AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Verschillen je carbs op trainings- en rustdagen? Wist niet meer zeker of jij de persoon was die zei dat alles hetzelfde bleef behalve dat je een post-shake achterliet op rustdagen

    Ja, op rustdagen is alles hetzelfde behalve de post workout meal die ik eruit haal. Die komt neer op 40P en 50C = 360kcal. Ik zou op rustdagen uiteraard ook nog verder kunnen verlagen maar dat doe ik liever nog even niet. Ik wil alles stapsgewijs doen en 1 ding per keer veranderen zodat ik kan zien wat werkt en wat niet.

    Dus een beetje zoals volgt:
    Stap 1. -25% carbs
    Stap 2. -12,5% carbs aangezien -25% niet genoeg was en ik het gevoel heb nog steeds te veel te vreten en geen/amper honger heb
    Stap 3. Fasted cardio toevoegen, 3x30 of 4x20 min per week
    Stap 4. Cardio verder uitbouwen
    Etc. Etc.

    Toen ik als natty mijn laatste cut deed werkte deze methode best wel goed en werd ik binnen een paar maanden echt vrij lean.
     
    John Meadows raadde volgens mij ook ooit een zelfde methode aan, waarin je stapsgewijs dieper in een cut gaat d.m.v. spelen met carbs verlagen/cardio verhogen
     
    John Meadows raadde volgens mij ook ooit een zelfde methode aan, waarin je stapsgewijs dieper in een cut gaat d.m.v. spelen met carbs verlagen/cardio verhogen

    Kan best ja... ik heb deze aanpak uit Chris Aceto zijn boek zoals ik eerder al vermeldde. Je kan dat boek trouwens gewoon gratis downloaden als je een beetje goed zoekt op google. Echt een aanrader voor iedereen om dat boek eens te lezen.
     
    Galen had hier eens een stukje uit z'n nieuwe boekje gepost over hematocriet.
    Bloed doneren is inderdaad het beste middel om hematocriet omlaag te brengen.
     
    Toen ik cutte moest ik erg laag gaan in calorieën om echt degelijk droog te worden en had +- hetzelfde vp zoals bij jou aan de start. I’m talking 1700calorieen :o Carbcycle de fase er voor was wel heel effectief
     
    Toen ik cutte moest ik erg laag gaan in calorieën om echt degelijk droog te worden en had +- hetzelfde vp zoals bij jou aan de start. I’m talking 1700calorieen :o Carbcycle de fase er voor was wel heel effectief

    waardoor komt dat denk je?

    Toen ik natty was kon ik op 2500kcal gewoon best wel lean worden met abs en veins en shit en ik deed toen ook nog geen eens cardio lol
     
    Niet te snel kcals droppen anders eindig je idd snel op 1500kcal
     
    waardoor komt dat denk je?

    Toen ik natty was kon ik op 2500kcal gewoon best wel lean worden met abs en veins en shit en ik deed toen ook nog geen eens cardio lol
    Ik was best dik lol. Meende dat ik startte op 3750 (en dat was een drop van 4200 dacht ik). Had ook niet echt veel muscle
     

    Tof filmpje! Kijk eens naar die focus en vastberadenheid van Dorian... Zelfs bijna 25 jaar later via een filmpje op youtube krijg je zijn vibe en energie mee. Is en blijft een heel bijzonder mens

    En geinig hoe Big Steve zijn maatje Dorian aan het insmeren is met olie, haha
     
    Nou... korte update weer van mijn kant. Morgen begint de 4e week van de cut en ik weeg nog steeds evenveel (104kg) als toen ik begon. In de spiegel daarentegen is zeker wel eea aan het veranderen. Abs zijn al een stuk beter zichtbaar als 3 weken geleden en mijn spieren zijn echt een stuk voller, ronder en harder aan het worden. Armen, schouders, borst, rug... alles eigenlijk. Masteron is wat dat betreft echt goed spul!

    Maar goed, toch hoop ik dat het vetverlies wat sneller zal gaan vanaf komende week. Ik ga beginnen met 3x30 min fasted cardio, de week erna 4x30 min. Eens zien wat dat brengt... Voeding blijft nu nog gewoon hetzelfde.

    De krachtgains zijn de afgelopen tijd wel een beetje minder moet ik zeggen. Afgelopen paar sessies op sommige oefeningen niet weten te plussen. Ik denk dat dit komt doordat ik deze rotaties en bijbehorende oefeningen al bijna 12 weken ofzo doe... je kan natuurlijk niet eeuwig blijven plussen. Daarom binnenkort maar een paar oefeningen vervangen. Vooral bench press loopt voor geen meter en deadlifts gaan ook moeizaam.
     
    Ik mikte in m’n cut (heb ik maar 1x succesvol gedaan tbh) altijd op gewichtverlies, geen idee of dit eigenlijk de beste methode is. Klinkt alsof alles wel vlotjes loopt bij jou ondank het niet verliezen van gewicht. Heb je een gewichtsdoel voor deze cut?
     
    Mooie dat je BW constant blijft en je vet daalt, ideaal. :) Ben benieuwd op welk gewicht je uitkomt.
     
    Ik mikte in m’n cut (heb ik maar 1x succesvol gedaan tbh) altijd op gewichtverlies, geen idee of dit eigenlijk de beste methode is. Klinkt alsof alles wel vlotjes loopt bij jou ondank het niet verliezen van gewicht. Heb je een gewichtsdoel voor deze cut?

    Ja geen idee dus... Dit is natuurlijk de eerste keer diëten met AAS en ik had vooraf ook niet verwacht dat ik zo zou groeien en leaner worden tegelijkertijd.
    Mijn doel is nog steeds om gewoon heel goed zichtbare abs te hebben... daar zit altijd sowieso het meeste van mijn vet en als ik dat daar kwijt ben, ben ik gewoon erg lean. Op hoeveel kg ik dan uitkom, geen idee... het liefst zo veel mogelijk natuurlijk.
     
    Vandaag echt een siiicke leg session gehad... Op alle loading sets én meer gewicht gedaan tov de vorige keer én meer reps. Een beter gevoel dan dat bestaat ook echt amper.

    Zat net ook in mijn logboek te kijken... in 3 maanden tijd heb ik bijvoorbeeld bijna 20kg (17,5 om precies te zijn) toegevoegd aan bijvoorbeeld mijn RDLs (ik hik nu tegen de 180kg aan en dat is na 2 sets leg curls, 2 sets squats en 2 sets V-squats... als ik ze fresh zou doen zou ik denk ik makkelijk 200 kunnen doen). Fucking nice als je dat zo ziet. Ik geloof er echt heilig in dat dit soort progressive overload training mij de gewenste massa gaat geven. Het belangrijkste is denk ik om consistent te blijven en niet switchen naar andere manieren van trainen als het ff tegenzit of “saai” wordt. Die fout heb ik al eens gemaakt.

    Morgen ff voor het eerst fasted cardio doen thuis op de hometrainer die ik speciaal daarvoor gekocht heb haha... ben benieuwd.
     
    dat is de conclusie die je trekt wanneer de gear inkickt?

    Nee. Maar met gear werkt alles wel beter natuurlijk en is het meer een bevestiging eens te meer. Overigens voel ik dat inkicken nooit zo... naar mijn gevoel is er weinig verschil tussen week 2 en week 10 als ik een cycle doe
     
    Nee. Maar met gear werkt alles wel beter natuurlijk en is het meer een bevestiging eens te meer. Overigens voel ik dat inkicken nooit zo... naar mijn gevoel is er weinig verschil tussen week 2 en week 10 als ik een cycle doe

    Je merkt toch wel een beduidend krachtverschil tussen week 2 en week 10.
     
    Je merkt toch wel een beduidend krachtverschil tussen week 2 en week 10.

    Ik merk bijna elke week (ook tijdens een cruise) krachtsverschil omdat ik progressief train.
     
    Back
    Naar boven