XXL Nutrition

Spambod's kuurlog

Heb je hele log met veel interesse gelezen. Ik reageer niet vaak op logs haha maar ik moet zeggen echt netjes fysiek bro. Zeker voor zulke kuurtjes. Ook natty al nette shape. Moest dat even gezegd hebben.

Ik ben zelf een van de mensen die te snel is begonnen met tren en dat soort zaken, wel pas na 3 jaar natty trainen aan de gear gegaan maar had er zeker meer uit kunnen halen voor ik aan de aas ging. Daarnaast eerste cycle ook niet helemaal eruit gehaald wat kon. Naja anyway dingen die ik achteraf anders zou hebben gedaan. Ik ben wel op de eerste 2 jaar trainen na altijd 100% gegaan op mn voeding en training maar ik zie zo wel dat je betere genetics hebt dan mij en ben benieuwd wat de toekomst je gaat brengen!

Zeker een decent shape, echt netjes

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.904
Heb je hele log met veel interesse gelezen. Ik reageer niet vaak op logs haha maar ik moet zeggen echt netjes fysiek bro. Zeker voor zulke kuurtjes. Ook natty al nette shape. Moest dat even gezegd hebben.

Ik ben zelf een van de mensen die te snel is begonnen met tren en dat soort zaken, wel pas na 3 jaar natty trainen aan de gear gegaan maar had er zeker meer uit kunnen halen voor ik aan de aas ging. Daarnaast eerste cycle ook niet helemaal eruit gehaald wat kon. Naja anyway dingen die ik achteraf anders zou hebben gedaan. Ik ben wel op de eerste 2 jaar trainen na altijd 100% gegaan op mn voeding en training maar ik zie zo wel dat je betere genetics hebt dan mij en ben benieuwd wat de toekomst je gaat brengen!

Leuk dat je volgt en thanks voor de lovende woorden!

Ik heb ook genoeg dingen waarvan ik nu achteraf denk dat ik ze beter anders had kunnen doen, daar ben je dus zeker niet de enige mee. Bijvoorbeeld niet zo hard bulken de eerste 2 kuurtjes en onnodig veel vet aanzetten. Moet er eindelijk allemaal een keer af en dat kost ook tijd, tijd die je beter aan rustig lean bulken had kunnen besteden. Maar aan de andere kant is dat wellicht ook het mooie van bodybuilding; je bent nooit uitgeleerd en er is altijd ruimte voor verbetering. Al met al ben ik nu best wel tevreden met hoe het gaat.

• #1.905
Vandaag benen gedaan. Voor de veranderingen eens niet 10 sets squats, maar 5. Verder was het de bedoeling dat elke laatste set van een oefening een soort superset werd met de eerste set van de volgende oefening. Dus gelijk door zonder rust. Was pest pittig moet ik zeggen.

1. BB squat - 5 sets to failure, straight into
2. Hack squat - 5 sets of 10, r/p if necessary, straight into
3. Sissy squats - 5 sets of 12, r/p if necessary, straight into
4a. DB leg curl - 5 sets to failure
4b. DB Romanian deadlift- 5 sets to failure, straight into
5. Body weight walking lunges - 5 sets of 12, r/p if necessary, straight into
6. Adductor machine - 5 sets of 20-12 reps, r/p if necessary

Ben nu aardig naar de klote. Ook echt iets van 3 liter vocht verloren denk ik zo... ik heb Intussen al 4 liter water op en ik kan nog steeds niet pissen :hahaha: en het moet nog zomer worden!

Eetlust is na dit soort trainingen natuurlijk ook erg goed. Hopelijk blijft dat zo want dat is meestal een groot probleem voor mij. Verder woog ik vandaag zowaar 1kg meer dan gisteren, maar dat zegt verder niks uiteraard. Even afwachten wat het wekelijkse gemiddelde wordt en van daaruit verder denken wat te doen.

Enige waar ik tegenwoordig misselijk van wordt is benen trainen heb daarna echt altijd eerst geen honger.

• #1.907
Enige waar ik tegenwoordig misselijk van wordt is benen trainen heb daarna echt altijd eerst geen honger.

Voorheen werd ik ook altijd misselijk tijdens benen en af en toe ook met kotsen enzo erbij... nu eet ik mijn pre workout meal ongeveer 90 min voor de training en ben ik nooit meer misselijk.

Na de training eet ik gelijk rijst met protein powder en ongeveer 60 tot 90 min later een gewone maaltijd en die gaan er gewoon prima in na leg day.

• #1.908
Net kuiten en armen gedaan. Ben eerlijk gezegd nog een beetje gaar van gisteren en ik slaap de laatste paar nachten ook een beetje weinig en met onderbrekingen vanwege een nieuwe puppy lol. Maar desalniettemin een goede training en een sicke pump. Heb besloten om biceps en triceps te supersetten en ook niet te rusten tussen de supersets. Dus non-stop biceps/triceps/biceps/triceps etc. De reden daarachter is dat ik niet anderhalf uur wil besteden aan een arm training en 1 min rusten tussen setjes biceps is een beetje lame.

1. Leg press calf raise met 1 been - 5 heavy sets to failure (Links/rechts afwisselen zonder rust ertussen)
2. Tibialis raises - 5 sets to failure (met 30 sec rust tussen sets)
3a. Cable curl - 5 sets of 12 rp
3b. Tricep pushdown - 5 sets of 12 rp
4a. Ez bar curl - 5 heavy sets to failure, 6-10 range
4b. DB OHP - 5 heavy sets to failure, 6-10 range
5a. Seated DB hammer curl met elbows fixed - 5 sets of 12 rp
5b. Bench dips - 5 sets to failure + partials na laatste set

Was best snel klaar en mijn armen zijn echt kapodt nu.

Nu maar ff de rest van de dag door zien te komen. Morgen weer rug met width-focus.

Ik heb meestal sneller een pomp in triceps dan biceps. Weet niet hoe het bij jou zit natuurlijk maar als ik start met triceps ss en daarna biceps ss is de pomp een stuk beter. Ik zag dit bij cutler en ondervond hetzelfde

• #1.910
Ik heb meestal sneller een pomp in triceps dan biceps. Weet niet hoe het bij jou zit natuurlijk maar als ik start met triceps ss en daarna biceps ss is de pomp een stuk beter. Ik zag dit bij cutler en ondervond hetzelfde

Je bedoelt dus gewoon je superset beginnen met triceps en dan pas biceps?

Ik deed vandaag non stop bicep/tricep supersets dus eigenlijk maakt het dan niet zo veel uit waar je mee begint, haha. Begon eigenlijk meer een beetje per toeval met biceps. Zat geen gedachte achter oid. Ik vind cable curls of Hammer Strength machine curls altijd de chillste oefening om mee te beginnen voor biceps. Triceps begin ik eigenlijk ook altijd met pushdowns, ook om bloed in de ellebogen etc te krijgen.

• Like
Waarderingen: Apw
Je bedoelt dus gewoon je superset beginnen met triceps en dan pas biceps?

Ik deed vandaag non stop bicep/tricep supersets dus eigenlijk maakt het dan niet zo veel uit waar je mee begint, haha. Begon eigenlijk meer een beetje per toeval met biceps. Zat geen gedachte achter oid. Ik vind cable curls of Hammer Strength machine curls altijd de chillste oefening om mee te beginnen voor biceps. Triceps begin ik eigenlijk ook altijd met pushdowns, ook om bloed in de ellebogen etc te krijgen.
Ik bedoel dat je bijvoorbeeld start met een superset triceps dus bijv:
Tricep pushdown SS tricep extensions
Close grip bench SS dips
Nu zijn je triceps opgepompt en doe je hetzelfde voor biceps. Als ik biceps train duurt het langer voor ik een goede pomp heb dan met triceps. Omdat je nu triceps al vol hebt laten werken krijg ik een betere pomp in mijn biceps

• #1.912
Ik bedoel dat je bijvoorbeeld start met een superset triceps dus bijv:
Tricep pushdown SS tricep extensions
Close grip bench SS dips
Nu zijn je triceps opgepompt en doe je hetzelfde voor biceps. Als ik biceps train duurt het langer voor ik een goede pomp heb dan met triceps. Omdat je nu triceps al vol hebt laten werken krijg ik een betere pomp in mijn biceps

Ah, op die manier. Ja, zoiets lijkt me wel leuk om eens te proberen. Misschien de volgende keer.
Maar persoonlijk zou ik dan wel oefeningen supersetten met elkaar die een beetje het tegenovergestelde van elkaar zijn qua beweging. Dus niet CGBP en dips met elkaar supersetten, maar juist een stretch movement zoals db overhead extensions samen met een press movement zoals dips of CGBP. Voor biceps zou ik dan een stretch oefening zoals seated incline db curls met een contraction oefening zoals cable curls doen. Zoiets... Zal geheid sicke pumps opleveren

• #1.913
Ben toch al 3 dagen achter elkaar 97 ipv 96kg. Vanochtend zowaar 97,5kg en dat was alweer een tijdje geleden dat ik zo veel woog (ergens midden april na een cheat meal met extreem veel zout woog ik eens 98 ofzo om precies te zijn). Maar dat is natuurlijk logisch allemaal. Heb momenteel helaas niet echt foto’s om te laten zien, maar dat extra gewicht lijkt meer voor muscle fullness te zorgen dan dat ik nu ineens een grotere laag onderhuids water heb ofzo. Integendeel, lijk juist nog een beetje leaner dan voorheen. Vanochtend na rugtraining ook vrij veel goed zichtbare veins over me schouders en borst. Maar dat zal waarschijnlijk ook deels door d

Mijn eetlust is ook heel erg goed momenteel en het lijkt ook alsof het high fat/moderate carbs Dave Palumbo-achtige dieet echt goed werkt voor mij. Toch bijna 150gr vet per dag en mijn digestion, eetlust en gewoon overall gevoel is veeeeel beter nu dan voorheen. Mocht de komende twee dagen mijn gewicht min of meer gelijk blijven, denk ik dat ik vanaf begin volgende week wat calorieën toe ga voegen. Heel voorzichtig, 10gr carbs erbij per meal. Komt precies uit op +200kcal (want ik heb carbs in 5 vd 6 meals, pre bed doe ik nooit carbs). En dan weer even 1 of 2 weken aankijken wat er gebeurt.

Cheat meals heb ik besloten om ook maar ff niet meer te doen. Tijdens de cruise deed ik gewoon elk weekend op vrijdag of zaterdag een avondje lekker gek en at ik alles waar ik zin in had. Dat was leuk en gezellig, gaf eigenlijk ook helemaal schade qua shape oid... maar nu doe ik dat beter niet. De bedoeling van een groeifase is natuurlijk sowieso al dat je elke dag in een kcal overschot bent en als je daar dan ook nog eens 1x per week fors overheen gaat, vraag je om fat gains. Daarnaast ben ik ook bang dat ik na zo’n avondje met veel carbs en zout +3kg vocht er aan heb en daar heb ik ook geen zin in. Dusja, dat even wat betreft dieet enzo...

Wat betreft training vandaag:

Back width focus
1a. Wide grip pull ups - 5 sets to f
1b. Wide grip pulldowns - 5 sets of 10 rp
2a. Straight arm cable pullover met rope - 5 sets of 10
2b. Underhand grip pulldowns - 5 sets of 10 met partials om tot 10 te komen
3a. T-bar row - 5 sets to f
3b. Seated row - 5 sets of 10 met partials om tot 10 te komen
4. Chest supported incline DB row - 5 sets to f
5. Hyperextensions - 5 sets to f

Ben nu echt ff dood. Vandaag maar eens proberen vroeg te slapen en dan morgen laatste dag training voor de rustdag.

De bedoeling van een groeifase is natuurlijk sowieso al dat je elke dag in een kcal overschot bent en als je daar dan ook nog eens 1x per week fors overheen gaat, vraag je om fat gains. Daarnaast ben ik ook bang dat ik na zo’n avondje met veel carbs en zout +3kg vocht er aan heb en daar heb ik ook geen zin in. Dusja, dat even wat betreft dieet enzo...
Can confirm

• #1.915
Gemiddelde gewicht laatste week van de cruise: 96,1 KG

Gemiddelde gewicht week 1 van de blast : 96,14 KG
Gemiddelde gewicht week 2 van de blast: 96,75 (+0,61)

Zoals te zien blijft het gewicht min of meer gelijk. De afgelopen 2 dagen had ik vrij veel lichamelijke activiteit en had ik weer een kleine drop in gewicht (eerst zat ik een paar dagen rond de 97,5, en vervolgens weer terug naar 96,3 ofzo). Dusja, ik denk dat een kleine increase van 50gr carbs per dag wel gerechtvaardigd is op dit moment. Gewoon iets meer rijst en oatmeal dus, geen crazy shit.

Moet er wel ff bijzeggen dat hoewel mijn gewicht nauwelijks verandert, mijn uiterlijk er wel duidelijk op vooruit aan het gaan is. Ik ben toch nog een stuk leaner geworden en ook vooral ronder en voller in die 2 weken. Eigenlijk lijkt het dus meer op een soort recomp cycle tot nu toe, haha. Maar daar gaat de komende paar weken wel verandering in komen, denk ik. Het plan is om gewoon geleidelijk aan meer eten toe te voegen en dan elke keer kijken wat er gebeurt na 1 of 2 weken. Hopelijk ben ik dan over 10 of 12 weken toch een aantal kg zwaarder met +- dezelfde shape en dat zou heel erg nice zijn. Dan kan mijn volgende blast ook weer een groeifase zijn en niet steeds dat bulken tot je VP 20% is en dan weer cutten etc etc. Dat is echt niet de manier, daar ben ik inmiddels wel achter. Dusja... we gaan het zien de komende weken.

Ik wilde gisteravond en vandaag ook weer echt een cheat meal doen ofzo :hahaha: Dunny why, gewoon omdat mijn eetlust zo hoog is momenteel en ik constant zin heb in eten. Pizza en heel veel ijs :heart: Maar ik probeer toch maar ff vol te houden zonder... gedisciplineerd blijven.

• #1.916
Eerste dag met increased carbs en mijn eetlust lijkt alleen nog maar meer te worden :o Ik heb 1 uur geleden gegeten en ik kan eigenlijk al niet wachten op de volgende meal... Dat is echt top en ik hoop het zo te houden, aangezien eetlust en vertering en dat soort shit echt mijn achilleshiel was in het verleden.

Vandaag back thickness gedaan.

1a. Wide grip pull ups - 5 sets to failure
1b. Wide grip pulldowns - 5 sets of 10 RP
Dit is echt een fucking heerlijke superset, vooral als je niet heel veel pull ups kan doen, zoals ik. Voor pulldowns pak ik dan het halve gewicht van mijn bodyweight, dus 50kg. Dus eigenlijk is het een soort dropset.
2. BB bent row - 5 sets to failure
3. T-bar row - 5 sets to failure
4. 1-armed DB row - 5 sets to failure, links/rechts non-stop afgewisseld.
5. Chest supported DB row - 5 sets to failure + partials on every set
6. BB shrugs - 5 sets to failure, dropset on last set
7. Hyperextensions- 5 sets to failure + partials on every set

Gaat fucking lekker allemaal. Morgen pushday en ik kan al niet wachten. Life is good.

Nice treen, maar waarom doe je een wide grip pulldown op een back thickness day ipv een close grip pulldown oid

• #1.918
Nice treen, maar waarom doe je een wide grip pulldown op een back thickness day ipv een close grip pulldown oid

Voornamelijk omdat ik bij close grip pull ups en pulldowns last heb van mijn linkerschouder en omdat ik op de meeste pulldown machines geen close grip kan doen, omdat de machine meestal “eindigt” daar waar ik nog niet volledig ben uitgestrekt.

Daarnaast denk ik dat wide grip sowieso nooit verkeerd is... meer teres major + minor activatie, die je normaal met rows en shit niet heel goed bereikt. Dat zijn toch de 2 spieren die je rug van achter heel wide kunnen laten maken. Maar het is waarschijnlijk wel beter om de grip ook af te wisselen van tijd tot tijd... maar dan zit ik nog steeds met die pijnlijke schouder lol

• Like
Waarderingen: Apw
  • #1.920
Dit probleem heb ik ook vaak..
Sinds een week 200 calorieën (carbs) toegevoegd maar heb nu meer honger dan voor de verhoging.

Mja, het is voor mij niet echt een probleem. Ik heb 100x liever dit dan dat ik kokhalzend me meals naar binnen zit te douwen. Dit is nu gewoon ideaal. Het enige waar je wel op moet letten in zo’n situatie is dat je niet te veel eten gaat verhogen puur omdat je honger hebt. Je moet constant blijven kijken naar je fysiek en ook een beetje de weegschaal en van daaruit beslissen of je de increase ook daadwerkelijk nodig hebt. In het verleden ging het daar een beetje fout bij mij en werd ik onnodig vet.

Terug
Naar boven