XXL Nutrition

Spierverlies voelen

Gottardi Exp

Ripped Bodybuilder
Waardering
2
Ondertussen vijf dagen geleden dat ik ernstig buikgriep vaststelde als gevolg ik tot vandaag nog amper kan fatsoenlijk kan eten. ik denk dat ik van 2500 Kcal tot gemiddeld dagelijks 800 Kcal.
Nu ben ik aanzienlijk vermagerd, en het lijkt wel of mijn half jaar training 'opgevreten' is.
Nu vroeg ik mij af, als ik mijn bicep opspande voelde ik een gladde harde spier, nu ik waarschijnlijk spierverlies gemaakt heb, omwille van ondervoeding voel ik op mijn opgespannen bicep kleine putjes of kronkeltjes.
Misschien op die manier vast te stellen dat spiercellen afgebroken zijn.

Ik denk eerder dat je nu droger bent geworden, een spier is niet glad maar zoals jij voelt geribbeld. Grote kans dat je nu zuiver spiermassa voelt ipv spier bedekt met een laagje vet.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk eerder dat je nu droger bent geworden, een spier is niet glad maar zoals jij voelt geribbeld. Grote kans dat je nu zuiver spiermassa voelt ipv spier bedekt met een laagje vet.

Mja wie weet, ik zie er wel droger uit, maar mijn inpact lijkt minder en vandaar die vaststelling. En ja bij nader inzien is een spier inderdaad niet glad. Misschien zonde dat ik een nieuwe topic voor geopend heb, maar ik dacht misschien of je aan de spier zelf kon voelen bij zo een kritieke voeddingsstop dat er spiercellen werden afgebroken.

wss gewoon omdat je je glycoceen hebt opgebruikt en je spieren dus minder vocht vasthouden nu, ga gewoon weer netjes eten en dan zul je zien dat je zo weer een stuk voller lijkt.

Je zult wel ietsje verloren zijn, maar de hoeveelheid die je op een paar dagen echt gaat verliezen is zeer miniem.

is voornamelijk vocht en wat vet.
hoeveel kilo ben je afgevallen in totaal tot nu toe?
Ik had vorig jaar een voedselvergiftiging en was 5 kilo verloren. Ik voelde me toen ook half zo klein. Qua kracht ook redelijk teruggevallen toen.
Maar na maandje of 1.5 zat ik wel weer bij mn vorige stats.

komt wel weer goed kerel! waarschijnlijk vocht wat je verliest

• Topic Starter Topic Starter
Schade na een paar weekjes valt goed mee, ik ben een stukje droger geworden en voel mij vreemd genoeg nog massiever, alhoewel je volgens theorie na 4 dagen mss 1000 Kcal gegeten te hebben toch wel spier verbrand zal hebben.
Was in totaal 3.5 kilo lichter, en momenteel na een week stevig te trainen nog 2 kg minder als tevoren. Men vochtpeil zal wel opnieuw zoals tevoren staan dus ik veronderstel dat het grotendeels vet zal zijn..

ben nu inmiddels al 3 en een halfe week beter en was 4 kilo kwijt heb dr nu weer 5 kilo bij t was voornamelijk vocht en ben sinds vandaag weer begonnen en t ging best nog erg goed ben niet zo erg akelig veel kracht kwijt maarja t hoort er bij komt goed ook met jouw bicep :cool:

Je verliest geen spiercellen, dan zou 't necrose zijn, oftewel je spier zou voor een deel afsterven.

Je spieren kunnen wel atrofiëren, dwz dat je spiercellen kleiner kunnen worden.

Terug
Naar boven