 400mg (dus 2x200) per week doen en het lab waar ik mijn gear van heb maakt alleen maar 200mg per ml in de cypionate versie. De volgende kuur zal 500mg per week zijn en daarvoor heb ik gewoon enanthate in 250mg per ml.

Dat is vreemd. Daar zou weinig tot geen klierweefsel moeten zitten. Is het echt de huid, of meer het 'vlees' eronder?
Als het de huid is, dan denk ik eerder dat het komt door vaak scheren of er vaak aan zitten.

Kijk het aan op 20mg. Verergeren de symptomen, verhoog dan de dosis naar 30mg. Normaliter wordt gynecomastia behandeld met 10-20mg tamoxifen (zoals uit onderzoeken blijkt), maar aangezien jij een veelvoud van testosteron in je lichaam hebt en daarmee ook een veelvoud aan oestrogeen is het gerechtvaardigd om een hogere dosis toe te passen (tot 40-50mg, in uiterste gevallen 60mg zelfs). Ik ben hier recentelijk ook pas op gewezen door @hoxyz en @Galen. Voorheen gaf ik altijd het advies dit te behandelen met 20mg, maar hogere dosissen zijn dus gerechtvaardigd (conform wetenschappelijk bewijs uiteraard).

Ja dat stukje van Galen mbt Tamoxifen had ik ook laatst gelezen.

Nee, het is echt meer de huid eromheen die wat jeukt af en toe... Ik denk eigenlijk dat het door het scheren komt. :hahaha:Heb ook een beetje het idee dat mijn borsthaar sneller is gaan groeien de laatste tijd :rolleyes:

Ik houd het iig nauwlettend in de gaten. Het knobbeltje zelf wordt iig niet groter, het blijft echt inimini, en dat is denk ik het belangrijkste.

Bedankt iig voor je suggesties!

Laatst bewerkt:
Ja dat stukje van Galen mbt Tamoxifen had ik ook laatst gelezen.

Nee, het is echt meer de huid eromheen die wat jeukt af en toe... Ik denk eigenlijk dat het door het scheren komt. Heb ook een beetje het idee dat mijn borsthaar sneller is gaan groeien de laatste tijd :o

Ik houd het iig nauwlettend in de gaten. Het knobbeltje zelf wordt iig niet groter, het blijft echt inimini, en dat is denk ik het belangrijkste.

Bedankt iig voor je suggesties!
Dat je haar sneller groeit is gelukkig heel logisch! Een verhoogd testosteron versnelt de haargroei. Ik merk zelf ook dat ik mijn borst en buik stukken vaker onder handen moet nemen.

Houd het in de gaten inderdaad. Probeer niet teveel in de tepel te knijpen. Klierweefsel ontsteekt namelijk vrij gemakkelijk en kan vervolgens abusievelijk aangezien worden voor gyno.

Uhh ja ik wilde 400mg (dus 2x200) per week doen en het lab waar ik mijn gear van heb maakt alleen maar 200mg per ml in de cypionate versie. De volgende kuur zal 500mg per week zijn en daarvoor heb ik gewoon enanthate in 250mg per ml.
Niet dat het uitmaakt, maar je kunt ook 2x0.8ml test E zetten:D

Niet dat het uitmaakt, maar je kunt ook 2x0.8ml test E zetten:D

Klopt, maar het komt in ampullen.

Ik denk eigenlijk ook niet dat er echt een verschil is tussen C en E...

Ik ben overigens zeer te spreken over deze test cypionate... Heb natuurlijk niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik heb misschien maar 1 keer een beetje pip gehad en voor de rest gaat het er gewoon heerlijk in.

Klopt, maar het komt in ampullen.

Ik ben overigens zeer te spreken over deze test cypionate... Heb natuurlijk niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik heb misschien maar 1 keer een beetje pip gehad en voor de rest gaat het er gewoon heerlijk in.
250 mg e4d dan haha. Zal elkaar allemaal weinig ontlopen qua resultaat. Test cyp is ook prima en op zich is twee keer op vaste dagen prikken ook wel fijn.

Wat gaat de tijd hard! Vandaag is week 8 alweer begonnen.

Gewicht bij aanvang kuur: 83,8 KG
Gewicht na week 1: 88,0 KG
Gewicht na week 2: 88,6 KG
Gewicht na week 3: 90,9 KG
Gewicht na week 4: 91,6 KG
Gewicht na week 5: 92,0 KG
Gewicht na week 6: 92,0 KG
Gewicht na week 7: 94,0 KG

Hoera! Het uppen van de calorieën heeft toch gezorgd voor een aardige gain deze week. Ik ben elke avond zo vol van al dat eten, en iedere ochtend kan ik echt pas gaan ontbijten nadat ik flink heb gepoept, want anders is er gewoon geen plaats daar binnen. :rolleyes:

Net overigens echt een klote injectie gehad. Ik denk dat ik best een grote ader heb geraakt want het deed (en doet nog steeds) best een beetje pijn en nadat ik de naald uit me been haalde spoot er echt flink wat bloed uit. Gelukkig injecteer ik met Z-track methode, dat zorgt er denk ik wel voor dat het bloeden sneller stopt. Want na die ene straal stopte het wel vrij snel met hevig bloeden. Hopelijk kwam er niet te veel gear uit met al dat bloed :( Dat is eigenlijk altijd het enige waar ik me zorgen over maak, hehe.

Het trainen gaat ook wel aardig eigenlijk. Word iedere sessie toch een beetje sterker en als ik mijn logboek bekijk, begint het verschil met voor de kuur toch aanzienlijk te worden. En dat terwijl ik ook nog 5 weken te gaan heb!

Ik ben de laatste tijd wel een beetje moe en heb 's ochtends eigenlijk steeds zin om verder te slapen. Ik train volgens een 4-way split a la Dorian met 2 sets to failure voor iedere oefening. Steeds 2 days on 1 day off. Opzich vind ik het wel fijn trainen zo, maar na wekenlang elke training tot het gaatje gaan merk ik wel dat de vermoeidheid toeneemt. Niet zozeer qua spierherstel oid, maar meer CNS fatigue.

Dorian zelf zegt ook dat hij maximaal 6-8 weken volle bak trainde, waarna hij 1-2 weken maintenance workouts deed met minder gewicht. Na deze kuur (dus in de cruise en volgende blast) moet ik mijn training ook maar een beetje vooruit gaan plannen en periodiseren. Vooral naarmate je steeds sterker wordt, wordt dit steeds belangrijker, denk ik.

Voor de rest gaat alles prima en heb ik niks te klagen.

Je injecteert diep dus er loopt echt geen gear uit daar hoef je niet bang voor te zijn :)

Leuk om te horen dat het toch lukt om meer te eten, en heb je nu definitief beslist dat je gaat cruisen?

PS wanneer krijgen we nog eens een foto om te vergelijken?

Terug
Naar boven