AndroidHealthClinic

Spanksta gaat Loggen..!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.621
Spankie... Verzuring is je spieren die naar zuurstof aan het snakken zijn en die niet krijgen, daarom gaan ze melkzuur produceren.. Betekent dat je dus al heel veel reps aan het maken en aeroob aan het trainen bent!! Ik heb (behalve in mijn benen) eigenlijk nooit verzuring, alleen loopt de bende keihard vol... (komt ook door de 5 reps..)

Maar goed.. Geen verzuring is dus niks mis mee!! Eerder wel verzuring betekent dat je misschien je reprange kleiner moet maken!! Tenminste zou ik zeggen... (maximale kracht haal je tenslotte uit je creatinefosfaat (is dus de brandstof zonder verzuring!))

Oke bedankt meester.. Goede uitleg!

Heb net ook mijn Rug/Triceps achter de 'rug'.
Vind het wel vreemd dat je zoveel last hebt van je grip bij de shrugs na de DL, ik doe ook altijd shrugs na de DL en heb er dan totaal geen last van.
Toegegeven: mijn handen zien er echt niet uit na die 2 oefeningen.
Maargoed, dit verschilt natuurlijk per persoon en al met al toch een nette training.

Oke! Naja, Ik weeg natuurlijk maar 65 en als je da 100 Kilo achter de rug hebt wat je niet gewent bent, dan ga je dat wel voelen, had het overgens niet costant hoor.. De eerste keer alleen!

Oke! Naja, Ik weeg natuurlijk maar 65 en als je da 100 Kilo achter de rug hebt wat je niet gewent bent, dan ga je dat wel voelen, had het overgens niet costant hoor.. De eerste keer alleen!
Ik weeg 63 kilo;)

Ik gebruik trouwens een mixed grip bij de DL, omdat ik in mijn rechterhand iets heb zitten waar ik enorm veel last van heb als ik veel lift (een soort spiertje/adertje/'hebtotaalgeenidee' wat uit mijn huid lijkt te knallen als ik de stang lift, heb hier totaal geen last van op lagere gewichten of in mijn linkerhand)

• #2.624
ik voel m'n lats altijd uit elkaar klappen tijdens db rows :D
zeker als je de dumbbell tijdens het zakken iets schuin naar voren houdt;
BOEM! dikke stretch erop en dikke pomp erin.

Schuin naar voren in de zin van Naar je gezicht toe of juist er vanaf?

Ik begrijp je opmerking ook niet hoor. Hoe bedoel je db schuin naar voren houden?

ik voel met chinnen met lats en bi's volzuigen :O
lekker :D

Ik begrijp wel wat hij probeert uit te leggen:
Als je de dumbbell iets schuin naar voren richt ipv recht naar beneden hangen.
Een soort van "natuurlijke" boomstam zaagbeweging wat ook schuin gaat en niet recht zeg maar.

Vriendelijk groetend,

juist, gewoon logisch nadenken

2urnm6v.jpg

Zoals hierboven voer ik hem ook uit... :thumb:

Zwaartekracht werkt altijd recht naar onderen. Het enige wat je dan bewerkstelligt is dat je meer delt pakt, aangezien je een anteflexie er in gooit.

• #2.632
Bedankt voor deze schitterende uitleg Loo, voel me net weer op de kleuterschool ;) Zo simpel.. Denk te moeilijk..

Ja thanks voor de uitleg, ik zal hem de volgende keer ook is op deze manier aanpakken.

Zwaartekracht werkt altijd recht naar onderen. Het enige wat je dan bewerkstelligt is dat je meer delt pakt, aangezien je een anteflexie er in gooit.

meer stretch op je lats.

Ik voel duidelijk verschil in m'n lats als ik hem iets naar voren houd, meer pomp erin.

Ik pak ze niet alle vier de sets zo, maar m'n warm up sets wel.

• #2.635
meer stretch op je lats.

Ik voel duidelijk verschil in m'n lats als ik hem iets naar voren houd, meer pomp erin.

Ik pak ze niet alle vier de sets zo, maar m'n warm up sets wel.

Stja, stretch, maar de weklijn verleg je meer naar je delts. Als je zo graag stretch op je lats wil dan kan je beter gaan chinnen.

IMO heeft het weinig meerwaarde, maar als jij hem dan beter voelt dan is dat prima natuurlijk. Ik zal het ook eens proberen.

• #2.638
Nix

Laatst bewerkt:
Mooie training hoor, wat een reps, echt veel. Ik volg je log zo nu en dan, dus ik heb het niet helemaal gevolgd wat je schema nu precies is etc.
Maar de trainingen zien er zwaar uit!

Waarom heb je flys en db press omgedraaid?

Verder zit er wel vooruitgang in lijkt me zo.

Terug
Naar boven