Fitness Seller

Spieren kweken zonder sportschool

SpierenKweker

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
73kg
Hallo,

Ik ben 19 jaar en vond het wel is tijd worden om mijn lichaam te gaan trainen(sixpack en spierballen kweken). Heb sinds kort vakantie.

Alleen heb ik geen spullen om te trainen zoals gewichten en zo. Nu is mijn vraag, welke oefeningen kan ik beoefenen? Natuurlijk is dit niet een beter alternatief dan de sportschool, maar ik heb hier op dit moment geen geld voor, evenals het aanschaffen van materialen.

Ik heb wel veel tijd over om met bijv een schema de oefeningen te repeteren elke dag en zelfs wel 2x per dag.

Background info:

1 meter 81 en 73 kilo en een vetpercentage van 17-19%.

Mijn doel is er om ongeveer zo uit te zien :

Ik zoek een goede trainingsschema, waar ik het liefst vanavond al mee kan starten. Ik heb iets gevonden, maar ik weet niet in hoeverre dat effectief is.
http://www.bodybuilding.com/fun/ask-the-ripped-dude-whats-an-effective-bodyweight-workout.html

Zoals de linker of de rechter op de foto ?
Links is wel haalbaar voor volgende zomer als je beetje geluk hebt

Heb je sws gewichten en eennpaar trainings jaren voor nodig denk

sit up's, pull up's, push up's...

Met alleen een hoop vrije tijd kom je er niet, je zult er wel wat voor over moeten hebben.

Je wilt een fysiek als Dan? :P Doe mij dan maar ze bankaccount...

pindakaas smeren.. is al eerder effectief gebleken op dit forum

• Topic Starter Topic Starter
En nu even serieus jongens?

Begin een moestuintje

Waarom is die foto van DAN B weg? :(

Vergeet niet dat je hier op een bodybuildingsforum zit. ;)
Wat ik hieronder schrijf heeft daar weinig mee te maken, maar past meer in een fitness / bootkamp achtig iets. Ik denk dat je er wel wat aan hebt.

Google maar eens wat over trainen met je eigen lichaamsgewicht. Je zult versteld staan over de mogelijkheden.
Lees hier de diverse stickies maar eens door, te beginnen bij die in de beginners sectie, maar vooral ook over voedsel, die zijn erg leerzaam.
Aan de hand daarvan kun je een leuk schema samenstellen, waarmee je een fitter / atletischer lichaam zult krijgen. Let vooral op dat je wel een schema doet waarmee je je hele lichaam traint, sla vooral je benen en je rug niet over. Omdat je zonder gewichten traint, kun je van elke oefening best setjes doen met een hoog aantal herhalingen, bijvoorbeeld 3 setjes van 15 herhalingen van elke oefening. Voeg daar nog wat cardio aan toe in de vorm van zwemmen, hardlopen, fietsen of wat jij leuk vind. Eten doe je op onderhoud of net daarboven. Gezien je leeftijd, lengte en gewicht en waarschijnlijk geschatte vetpercentage, zou ik gewoon je huidige eetpatroon eens onder de loep nemen en dat een klein beetje aanpassen. (een paar slechte eigenschappen eruit, frisdrank, snoep, chips, goede dingen er terug in, meer zuivel, fruit en goede noten)
Om eventueel goedkoop wat gewicht toe te voegen aan je training moet je creatief zijn. regel bijvoorbeeld een stoeptegel en houd die voor je borst vast bij het squatten. Stop de tegel of meerdere in een rugzak en doe die om bij het dippen en bij het opdrukken.

Na een week of vier, waarin je vier of vijf keer een goed uur traint, moet je in de spiegel zeker al resultaat gaan zien.

Wil je naar het lichaam van een bodybuilder, dan zul je echt met zwaardere gewichten en serieus met je eten aan de gang moeten. Dus investeren in een home gym of naar de sportschool gaan. Vergeet dan wat ik hierboven heb geschreven, lees en luister naar de bodybuilders hier op het forum.

Ik zou gewoon dat trainingsschema doen wat op die site staat vermits dat je toch enkel thuis kan trainen. Ik doe voor het ogenblik iets soortgelijks. Ik train al minstens een jaar niet meer in zaal. Probeer en zie wat het geeft en laat je niet ontmoedigen. Je zal er alleszins veel gelukkiger mee zijn dan niets te doen. Je zal er geen beer van worden maar spiertjes zul je wel krijgen als je je oefeningen goed uitvoert en de discipline hebt om regelmatig te trainen. Die pushup's goed uitvoeren. Niet te vlug, goed diep, handen onder je borst en niet ver uiteen (niet op schouderhoogte, da's te gemakkelijk) en je zal zien dat je dan geen series van 30 zal doen. Eerder reeksen tussen 10 en 20. Als ik zak, staan mijn handen onder mijn tepels en dan wordt het een veel moeilijkere oefening. Het voornaamste zal vooral de discipline zijn om er elke keer aan te beginnen. Drie keer per week en elke dag een rustdag ertussen als je het schema van die site volgt. Ik train 6 keer per week maar splits mijn schema. dag 1:push'up's en dip's, dag 2: pull'up's, dag 3: benen. Plank en buik doe ik na de meeste trainingen.

Terug
Naar boven