XXL Nutrition

Spiermassa gorilla

Status
Niet open voor verdere reacties.
belgian blue bull is voor de gorilla een geduchte BB tegenstander ;)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet wel hoe dat werkt. Onze inname aan eiwitten(waar spieren uit opgebouwd worden) is helemaal niet efficient. Gorilla eten alleen plantaardig voedsel waar kant en klare aminozuren inzitten. Wij mensen verbruiken eerst heel veel energie om de eiwitten af te breken tot aminozuren en vervolges gaan we ze weer in elkaar zetten om spiermassa op te bouwen. Een gorilla krijgt in principe uit zijn voedsel alle kant en klare ingredienten om spiermassa op te bouwen.

---------- Toegevoegd om 13:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:05 ----------

Maar produceert een gorilla dan veel meet testosteron of groeihormoon??

Ik ben bang dat dit niet zo is.

Onze inname aan eiwitten(waar spieren uit opgebouwd worden) is helemaal niet efficient. gorilla eten alleen plantaardig voedsel waar kant en klare aminozuren inzitten.

Als dit zo was, hing ik iedere dag aan de aminozuurboom.

Een gorilla krijgt in principe uit zijn voedsel alle kant en klare ingredienten om spiermassa op te bouwen.

Het tegendeel is waar. Plantaardig voedsel laat zich veel moeilijker afbreken tot vrije aminozuren. Het is dan ook geen toeval dat het darmstelsel van een herbivoor veel groter/langer is dan dat van een carnivoor of omnivoor zoals de mens.

Je hebt duidelijk niet veel kennis van biologie en biochemie.

Maar produceert een gorilla dan veel meet testosteron of groeihormoon??

Lees mijn vorige posts in dit topic nog maar eens...

Beste allemaal,

Wat ik me afvraag. Hoe is het mogelijk dat een gorilla in genen zo weinig verschilt van de mens en toch zo veel meer spiermassa per oppervlakte eenheid kan produceren. Wie kan mij vertellen hoe de hormoonhuishouding van een gorilla werkt????

Fie
Weinig verschil in genen is natuurlijk relatief, het klopt dat genen voor het grootste deel identiek zijn, maar die paar procenten verschil hebben wel een grote impact.

"Human genes differ only 1.6% on average from their corresponding gorilla genes in their sequence, but there is further difference in how many copies each gene has.[9]"

Goede posts trouwens harpep.

ik kan me voorstellen dat onze verder ontwikkelde fijne motoriek ten koste gaat van het de mogelijkheid tot het all out vuren van het CNS. Bij chimpansees is dit veel grover 'afgesteld'
En dus meer een alles of niets verhaal. Ook hebben wij mensen denk ik een sterkere rem op het CNS die voorkomt dat we veel MU's aanspreken en de boel overbelasten, enkel in extreme omstandigheden.

Hehe als die je pakt, kan je lachen gek, beesten trekken je gewoon uit elkaar.

Een chimpansee is al ong 7 keer sterker als een gemiddelde mens, laat staan een gorilla van 220kg veelal spier.

Ik ben echt een biology noob, wat ik niet snap is dat ze alleen bladeren en fruit eten. Daar zitten toch geen bouwstoffen voor spieren in? hoe werkt dat :scratch:

Gorilla's werden altijd geacht vegetariërs te zijn maar er zijn wel wat dingen ontdekt waardoor er nu lichtelijke twijfel over heerst, zoals dierlijk dna in de uitwerpselen. Zou niet zo vreemd zijn omdat er ook andere apen zijn die vlees eten zoals de chimpansee.

1800kg benchen lijkt me wel wat. Dan gaat er veel volk komen kijken als je aan het benchen bent. Erna flyes met barbells met 200kg eraan...

Gorilla's werden altijd geacht vegetariërs te zijn maar er zijn wel wat dingen ontdekt waardoor er nu lichtelijke twijfel over heerst, zoals dierlijk dna in de uitwerpselen. Zou niet zo vreemd zijn omdat er ook andere apen zijn die vlees eten zoals de chimpansee.

Ze eten hoofdzakelijk vegetarisch maar ze gaan niet eerst even de bladeren en vruchten door de sla-centrifuge heenhalen natuurlijk. In die bladeren zullen nog genoeg insecten en ander klein spul aanwezig zijn. Dat verklaart dierlijk DNA in hun uitwerpselen.

97% van hun dieet is plantaardig in principe, dat is toch vrij hoog voor een dier dat zulke oerkrachten heeft. Gorilla's hebben dan wel het voordeel dat hun metabolisch systeem er voor zorgt bepaalde aminozuren kunnen worden aangemaakt terwijl een mens de essentiele aminozuren toch echt moet binnen krijgen en deze niet in het lichaam kan samenstellen uit andere aminozuren.

Overigens zullen gorilla's in een natuurlijke omgeving waar ze wel toegang hebben tot bronnen die vlees leveren dat ook wel gaan consumeren. Alleen leven gorilla's hoofdzakelijk in gebieden waar ze juist die bronnen ontberen.

Ik heb eens gehoord dat ze wilden een gorilla bankdrukken zijn 1200 pond, maar de gorilla pakte het halster, niet wetende wat te doen met haar en gooide het weg alsof het een tak....

ronnie heeft ook lange darmen :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven