AndroidHealthClinic

Spieren trainen met zwemmen?

Ja, dit meen ik.

1500meter kan jij crawl zwemmen? Zonder te stoppen?
Amai wtf ...

In het zwembad waar ik ga zwemmen, zijn ook redderscursussen en dergelijke, komen veel mensen regelmatig zwemmen en ik zie niemand die 45 min (zolang duurt een zwembeurt) aan één stuk door crawl zwemt. Zelfs geen mensen die komen "trainen" voor hun zwemsport... Misschien dat ze het wel kunnen, maar nee, ze doen het niet. En op 45 min zwem je max 1250 meter ofzo.

Weird shit jonge :D

wat zit jij nu te zeveren. op 45 minuten zwem je gemakkelijk 1500m. toen ik vroeger zwom, werd dit binnen 25 minuten afgehaspeld. niet na een maand training, natuurlijk. ik ben er nu 51 en moest ik een beetje oefenen (laat ons zeggen 2 keer per week een uur zwemmen) durf ik te wedden dat ik na een paar maanden gemakkelijk 1500m binnen 45 minuten zou zwemmen en daar zal iedere zwemmer of ex-zwemmer mee akkoord zijn. tel de lengtes maar van die mannen die in je zwembad trainen. indien ze wat kunnen zwemmen, zullen ze wel meer dan 60 lengtes (25m bad) afleggen binnen die 45 minuten. en ga misschien is wat trainen ipv te zeggen dat ik lieg.

Ja, dit meen ik.

1500meter kan jij crawl zwemmen? Zonder te stoppen?
Amai wtf ...

In het zwembad waar ik ga zwemmen, zijn ook redderscursussen en dergelijke, komen veel mensen regelmatig zwemmen en ik zie niemand die 45 min (zolang duurt een zwembeurt) aan één stuk door crawl zwemt. Zelfs geen mensen die komen "trainen" voor hun zwemsport... Misschien dat ze het wel kunnen, maar nee, ze doen het niet. En op 45 min zwem je max 1250 meter ofzo.

Weird shit jonge :D

Zevert es niet :D. Ik als ongetrainde zwemmer doe maar 30 minuten over 1500 meter (weliswaar in schoolslag).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Eigenlijk heeft die kerel niet zó veel massa he.

Zevert es niet :D. Ik als ongetrainde zwemmer doe maar 30 minuten over 1500 meter (weliswaar in schoolslag).

OMFG!

Dit geloof ik echt niet. Komt da maar is bij mij in het zwembad laten zien dan, want hier geloof ik echt de ballen van.

Binnen de 45min 1500 meter crawl zwemmen, dat geloof ik nog, na enkele maanden regelmatig (meerdere keren per week) zwemmen, maar zoals ik eerder zei, niet na één maand trainen.

Je weet toch dat de pro's nog een kwartier doen over 1500m schoolslag?

Heb jarenlang elke week gezwommen, maar voor de rest ben ik ongeoefend ja. Zo ongeloofwaardig is dat niet hoor. Ik ken weinig sportieve gasten die dat niet kunnen.

Nee, dat weet ik niet maar ik geloof je best.

Maar dan zeg jij dat jij als ongeoefend zwemmer half zo snel kan zwemmen als de pro's, voor 30min lang? Nee, dat lijkt me niet echt realistisch ...

Lees misschien iets beter. Ik heb nooit beweert "ongeoefend zwemmer". Ik schreef dat ik na 4 uur zwemmen per week (4 trainingen van een uur) en dat gedurende een maand. daarna kon ik gemakkelijk 1500m crawl zwemmen terwijl ik als ongeoefend zwemmer (de eerste zwemtraining) met heel veel moeiet 150m crawl kon zwemmen. maar na twee jaar kon ik zeker geen 1500m vlinder zwemmen. met moeite 200m vlinder. daar ging het over. wat Hercules beweert over de vlinderslag, klopt niet. een ongeoefend zwemmer kan wel 1500m schoolslag zwemmen. allez, ik heb er toch veel gekend.

OMFG!

Dit geloof ik echt niet. Komt da maar is bij mij in het zwembad laten zien dan, want hier geloof ik echt de ballen van.

Binnen de 45min 1500 meter crawl zwemmen, dat geloof ik nog, na enkele maanden regelmatig (meerdere keren per week) zwemmen, maar zoals ik eerder zei, niet na één maand trainen.

Tuurlijk kan je wel 1500m zwemmen in 45 min. na een maand trainen. Je hebt gemiddeld 45 sec. de tijd per baan, prima haalbaar.

Lees misschien iets beter. Ik heb nooit beweert "ongeoefend zwemmer". Ik schreef dat ik na 4 uur zwemmen per week (4 trainingen van een uur) en dat gedurende een maand. daarna kon ik gemakkelijk 1500m crawl zwemmen terwijl ik als ongeoefend zwemmer (de eerste zwemtraining) met heel veel moeiet 150m crawl kon zwemmen. maar na twee jaar kon ik zeker geen 1500m vlinder zwemmen. met moeite 200m vlinder. daar ging het over. wat Hercules beweert over de vlinderslag, klopt niet. een ongeoefend zwemmer kan wel 1500m schoolslag zwemmen. allez, ik heb er toch veel gekend.

Ik was dan ook in een discussie met pleasureseeker en hij zei dat hij als ongeoefend zwemmer dat wel kon. Misschien moet jij beter lezen? :)

En een ongeoefend zwemmer kan wel 1500m schoolslag zwemmen, maar niet binnen 30 min. Althans, dat beweer ik toch.

Tuurlijk kan je wel 1500m zwemmen in 45 min. na een maand trainen. Je hebt gemiddeld 45 sec. de tijd per baan, prima haalbaar.

45 sec per baan is inderdaad niet het probleem. Het probleem is dat je er toch wel de conditie voor moet hebben, aangezien het toch best vermoeiend is. Ik ga regelmatig zwemmen en mijn conditie is best ruk. Toch zwem ik er veel ongetrainde vrienden van mij af die een veel betere conditie hebben dan mij, zonder ook maar moeite te moeten doen.

45 sec per baan is inderdaad niet het probleem. Het probleem is dat je er toch wel de conditie voor moet hebben, aangezien het toch best vermoeiend is. Ik ga regelmatig zwemmen en mijn conditie is best ruk. Toch zwem ik er veel ongetrainde vrienden van mij af die een veel betere conditie hebben dan mij, zonder ook maar moeite te moeten doen.

Interesting. Zal wel meer factoren met zich meespelen naast conditie, zoals techniek en trainingen. Ik weet niet of jij zelfstandig zwemt of training hebt, maar als je 4 uur p/w training krijgt/kreeg (zoals skydirk), kan het een wereld van verschil maken omdat techniek zo ontzettend belangrijk is met zwemmen.

Interesting. Zal wel meer factoren met zich meespelen naast conditie, zoals techniek en trainingen. Ik weet niet of jij zelfstandig zwemt of training hebt, maar als je 4 uur p/w training krijgt/kreeg (zoals skydirk), kan het een wereld van verschil maken omdat techniek zo ontzettend belangrijk is met zwemmen.

Ja, techniek is volgens mij ook heel erg belangrijk, want anders weet ik ook niet hoe het komt dat ik beter zwem dan mijn ongeoefende, conditioneel-betere vrienden.

Ik zwem zelfstandig en heb nooit trainingen gehad. Een vriend van mij heeft mij crawl aangeleerd, als je die éné training zo kan noemen toch :) Maar ik zwem dus regelmatig en krijg nu en dan ook raad van zwemmers om mijn techniek wat bij te schaven.

Ik train mijn spieren niet met zwemmen, is voor mij puur ontspanning.
Spierpijn verdwijnt hierbij en ik vind het fijner om hiermee mijn conditie te verbeteren dan met Bijv. hardlopen.

en 1500m kan denk ik wel in in 45 minuten. voor mij al een hele tijd geleden dat ik heb gezwommen en sinds kort weer opgepakt.
Zwem nu ongeveer 40 baantjes in 45 min. tot 1 uur op een rustig tempo.
Alleen maar schoolslag, borstcrawl lukt me niet nog niet met mijn schouders, lopen na 2 baantjes compleet vol.

Lol? Het wereldrecord ligt op 46 seconden...
En de vlinderslag op 50 sec.

Impressive!

wat wil je daarmee zeggen? dat 1 minuut om 100m crawl te zwemmen, niet snel is. 1m09 op 100m vlinder is ook zeer snel. veel clubzwemmers die jaren trainen, kunnen die tijden niet voorleggen. ik heb nog geweten dat het wereldrecord 100m crawl op 52 sec stond.

ja vroeger woog ik 75, dat is ff wat minder dan 109;)
en die tijden waren mijn toptijden.

wat wil je daarmee zeggen? dat 1 minuut om 100m crawl te zwemmen, niet snel is. 1m09 op 100m vlinder is ook zeer snel. veel clubzwemmers die jaren trainen, kunnen die tijden niet voorleggen. ik heb nog geweten dat het wereldrecord 100m crawl op 52 sec stond.

Niet alles op een forum is sarcasme.

Terug
Naar boven