AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.401
Ook steeds pijn in mn bicep bij zware leg presses.

Niets beat squat(varianten) imo voor leg gains.

Ik zie dat je smith squats wilt doen, heb die onlangs eens geprobeerd maar erg lekker voelt dat niet :/ Jij wel goeie ervaringen mee he?

Mwa, ik zou niet zeggen dat ik een liefhebber ben van smith squats, maar bij gebrek aan alternatieven is het wel gewoon een goede oefening. Ik krijg er altijd echt zieke quad pumps van :p

Ik zou ook graag front squats willen doen, maar de keren dat ik ze probeerde in het verleden had ik echt zoiets van lol wtf dit is onmogelijk. For some reason kan ik gewoon niet die stang in positie houden. Alsof ik een soort gebrek aan flexibilteit heb in me schouders waardoor ik ze niet hoog kan houden en die stang steeds naar beneden rolt. Kan jij ze wel fatsoenlijk doen? Moet het binnenkort nog maar eens proberen... wellicht is er wat veranderd:o

Herken het. Ik vind dat ook maar een leip ding...je kan er zoveel gewicht op gooien. Ik doe hem dan ook gepauzeerd en langzaam en vooral niet gaan egoliften. Maar waarom niet gewoon twee x per week squatten?

• #1.403
Herken het. Ik vind dat ook maar een leip ding...je kan er zoveel gewicht op gooien. Ik doe hem dan ook gepauzeerd en langzaam en vooral niet gaan egoliften. Maar waarom niet gewoon twee x per week squatten?

Omdat ik PPL doe en dus alles 2x per week. De ervaring leert dat als ik 2x per week exact dezelfde oefeningen/workouts doe, de rek er qua progressie sneller uit gaat dan wanneer ik 2 variaties van ongeveer dezelfde oefening/beweging afwissel.

Voor chest doe ik dumbbells en barbells afwisselen, voor back-width verschillende grips en voor thickness de ene keer deadliften vanaf de grond, de andere keer rack pulls etc. etc.

Sinds ik het zo ben gaan doen, blijf ik makkelijker plussen.

Apart, dat werkt voor de meesten juist niet. Wellicht doe je dan iets fout kwa programmering. Juist door een oefening vaker te doen wordt je er ook beter in.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #1.405
Apart, dat werkt voor de meesten juist niet. Wellicht doe je dan iets fout kwa programmering. Juist door een oefening vaker te doen wordt je er ook beter in.

Ik train altijd elke set tot failure (ben hetero)... Dan werken al die high frequency powerlifting achtige protocollen niet echt

• #1.407
Dat zit je dan inderdaad tegen.

Trainen zonder failure is een beetje als neuken zonder klaarkomen voor mij... Vind er op die manier geen reet aan. Maar ieder zijn ding natuurlijk... Elke manier van trainen heeft zijn voor- en tegenstanders

Trainen zonder failure is een beetje als neuken zonder klaarkomen voor mij... Vind er op die manier geen reet aan. Maar ieder zijn ding natuurlijk... Elke manier van trainen heeft zijn voor- en tegenstanders

Train je met spotters?

front squats lukken mij best aardig tbh. Sowieso met hakverhoging en je shouders (eigenlijk je armen, als je ze kruist ipv olympic style) hoog houden, als in hoger dan parallel met de vloer

• #1.414
Met squats heb ik nog nooit een spotter gebruikt tbh. Na een paar jaar trainen kan ik inmiddels wel aardig inschatten of er nog 1 rep in zit of niet. En anders kan ik de bar altijd nog op de safety bars pleuren.

Oké dacht dat je altijd tot fail ging. Dus de safety bars gebruik je niet altijd.

• #1.416
Oké dacht dat je altijd tot fail ging. Dus de safety bars gebruik je niet altijd.

Op een compound als squat of deadlift hanteer je doorgaans form failure. Dwz dat wanneer je op een squat de laatste rep echt met heel grote moeite omhoog bent gekomen, de set is afgelopen. Bij deadlifts bereik je form failure wanneer je weet dat de volgende rep niet met ideaal rechte rug meer uit te voeren is.

• Like
Waarderingen: GO02
  • #1.417
Vandaag rug gedaan... dunno why, maar opeens was ik vandaag echt fucking moe en uitgeblust, ondanks dat ik gister een rustdag had. Op de eerste 2 oefeningen nog wel goed weten te plussen (underhand grip pulldown en bent over row), maar vervolgens was alle energie echt in 1 keer weg en voelden de 182,5kg deadlifts alsof er 550kg aan de bar zat. Uiteindelijk nog wel 6 reps kunnen doen in goede form... maarja, wel een beetje teleurgesteld nu... Morgen push-day... wellicht dat ik even een extra rustdag inlas, afhankelijk van hoe ik me morgenochtend voel.

Hier nog ff een foto van mijn vadsige lijf

Bijlagen

• D0401C67-C8A8-4BBD-B0CB-5623037D4681.png
    D0401C67-C8A8-4BBD-B0CB-5623037D4681.png
    872,8 KB · Weergaven: 251
Wordt het niet weer tijd voor een deload week dan? hoe lang is dat geleden

• #1.419
Wordt het niet weer tijd voor een deload week dan? hoe lang is dat geleden

Ik zou nu eigenlijk wel beter een deload week kunnen doen ja... Alleen dat komt helaas niet zo goed uit met mijn schema voor de komende weken. Over een kleine 2 weken ben ik namelijk een hele week van huis voor mijn werk en eigenlijk zou ik dan dus die deload week willen doen. Nu misschien gewoon eventjes een paar rustdagen tussendoor doen en ff doorbijten.

Ik zou nu eigenlijk wel beter een deload week kunnen doen ja... Alleen dat komt helaas niet zo goed uit met mijn schema voor de komende weken. Over een kleine 2 weken ben ik namelijk een hele week van huis voor mijn werk en eigenlijk zou ik dan dus die deload week willen doen. Nu misschien gewoon eventjes een paar rustdagen tussendoor doen en ff doorbijten.
Je hebt toch geen wedstijd gepland? gewoon deze week rustig aan en die week voor je werk ook.

Terug
Naar boven