XXL Nutrition

spierpijn bij snel trainen?

rich32

Cool Novice
Waardering
0
Ik weet dat spierpijn geen blessure herstel is of zo, en ik heb er ook geen problemen mee:rolleyes: (Ik vind het stilletjes wel een beetje fijn)
Ik was aan het twijfelen waar de post te plaatsen.

Maar ik ben een nieuw progresief schema aan het volgen, 2 weken nu.
De vorige week dat ik mijn borst trainde, had ik mijn triceps erbij gedaan en heel rustig aan getraind(anderhalf tot 2 uur) en toen had ik de volgende dag geen spierpijn aan mijn borst.

Maar gisteren heb ik snel dezelfde oef. gedaan, en een midden schouder oef. erbij.
In 45/50 min. en toen moest ik weg.

En ik heb nu best spierpijn aan mijn borst. Is sneller trainen dan beter voor mij????

Laatst bewerkt:
Je bent afgeweken van je normale routine, dus je hebt spierpijn (of iig meer/andere spierpijn dan normaal). Niks raars aan.

Of het beter is? Geen idee. Blijf eens een lange periode zo trainen en kijk of je het beter vindt. Je ziet het vanzelf wel.

Anderhalf tot twee vind ik persoonlijk wat lang. Maar zou als ik jou was niet teveel oordelen aan de hand van spierpijn of niet. Doe wat je het fijnste vind.

• Topic Starter Topic Starter
Ok ik ga gewoon eens dat tijdschema aanhouden

je moet gewoon een proteine shake drinken dan gaan je spieren snel genzen en herstelt worden na 1 dag. ALs dat niet helpt neem je gewoon op 1 dag 5-6 shakes en dan moet het lukken

:rolleyes:Aha, Goeie tip!
Weet jij ergens een site waar ze goedkope proteine shake poeder verkopen?
(maar toch redelijke kwaliteit, Een beetje de Aldi onder de proteine shakes)

Want wat ik heb gezien was wel erg duur!!

Ik weet niet wat voor jou duur is, maar ik heb de onderstaande gekocht:

http://www.sportfood.nl/shop/index.php?cPath=55

en dan de 2e van boven (is dat pakket samen met creatine).

De 3e van boven is alleen de Whey (proteine).

Wanneer je bestelt heb je volgende dag binnen, zelf heb ik vanille smaak en vindt zeer goed te nemen ben er erg tevreden over. Of het de goedkoopste is, weet ik niet.

Zit 2300 gram is, ik neem 40 gr per dag.

2300/40= 57.5 dagen

bijna voor 2 maanden dus.

Dat valt mee ja.

En dit is gewoon puur voor herstel?
En dan zou je vaker in de week kunnen gaan trainen?:rolleyes:

Waar is die creatine dan voor?

neem die jongen toch niet zo in de zeik, wat hij moet doen is goed en veel vreten :)
die shakes zijn niet eens nodig, maar laat de supplementhoeren dat maar niet horen

op je originele post, ben ik het eens met danni, van je routine afwijken/nieuwe oefening is meestal spierpijn, spierpijn is echter niet nodig voor groei dus wordt niet bang als je er even geen last meer van hebt

Je traint toch progressief ladend? Dan geef je elke week je spieren een nieuwe groeiprikkel en spierpijn betekend dat je lichaam zich aanpast aan de vorige belasting. Ook als je bijvoorbeeld ineens minder pauze neemt, is dat ook nieuwe belasting en dus voer voor spierpijn ;)

aha ja.... en daarom is afwisselen ook zo goed voor de groei van je spieren

Exactly ;)

Terug
Naar boven