AndroidHealthClinic

Sportschool opstarten, suggesties?

• Topic Starter Topic Starter
gemengde kleedkamer lijkt me wel wat....

hehe speciaal voor jou maak ik een derde kleedkamer voor iedereen. paar sfeer lampjes er in en lounge muziek..
kijk niet gek op als je tussen allemaal gasten zit:rolleyes:

die hulpservice zal heel duur zijn. heb je dat buiten de digitale spullen zoals loopbanden en fietsen echt nodig dan
kussentjes vervangen of oplappen kan je wel een handig mannetje laten doen of zelf misschien
de kabeltjes en katrollen en alles tijdig beetje aandraaien.......
gebruikte toestellen kopen uiteraard. of neem je een contract om elke 4 jaar een volledige inrichting van hetzelfde merk te laten zetten..beter goed gebruikt spul

ik kan dingen zoals cardio toestellen ontleden en onderdelen vervangen, zelfde geld voor spinningfietsen.
en kabeltjes + katrollen etc kan ik ook.
natuurlijk ga ik dat zelf niet meer doen dan, maar ik kan wel mijn kennis delen met een handige jongen.

en idd.. zit nog te twijfelen tussen gebruikte toestellen of zo'n 4 jaar gedoe.
opzich hoeft het kracht shit niet gloednieuw te zijn. cardio vind ik wel belangrijk dat het in orde is want daar steek je anders te veel tijd in om bij te houden.

spiegels schuin in de hoek zodat je in een andere spiegel je rug kan zien.

Zijn al veel goede suggesties geweest. Maar ik heb er nog een paar:

- Van die haken waardoor je nog een aantal schijven aan je stack gewicht kan toevoegen.
- Koop een setje Captain of Crush (of ander merk) grippers, en maak die met een ketting vast aan de muur (ketting door het 'oog' van de veer van de gripper heenhalen. Ijzerdraad ofzo kan ook). Wou dat mijn gym dit had, scheelde me flink wat geld :)

Btw Hammerstrenght vind ik fijne apparaten hebben.

Heb je al een idee voor de naam van je toekomstige gym? En al een idee voor de locatie? Is ook erg belangrijk natuurlijk.

thnx goede ideeen!

nog geen naam..
we zijn wel al beetje begonnen met kijken naar locaties.
het moet zeer dichtbij een welvarende buurt zijn, dichtbij het centrum van de stad, goed bereikbaar en niet te dichtbij een andere sportschool.
ohja en in de buurt van studenten/scholen.

---------- Toegevoegd om 15:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:40 ----------

spiegels schuin in de hoek zodat je in een andere spiegel je rug kan zien.

komt allemaal in jouw speciale kleedkamer :D

toplessbediening achter de bar lijkt me wel leuk....

een antikreun allarm, was in amerika ook een overweldigend succes

Minimaal eens per jaar een grote dbb meet organiseren!

-Power racks (zijn fijner als squat racks)

-bands en chains

-deadlift platform

-voldoende barbells

Hammerstrength heeft alles volgens mij?
Dumbbells tot minimaal 50 en verstelbare voor als je zwaarder wilt rowen/shruggen/pressen.

En niet te vergeten, een loglift hebben

Veel ijzer van goede kwaliteit, genoeg gewichten, powercage/squatrack.
Misschien eens kijken naar dingen als safety bars, daarmee kun je je onderscheiden van de andere BB/PL gyms.

ik kan dingen zoals cardio toestellen ontleden en onderdelen vervangen, zelfde geld voor spinningfietsen.
en kabeltjes + katrollen etc kan ik ook.
natuurlijk ga ik dat zelf niet meer doen dan, maar ik kan wel mijn kennis delen met een handige jongen.

Je gaat toch geen extra geld uitgeven als je het zelf allemaal kan? ;)
Je zal in het begin sowieso al goed op je kosten moeten letten. Als er iets kapot is, maak dat dan na de uren (sowieso als je een eigen bedrijf hebt, zal je lange uren doen). Of overdag zal je ook voldoende momenten hebben dat er in de hele gym slechts 2-3 mensen aan het trainen zijn, dan kan je ook wat knutselen aan die dingen.

een goed en veilig systeem voor je kostbare spullen zoals sleutels/tel e.d. met kluisjes oid..

bij welke sportschool werk je nu dan?

misschien een segment aanspreken die niet vele gyms rechtstreeks beooge; de skinnie tiener.

Laat ze gewoon Rippetoe + Gallon of milk per day doen :p denk dat je naast ouderen die wat aan hun conditie willen werken ook hier een mooie melkkoe van kan maken.

Samenwerken met scholen, sportclubs en bedrijven ook niet vergeten.

Ga voor 1 lijn dingen die allemaal plateloaded zijn; hoef je niet steeds die stackweights te betalen en die gaan toch sneller kapot.

Misschien 1 of 2 uurtjes per dag waarbij er echt harde BB muziek gedraaid wordt. Denk dan aan metal of hard rock, lijkt me wel chill als je dan zwaar gaat trainen.

En cardio machines met de achterkant naar het kracht gedeelte toe, heb je ngo wat om naar te kijken als je traint:P

ik vind het wel leuk als er shakes en supplementen aanwezig zijn in een gym dan kan je info vragen en ze eventueel daar ook bestellen etc.

Heb je al eens gekeken wat je aan huur etc. voor een pand kwijt bent?

denk dat je het in tweeën moet delen, gedeelte voor cardio etc en deel voor echt kracht en bbers. denk dat een hardcore sportschool niet haalbaar is.

goede ideeen.
hoor veel dingen die ik nog niet bedacht had!

ach in het begin zullen dingen niet zo snel stuk gaan, dan kan ik het nog zelf bijbenen.
later zal ik er wel iemand voor aannemen
p.s. iemand in dienst nemen die onderhoud verricht scheelt heel veel geld met steeds iemand laten komen ;)

nja geen powerlift dingen..

en cardio met ass naar je toe is leuk, maar geen meid die daar in trapt :p
en ik wil niet dat smalle mensen er niet willen komen omdat er allemaal beesten lopen te geilen.
ik ga sowieso ook fitness en kracht toestellen door elkaar zetten zodat er geen ongemakkelijke scheiding komt tussen soorten mensen.

goede ideeen.
hoor veel dingen die ik nog niet bedacht had!

ach in het begin zullen dingen niet zo snel stuk gaan, dan kan ik het nog zelf bijbenen.
later zal ik er wel iemand voor aannemen
p.s. iemand in dienst nemen die onderhoud verricht scheelt heel veel geld met steeds iemand laten komen ;)

nja geen powerlift dingen..

en cardio met ass naar je toe is leuk, maar geen meid die daar in trapt :p
en ik wil niet dat smalle mensen er niet willen komen omdat er allemaal beesten lopen te geilen.
ik ga sowieso ook fitness en kracht toestellen door elkaar zetten zodat er geen ongemakkelijke scheiding komt tussen soorten mensen.

Ligt eraan of je app. gaat leasen of zelf gaat kopen.

Terug
Naar boven