Fitness Seller

spiermassa bouwen hoe laag mag vetpercentage zijn?

annetenjohan

Novice
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
54kg
Vetpercentage
18%
ben sinds 6 maanden aan het trainen gewoon kracht samen met mijn man.
volgens de vetpercetage weegschaal op de sportschool ben ik van 28% naar NU 18%.
mijn gewicht is van 56 naar 53. nu weet ik dat die weegschaal niet erg nauwkeurig is.
maar ik val makkelijk vet af met een goed ideet. ik was nog minder in vetpercentage. wat natuurlijk erg mooi was maar iedereen zei elke keer dat mijn bf te laag was om spiermasse te pakken. maar niemand kan me vertellen hoeveel et wel mag zijn voor een vrouw.
ik wil graag nog spiermassa pakken vooral op mijn kont en schouders.

ik heb al veel gegoogled maar kan nergens vinden wat de minimale bf voor een vrouw zodat ze toch nog spiermassa kan pakken.

18% is normaal, dus kun je lekker SM opbouwen. kijk in de spiegel, daar heb je meer aan als die weegschalen die je vet meten.

Ik denk niet dat dit minimum echt bestaat.

Zolang het een vetpercentage is dat je voor langere tijd kunt vasthouden, dus niet onnatuurlijk laag voor jou, zal je ook spiermassa kunnen aanzetten.

Maar goed, daar heb ik geen onderbouwing bij.

• Topic Starter Topic Starter
nee 18 te blijven hoef ik geen moeite voor te doen. dus mijn gevoel zei ook dat het lager kon. ik dacht ergens gelezen te hebben dat het voor mannen 12% is. dus was benieuwd naar die van een vrouw. maar kon het nergens vinden.
voel me bij lager fijner maar wil nog wel massa pakken. maar een lager bf traint fijner als je de spieren ook ziet werken ;-)

Vrouwen hoeven niet te bulken;)
Focus je niet zo op je vp. Hoe lager, hoe betere rebound

18is echt niet te laag op spiermassa aan te maken.maar spiermassa ga je automatisch meer moeten eten.en daardoor gaat je vp ook omhoog .zeker cardio hierbij doen.wat is exact Je doel?

mijn doel is de bikini klasse. maar eerst nog wat spiermasse pakken op bepaalde punten waar ik niet tevrede over ben. ik weet dat je niet het hele jaar zo droog kan zijn. maar wil wel weten tot hoever ik zou kunnen komen met mijn lichaam. het droger worden is dat ook niet het probleem maar wil weten wat ongeveer de gewenste vp mag zijn en toch nog spiermassa te pakken.

laagste voor een vrouw is 11,maar als ik bij 13a14 zit wordt ik moeilijk ongesteld.
om echt massa te krijgen zul je sowieso meer vp hebben.maar bedoel je misschien dat je goed droog straat maar de lijnen van je spieren en aders kan zien?
als dat zo is.s dat niet trainen voor massa.maar droog staan.is idd moeilijk te onderhouden.

Om massa aan te zetten moet je eten, simpel. Massa aanzetten zonder (iets) vetter te worden is niet mogelijk. Het is het een of het ander.

laagste voor een vrouw is 11,maar als ik bij 13a14 zit wordt ik moeilijk ongesteld.
om echt massa te krijgen zul je sowieso meer vp hebben.maar bedoel je misschien dat je goed droog straat maar de lijnen van je spieren en aders kan zien?
als dat zo is.s dat niet trainen voor massa.maar droog staan.is idd moeilijk te onderhouden.

nee wil echt wat meer spiermassa op mijn schouders willen. dus echt de rondingen erop. zo ook mij glute. die is door het droger worden slapper dus ook daar wil ik toch flink nog wat massa hebben voor de mooie bolle vorm.
droger als 18 kost me nu nog heel veel moeite. had toen moeten meten hoeveel het was. maar schat rond de 16 toen ze zeiden dat het te laag was om spiermassa te bouwen. vandaar dat ik weer wat hger ben gaan zitten. maar vond de 16 natuurlijk mooier. het echt heel droog worden wil ik wel. maar eerst de massa pakken.

---------- Post toegevoegd Thu 4 Oct 2012 om 19:48 ----------

Om massa aan te zetten moet je eten, simpel. Massa aanzetten zonder (iets) vetter te worden is niet mogelijk. Het is het een of het ander.
dat weet ik maar is er niet een beetje een richtlijn zoals bij mannen?
dat was als het goed was 12% (weet het niet zeker) om nog spiermassa te pakken.
dus wil weten waar het ongeveer voor vrouwen zit. bv onder de 12% zul je geen massa meer kunnen pakken.

ik weet het kan niet allebei maar wil wel weten of er ongeveer een richtlijn is.

ps je foto bekeken dani die foto van je rug wauwwwwww

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven