AndroidHealthClinic

Sporten/Voeding geen verandering

Fool

Novice
Waardering
0
Dames & Heren,

Ik zoek al een tijdje een effectieve manier om af te vallen. maar naar lang onderzoek ben ik erachter gekomen dat ik de Gen heb van een aardvark

1,97cm
96 kg

energieverbruik in rust : 2210 (HBmethode)
totaal incl sporttoeslag : 3200

Inname per dag: 2600

Ik dacht een heldere moment te hebben door te gaan cutten, om op een gezonde manier af te vallen, helaas heb ik hier toch denk ik een fout gemaakt! Ik ben nu 6 maanden bezig maar het lijkt nergens op qua gewicht buik, benen).

Ik moet zegen vroeger at ik vrij weinig, was postbode en kon de hele dag aan het werk met een pakje sultana (misschien kan dit nog een voordeel voor mij worden als het oorlog wordt)

ik sport vast 3 x per week maar zaterdags pak ik 9/10x ook.

trainingschema:
Chestpress 4 15/12/10/8
Chestincline
4 15/12/10/8
Pectoral Machine
4 15/12/10/8
Armcurl
4 15/12/10/8
Arm Extension
4 15/12/10/8
Vertical Traction
4 15/12/10/8
Shoulder Press
4 15/12/10/8
Pull Down
4 15/12/10/8
Upper Back
4 15/12/10/8
Low Row
4 15/12/10/8
Abdominal Crunch
4 10/10/10/10/10
Leg Extension 5 10/10/10/10/10
Leg Press
5 10/10/10/10/10
Abductor Buiten
4 25/25/25/25
Abductor Binnen
4 25/25/25/25
Fietsen
15 min
Step/crosstrainer 15 min
Hardlopen 30 min

Ik heb me al aangemeld bij voedingscentrum caloriechecker om te kijken wat ik allemaal na binnen werk: zie afbeelding,

Ik heb wel altijd wat problemen gehad om altijd zoveel kcal binnen te krijgen. Ik eet 8 X over de hele dag verdeeld/kleine porties.
Maar nu naar 6 maanden lijkt het of er niks is gebeurt.

Maar laat ik niet geheel negatief zijn over al die fitness:
voordeel: voel me keigoed, gespierder, niet meer verkouden geweest, vreet al een paard (voor mijn doen)

Moet ik nog meer de focus legen of cardio?

Hebben jullie enig idee waar ik de fout maak, het lijkt of me lichaam nergens op reageert!!!

graag jullie ongezouten mening.

Voeding.jpg

Het lijkt mij dat als je dit schema volgt je toch echt vet zou moeten verliezen :S, zeker als je al 6 maanden bezig bent.... Maar je zegt dat je gespierder bent geworden, oftewel je hebt in de tussentijd gewoon het vet omgezet in de zelfde hoeveelheid (kg) spieren, dus als je zo doorgaat word je gewoon een beest ;)? Je verliest het vet dus wel degelijk, alleen in gewicht merk je het niet aangezien je spieren erbij aanmaakt, DENK ik ;)

Nou de basis is goed: bmr en toeslag lijken me in orde.

Wat je eet is ook niet slecht, cup a soup eruit halen wel. voor de rest even per maaltijd opschrijven.
Ik eet bv
100 gr brinta met water en 40 gr whey
300 gr kwark met noten
150 gr rijst 200 gr kip en 200 gr groente
300 gr kwark met brinta
100 gr rijst met vis
500 gr kwark met annanas
wissel per dag maar voedingswaarde ongeveer gelijk.
let op je eiwitten.

Van je trainingsschema snap ik niets, je traint aantal keer per week maar steeds dit programma? dat is niet ok dan.
Laat even zien wat je traint per dag of stuur me een mail.

Met wat kleine aanpassingen zou je toch met een maand of 3 verbeteringen moeten kunnen zien.

d

Tip: laat je vetpercentage meten.
Gewicht zegt niks.
Vind je ook niet dat je er beter uit ziet in de spiegel?
Post hier anders een foto, dan kunnen wij een oordeel vormen (en tips geven ter verbetering).

Ik denk dat bij afvallen gewicht wel degelijk wat zegt.

Misschien moet je ook eens kijken naar je trainingsschema.
Daar word ik ook niet echt wijzer van.
Is dat wat je 3x in de week volgt? Zo ja meteen mee stoppen.

Nou gewicht zegt wel iets, maar ik ben toch meer een voorstander van de spiegel.
Al vind je dat jij er beter uitziet dan moet je gewoon zo doorblijven gaan.

Maar damn...,6 maanden? ik ben bang dat er ergens toch een foutje zit, Waar precies zou ik niet durven zeggen

Ik zou een splitschema gaan proberen waarbij je veel meer oefeningen voor eenzelfde spiergroep pakt.
Ik zie squatten, bankdrukken en deadlifts niet in je schema staan.
Dit zijn zeer goede oefeningen om in 1 keer veel spieren te gebruiken.
Je zorgt voor meer stabiliteit, massa en uiteindelijk een hoger energieverbruik.

Ook train je zo te zien niet met dumbbells.
Trainen met kabels en dumbbells zijn effectiever dan apparaten.
Je kan altijd apparaten aan het eind van je training inlassen.

Ik wens je veel succes bij het behalen van je doelen!:)

Wat ik bedoel is dat gewicht alleen niks zegt, twee mannen van bijna 2 meter en bijna 100 kilo kunnen een compleet ander uiterlijk hebben - dit ten gevolge van de verdeling spieren en vet in hun lijf.
Als je je alleen maar focust op verliezen van gewicht dan zou ik de doelstellingen nog eens bijstellen - vet wil je verliezen, niet puur gewicht!

• Topic Starter Topic Starter
Sorry training schema, is idd onduidelijk erop gekomen.

4 sets peroef en dan een rep van 15-12-10-8
gevoelgmatig heb ik dan het idee dat je dan pas echt merkt dat je vooruitgang boekt que gewichten.

Meer variatie in me training schema kan misschien het antwoord zijn.

Is het niet wat te snel dat ik al miss (ruim genomen) 3 kg vet heb omgezet in spieren.

idd even een vetpercentage laten opmeten,

hoe dan ook, de voordelen van het sporten zijn groter dan die van gewichtverliezen, maar het blijft strange

alvast bedankt voor jullie reactie

6 maanden 3 kilo omzetten is niet zo vreemd toch? Is goed te doen als je het mij vraagt.... Maar ook dan zou je alsnog iets lichter moeten worden omdat je volgens mij meer vet zou moeten verliezen dan dat je spieren aan maakt, maar ja...

Terug
Naar boven