SpierenKweker
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 73kg
Vergeet niet dat je hier op een bodybuildingsforum zit.![]()
Wat ik hieronder schrijf heeft daar weinig mee te maken, maar past meer in een fitness / bootkamp achtig iets. Ik denk dat je er wel wat aan hebt.
Google maar eens wat over trainen met je eigen lichaamsgewicht. Je zult versteld staan over de mogelijkheden.
Lees hier de diverse stickies maar eens door, te beginnen bij die in de beginners sectie, maar vooral ook over voedsel, die zijn erg leerzaam.
Aan de hand daarvan kun je een leuk schema samenstellen, waarmee je een fitter / atletischer lichaam zult krijgen. Let vooral op dat je wel een schema doet waarmee je je hele lichaam traint, sla vooral je benen en je rug niet over. Omdat je zonder gewichten traint, kun je van elke oefening best setjes doen met een hoog aantal herhalingen, bijvoorbeeld 3 setjes van 15 herhalingen van elke oefening. Voeg daar nog wat cardio aan toe in de vorm van zwemmen, hardlopen, fietsen of wat jij leuk vind. Eten doe je op onderhoud of net daarboven. Gezien je leeftijd, lengte en gewicht en waarschijnlijk geschatte vetpercentage, zou ik gewoon je huidige eetpatroon eens onder de loep nemen en dat een klein beetje aanpassen. (een paar slechte eigenschappen eruit, frisdrank, snoep, chips, goede dingen er terug in, meer zuivel, fruit en goede noten)
Om eventueel goedkoop wat gewicht toe te voegen aan je training moet je creatief zijn. regel bijvoorbeeld een stoeptegel en houd die voor je borst vast bij het squatten. Stop de tegel of meerdere in een rugzak en doe die om bij het dippen en bij het opdrukken.
Na een week of vier, waarin je vier of vijf keer een goed uur traint, moet je in de spiegel zeker al resultaat gaan zien.
Wil je naar het lichaam van een bodybuilder, dan zul je echt met zwaardere gewichten en serieus met je eten aan de gang moeten. Dus investeren in een home gym of naar de sportschool gaan. Vergeet dan wat ik hierboven heb geschreven, lees en luister naar de bodybuilders hier op het forum.
Mijn bedoeling is niet om een bodybuilder te worden, maar meer om een 'sexy' lichaam te krijgen en evt eruit te zien als de man op de foto (dan bilzerian).
Qua voedingspatroon:
Ik eet s'ochtends 2 geroosterde witbrood met smeerkaas en casselerib en salami als beleg erop.
In de middag eet ik niks en in de avond eet ik spaghetti/macaroni/rijst/patat i.c.m. speklappen/gehakt/frikandellen & kroket met salade/brocolli/bloemkol/ en evt aardappelen.
Verder snoep ik niet en drink ik geen energiedrank en alcohol e.d. roken e.d. doe ik ook niet.