Larssonn
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 449
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 87kg
Dit heb ik heel vaak. Lijkt me dus dat ik oefeningen teveel vanuit m'n schouders pak. Tips voor houding?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Het is het onderste deel van de presses wat de borst het meest belast, dus je met kleinere ROM bedoel je vanaf borst tot ??
ik heb dit ook altijd! mijn borst kan altijd wel wat hebben! maar kben altijd gedwongen om te stoppen met de training omdat me voorste schouder kop te snel verzuurt!
bankdrukken en shoulder pres (millitary, dumbbellpress maakt niet uit) kom ik ook niet hoger met de gewichten! kben er al meer dan een jaar mee bezig.
qua massa komt er wel langzaaaam progressie in maar sterker worden me schouders niet!
Bankdrukken same, dumbbell press same, incline decline dumbbell press allemaal same! voorste schouderkop is helemaal op na 6 setjes ofso.
dus hierbij abboneer ik me op dit topic
zelfde vraag als TS
Probeer je benen voor uit te buigen je ellebogen deels voorover te houden dan ontstaat er minder druk op de schouder
Ik heb dus ook dat de gewichten maar niet lekker omhoog willen, groei is er wel in de borst, maar stuk minder dan schouders/armen
Wat bedoel je met ellebogen voorover? Richting benen? Dat doe ik namelijk al, hierdoor heb ok idd het gevoel dat ik m'n schouders minder belast, maar alsnog heb ik de genoemde spierpijn in schouders.
@Rest Ik maak altijd een volledige rom, van aantikken borst tot volledige stretch. Schouders echt op bankje drukken let ik niet echt op. Dat kan ik proberen.
Heb ik ook, sterker nog de dag na mn borsttraining heb ik meer spierpijn in mn schouders dan als ik me schouders train.
Wanneer je de stang in je handen hebt draai dan 170 graden met je elleboog en probeer zodoende de stang omhoog te krijgen, vergeet niet je vuist 40 graden te buigen tijdens dat proces
Schouderbladen naar elkaar toe trekken wanneer je gaat bankdrukken, druk je schouders als het ware in de bank zodat je borst hoger is dan je schouders. Ook kun je variëren met de breedte van je grip, misschien voelt het beter wanneer je de stang minder breed pakt.
Wanneer je de stang in je handen hebt draai dan 170 graden met je elleboog en probeer zodoende de stang omhoog te krijgen, vergeet niet je vuist 40 graden te buigen tijdens dat proces
Schouderbladen naar elkaar toe trekken wanneer je gaat bankdrukken, druk je schouders als het ware in de bank zodat je borst hoger is dan je schouders. Ook kun je variëren met de breedte van je grip, misschien voelt het beter wanneer je de stang minder breed pakt.
Dus opsomming:
- Benen strak op de grond, en voeten niet verplaatsen.
- Lichte arc in de rug.
- Schouderbladen naar elkaar toe trekken VOOR je gaat liggen, en zo houden op de bench.
- Handen recht houden (polsen ten opzichte van onderarmen)
- Volledige ROM maken en aantikken (Niet laten rusten op de borst) Anders gewicht verlagen als het niet lukt.
- Nette vorm behouden, niet te snel niet te langzaam.
Denk dat het zo wel moet lukken..
Sinds ik geleerd heb schouderbladen naar elkaar toe te trekken (3 maanden terug) geen last meer van de schouders gehad.