Fitness Seller

Spiergroepen trainen, logisch, maar hoevaak??

Bezoekers in dit topic

Wat komen er toch weer heerlijke belachelijke meningen voorbij. :roflol:
Die 48u rust waar iedereen altijd over lult is toch zo'n bullshit mensen. De hoeveelheid rust die je nodig hebt om volledig te herstellen hangt van je nivo/gevorderdheid af. Meer gevorderd, meer rust nodig, beginnner minder rust nodig. Rust wil niet zeggen niet trainen, maar op een andere intensiteit/minder load.
Als beginner zou ik me niet op een split richten, maar 3x per week fullbody gaan doen en elke training PR's proberen te zetten. ;)

Waarom 2x biceps btw in je schema? Hoop niet dat je vind dat ze achterlopen. ???
 
ik train zelf alles apart ik vind dat je dan veel meer kracht heb ik ga er goed op alles 1 keer per week ik train alleen borst triceps samen
 
Leuk schema alleen ik zou di en do omruilen. Maar goed dat zou ik dan doen hé. Verder is het mooi verdeeld

Di en do omruilen????? dan traint hij z'n rug een dag na biceps dus en gaa ten koste van rugtraining he. Waarom per se nu je biceps 2 x trainen eigenlijk?

Je traint pas - je bent een beginner net als ik. Zelf heb ik fullbody gedaan voor een ruime tijd, toen overgegaan naar een 2 daagse pull-push split die ik 2 keer per week deed. Nu is het tijd om te ervaren welk effect een full split 1 x per week op mij heeft. En ga ook niet direct uit je bol dat het goed werkt want wij beginners groeien zelfs als we hard aan ons pik sjorren he.
 
Di en do omruilen????? dan traint hij z'n rug een dag na biceps dus en gaa ten koste van rugtraining he. Waarom per se nu je biceps 2 x trainen eigenlijk?

Je traint pas - je bent een beginner net als ik. Zelf heb ik fullbody gedaan voor een ruime tijd, toen overgegaan naar een 2 daagse pull-push split die ik 2 keer per week deed. Nu is het tijd om te ervaren welk effect een full split 1 x per week op mij heeft. En ga ook niet direct uit je bol dat het goed werkt want wij beginners groeien zelfs als we hard aan ons pik sjorren he.

OMFG :roflol:
 
Volgens mij zijn er de volgende uitgangspunten:
-natural trainen max 45 minuten per sessie, dus sets beperken maar wel keihard
-nooit meer dan 2 dagen achter elkaar trainen
-niet twee upper bodies in die 2 dagen (dus geen rug-borst)
-rust tot spierpijn volledig weg is, dan nog nachtje slapen, dan weer trainen
-nooit meer dan 4 dagen per week trainen

Dus weinig mogelijkheden:

ma benen
di borst/sch
do rug
vr armen

of ma rug/bi
wo borst/sch/tri
vr benen

evt zo weer herstarten mits geen spierpijn bi's (let op rug)
 
Bij mij word elke spiergroep 2x per week hard aangepakt, all out.
van alles geprobeerd, full body, ub/lb, splits met alles 1x per week.
Hier ga ik het best op, voor jou kan het anders zijn. PROBEREN!
6 weken iets proberen, kijk hoe je vooruit gaat, en probeer wat anders.. probeer een aantal dingen en vergelijk ze, wat ging het best, daar dan vervolgens op doorgaan.

En ik train altijd upper body in 2 dagen, dag 1 borst dag 2 rug. no problemo.
 
Bedankt voor jullie reacties...!

Wat is een pull-push split schema dan??

En mn biceps train ik gewoon twee keer in de week omdat ik maar 2 oefeningen doe, zo gebeurd en waarom eigenlijk niet ? :)
 
Volgens mij zijn er de volgende uitgangspunten:
-natural trainen max 45 minuten per sessie, dus sets beperken maar wel keihard
-nooit meer dan 2 dagen achter elkaar trainen
-niet twee upper bodies in die 2 dagen (dus geen rug-borst)
-rust tot spierpijn volledig weg is, dan nog nachtje slapen, dan weer trainen
-nooit meer dan 4 dagen per week trainen

Dus weinig mogelijkheden:

ma benen
di borst/sch
do rug
vr armen

of ma rug/bi
wo borst/sch/tri
vr benen

evt zo weer herstarten mits geen spierpijn bi's (let op rug)

Oh boy. :eyes:
 
Ik dacht toch dat je spierpijn echt helemaal weg moest zijn voordat je een spier weer kon trainen, zelfs liefst nog een nachtje erna pas. Dan lukt 2 keer per week me niet. Misschien heb ik zelf meer herstel nodig dan gemiddeld. Of kun je met spierpijn toch trainen zonder te overtrainen?
 
Lijkt me niet logisch als je met spierpijn gaat trainen :rolleyes:
 
Back
Naar boven