Fitness Seller

Sportschool opstarten, suggesties?

Miss half-offtopic, maar ik vraag me af hoe je dat in het begin doet. Dan heb je een mooie sportschool met degelijke apparatuur en maar 3 leden. Hoe willen jullie dat gaan aanpakken?

---------- Toegevoegd om 12:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:58 ----------

Edit: dus hoe kom je aan meer leden :p

Ooit over na gedacht om een gym in het buitenland te openen?

• Topic Starter Topic Starter
Waarschijnlijk niet maar zoals al meerdere keren gezegd ga je het grootste deel van uw inkomsten niet bij de BB moeten zoeken maar eerder de andere doelgroep(zumba,bbb,spinning,etc)

Zeker spinning is bij ons zeer geliefd en komt steeds een pak volk op af.

Komt toch heel wat bij kijken he,heb ook een tijdje met de gedachte rondgelopen om een fitness te openen maar als je ziet wat er allemaal bij komt kijken:eek:

Het pand met inrichting alleen al is een ganse investering en als je dan niet wat eigen kapitaal hebt om erin te pompen is het bijna niet te doen!!

Maar jullie zullen wel aan alles gedacht hebben dus veel succes en ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken.;)

ps; zeker een goed reglement ophangen dat iedereen goed kan lezen,niks zo ergerlijk als dumbbells en gewichten die overal liggen behalve op hun plaats:mad:

grtz

haha ja hoevaak ik wel niet ruzie met een teenslipper botje heb gehad over dat ie zn spullen moet opruimen...
je vraagt het vriendelijk en je krijgt gwoon een reactie als: iedereen laat ze hangen, of ze hingen er al :rolleyes:
nou en!! kleine moeite kerel.

maarre ja kijk, de BB wensen zijn opzich niet veel duurder voor ons dan wanneer je je er niks van aan zou trekken.
alleen meeste sportscholen doen het gwoon niet...
zoals straps en belts etc. kost niks natuurlijk.

ach we zullen zien hoe het gaat lopen.

---------- Toegevoegd om 16:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:55 ----------

Miss half-offtopic, maar ik vraag me af hoe je dat in het begin doet. Dan heb je een mooie sportschool met degelijke apparatuur en maar 3 leden. Hoe willen jullie dat gaan aanpakken?

---------- Toegevoegd om 12:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:58 ----------

Edit: dus hoe kom je aan meer leden :p

simpele promotie, post, internet, vrienden, vriendinnen, mensen die ik ken die nu hier sporten.
kijk de meeste mensen die ik bij deze sportschool spreek zijn best wel ontevreden over die toko en ik ben 1 van de weinige die serieus bezig is met bb, en veel mensen hebben wel waardering voor me en ik spreek wel redelijk wat mensen die ook serieus willen bben op een betere school.
zodra ik er 1 open heb ik sowieso een aantal klanten van deze sportschool die bij mij komen. zelfs collega's zullen overstappen
er zijn 3 collega's die wel veel verstand hebben van bb/fitness etc, dus kunnen zo bij mij werken met een fijnere sfeer. :p
en veel vrienden van me sporten en die sporten ook veel met andere.
maar de meeste mensen moeten we winnen door reclame.

Ooit over na gedacht om een gym in het buitenland te openen?

nope, ik hou absoluut niet van reizen naar mijn werk :p
als de reis langer dan 20 minuten is, krijg ik er al een pesthekel aan.:(

Bij ons wat het zo erg met de dumbbells en gewichten dat ik zelf van ellende een aantal papieren heb gemaakt waarop stond dat de leden werden aangespoord om alles terug netjes op hun plaats te leggen,heb dit afgegeven en eigenaar meteen opgehangen!!!???

Konden ze dit nu niet zelf doen 10 minuten werk,nadat de papieren werden opgehangen en de mensen erop attent maken was het een aantal weken beter nu terug shame shit!!!

Laksheid van de eigenaar,wat wil je als je je hoofd draait en van niks aantrekt maar wel tegen mij komen klagen van andere leden!!!

Krijg het er op men heupen van he,zelfs nu ik dit schrijf,zou het zelf helemaal anders aanpakken en beter doen,spijtig dat ik de euro's niet heb!!!

grtz

Ach, iedereen heeft wel een droombeeld van een gym. Waar ik train is het ook niet allemaal zoals ik het zou willen... :(

• Topic Starter Topic Starter
Bij ons wat het zo erg met de dumbbells en gewichten dat ik zelf van ellende een aantal papieren heb gemaakt waarop stond dat de leden werden aangespoord om alles terug netjes op hun plaats te leggen,heb dit afgegeven en eigenaar meteen opgehangen!!!???

Konden ze dit nu niet zelf doen 10 minuten werk,nadat de papieren werden opgehangen en de mensen erop attent maken was het een aantal weken beter nu terug shame shit!!!

Laksheid van de eigenaar,wat wil je als je je hoofd draait en van niks aantrekt maar wel tegen mij komen klagen van andere leden!!!

Krijg het er op men heupen van he,zelfs nu ik dit schrijf,zou het zelf helemaal anders aanpakken en beter doen,spijtig dat ik de euro's niet heb!!!

grtz

haha ja sommige mensen snappen niet dat als je in iemand anders zn "huis" bent het wel zo netjes is om op te ruimen wat je gebruikt...

ik heb die euro's ook niet hoor!
het is een risico die ik wil nemen, ik weet dat ik het beter kan.. geen twijfel mogelijk.
en mijn baas is fokking rijk, maar begonnen met niks..
en als hij het met zijn fail bedrijfje kan, dan moet het voor ons helemaal lukken.
binnenkort is hij wel failiet aangezien hij zich niet wil aanpassen ondanks de sterke concurrentie om zich heen.

Volgens mij zijn er hier genoeg gasten die samen een sportschool zouden kunnen beginnen. Maar om echt goed te verdienen zal je toch echt meer zo'n health-city of fitnessfirst concept moeten neerzetten. Valt gewoon denk ik te weinig te halen aan alleen kracht en bb. Maar die combi moet inderdaad makkelijk lukken. Zorg er ook voor dat je ook medische begeleiding in huis hebt (fysiotherapie). Werkt eigenlijk twee kanten op, je krijgt klanten via de fysiotherapie en mensen met klachten kun je doorverwijzen naar de fysio (en houdt je dus binnen ipv dat ze gewoon stoppen met sporten). Ik vind alleen die genoemde concepts zo clean, je bent echt bijna bang om te zweten of echt aan de gewichten te trekken. Iedereen kijkt je dan al aan of je een of andere malloot bent. Zoals eerder gezegd strikte scheiding tussen losse gewichten/db/deadlift/squatreks en het 'gewone' vaste machines.

Welke groep BBers wil je trekken? Laten we eerlijk zijn: 95% van de BBers hebben geen behoefte aan extreem zware (dus dure) spullen. Wil je er Olympia kandidaten laten trainen, dan doe je een investering die 100% groter is, voor een toename van 5% in betalende leden.

Kortom: apparatuur die heel LICHT kan is een veel betere investering dan apparatuur die zwaar kan. Daar bestrijk je 95% van je markt mee.

Klanten gratis laten proberen

Wat ook heel handig is om in het begin volk aan te trekken is een beurt gratis laten proberen, zo kunnen ze gratis kennismaken met de gym en mss klanten worden

Ik denk dat je goed moet nadenken over wat je doelgroep is en wat je uit wilt stralen. Ook is het belangrijk wat er voor faciliteiten er in de omgeving zijn.

Persoonlijk zou ik niet te hardcore gaan. Een hoop mensen weten op een gegeven moment in welke gym er AS wordt gebruikt en welke niet. Helemaal uitsluiten kun je het mss niet ( als je dat überhaupt wil).

De rede dat er zoveel healthgyms zijn tegenwoordig is omdat daar het geld in zit. Ik denk dat investeren in een goed team belangrijk is. Zorg voor weining verloop en voor personeel met vakgerelateerde en vooral mensenkennis.

Terug
Naar boven