Fitness Seller

Sportschool Opstarten

Bezoekers in dit topic

wat zijn bumbells?

Bum-Bell


Het type korte halter dat rectaal dient te worden ingebracht.

Wel wat voor jou met je ongebreidelde geile apengedrag, geen wonder ook dat de term jou weer als eerste opvalt. ;)

Freud had er een puntje aan kunnen zuigen......oh wacht, dat had ik dan weer beter niet kunnen zeggen.
 
Bum-Bell


Het type korte halter dat rectaal dient te worden ingebracht.

Wel wat voor jou met je ongebreidelde geile apengedrag, geen wonder ook dat de term jou weer als eerste opvalt. ;)

Freud had er een puntje aan kunnen zuigen
......oh wacht, dat had ik dan weer beter niet kunnen zeggen.

Als er maar gezogen wordt,door wie maakt niet uit.
 
Cross-fit boxen zijn rendabel :eyebrow:
 
Mensen zijn bereid om best veel te betalen voor crossfit. Ken een locatie die €45,- per maand vraagt en het is er best druk.
 
Je kunt overwegen om een soort Hardcore box te bouwen. Maar je moet simpelweg een goed plan schrijven anders ga je failliet, zelfs als het potentieel er wel is (waar ik niet in geloof overigens, zeker niet in Haarlem waar de huurprijzen ziekelijk zijn tegenwoordig). En dan zit je dan met al je spullen en zonder geld terwijl je huurschuld blijft oplopen.
 
waar train je nu zelf?
ik kom zelf uit haarlem/velserbroek en train bij basic fit op de vondelweg.
die basic fit begint wel heeeel te druk te worden de laatste tijd, maar het is wel echt een goede basicfit.

ik weet wel dat er in haarlem geen enkele echte hardcore gym is, maar wel een hele hoop gewone gyms.
zover ik weet heb je al:
cardio fitness noord.
basic fit vondelweg.(veel publiek uit velserbroek ect)
basic fit schalkwijk.
fit for free bij het oude haarlem stadion.
sportcity aan het spaarne.
een crossfit box ook ergens bij het spaarne.

ik ben iig wel geïnteresseerd om te komen sporten bij een hardcore gym in haarlem.

Heb je een business plan of enig financieel inzicht,over kosten en opbrengsten? Om een voorbeeld te geven: in Haarlem , aan de rijksstraatweg stond een sportschool te koop van misschien 200m2, met een huur van € 2800 per maand. Reken hierbij nog eens € 1500 á € 2000 aan vaste lasten per maand en hierboven komen eventuele personeelskosten nog bij.
Dan heb je daar stevige concurrentie van zowel Noord als Basic fit, waar je zeer goedkoop kunt sporten en deze mensen stappen echt niet zomaar over naar een "hardcore"sportschool omdat ze bij hun huidige sportschool ook kunnen squatten en deadliften.
Dit is een voorbeeld om echt goed na te denken over de stap die je wilt maken.
Ja, ik ben sportschool eigenaar, ik houd van hardcore, ik wil graag uitbreiden,wil je in gesprek komen kan je mij altijd een PM sturen.

welke gym heb je het dan over?
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik train momenteel bij Fitness Centrum Olympic Haarlem. Hoewel het best klein is, vind ik het toch een prima sportschool met alles die je nodig hebt.
 
Hoe staat het hiermee?
 
Ik zou ten eerste eens gaan kijken WAAR je de gym wilt gaan openen? Hoeveel eigen vermogen heb je (heb je niet genoeg moet je dan naar de bank/prive investeerders/crowd funding? Hoeveel is je apparatuur? Moet je nog verbouwen? Hoeveel is je huur? Hoeveel leden heb je nodig? en je moet sowieso niet zomaar een bedrijf beginnen met iemand die je niet kent.. Je zegt dat je al 6 maanden bezig bent maar dan lijkt het me toch dat je wat verder zou moeten zijn dan alleen een idee.
 
Tja het wordt gewoon erg lastig om te concurreren met de commerciele sportscholen. Naast je sportschool zelf moet je echt een hele goede online marketingplan hebben om zoiets succesvol te maken.
 
Hier zit geen enkele toekomst in. De enige gym die ik zal openen is een hardcore gym met, het klinkt gek... een "ledenstop" bij een bepaald aantal leden om exclusiviteit te garanderen. Je onderscheiden lukt bijna niet meer, maar zo kan het wel. Uitrekenen bij welk aantal leden je genoeg verdient en dat is het dan. Mocht je altijd uitverkocht zijn, dan kan je langzaam de prijzen per jaar opschroeven.

Het moet de fanatieke sporter aantrekken die zich niet wil irriteren aan anderen. De gym heeft altijd ruimte genoeg en is nooit te druk. Je bent in een select groepje, meer als een vereniging. Klein nadeel. De leden betalen een redelijke prijs voor het alleenrecht om hier te mogen trainen. Als ik geen homegym had betaalde ik graag 40 euro voor een echte hardcore gym met gegarandeerd weinig leden en waar ik de ruimte heb.
 
Ik heb eens met een gym eigenaar gepraat om zijn gym over te nemen maar hij zei dat ik dan sowieso m'n dag job niet mocht opgeven en de gym enkel 's avonds zou moeten opendoen om toch rond te kunnen komen aan het einde van de maand.

Dit is wat ik ook doe. Overdag gewoon werken en 's avonds de gym open. We hebben een stuk of tien abonnees die 25 eu per maand betalen, krijgen regelmatig aanloop van anderen en ik coach nog wat mensen online en irl zodat ik net de huur kan betalen. En dat is het dan ook, geen winst maar ook geen verlies en in elk geval geen risico's. Als iemand niet binnen de groep past of spullen sloopt of wat dan ook is hij/zij er ook net zo snel weer uit. Heeft wel wat jaren gekost om alle spullen bij elkaar te krijgen.

Het is een keuze om commercieel te gaan maar die keuze heb ik vooralsnog niet gemaakt en zal ik denk ik ook niet gaan maken. Ik zit natuurlijk een eind buiten de randstad dus huurprijzen zijn wat redelijker hier maar de markt is daarentegen weer veel kleiner.
 
Dit is wat ik ook doe. Overdag gewoon werken en 's avonds de gym open. We hebben een stuk of tien abonnees die 25 eu per maand betalen, krijgen regelmatig aanloop van anderen en ik coach nog wat mensen online en irl zodat ik net de huur kan betalen. En dat is het dan ook, geen winst maar ook geen verlies en in elk geval geen risico's. Als iemand niet binnen de groep past of spullen sloopt of wat dan ook is hij/zij er ook net zo snel weer uit. Heeft wel wat jaren gekost om alle spullen bij elkaar te krijgen.

Het is een keuze om commercieel te gaan maar die keuze heb ik vooralsnog niet gemaakt en zal ik denk ik ook niet gaan maken. Ik zit natuurlijk een eind buiten de randstad dus huurprijzen zijn wat redelijker hier maar de markt is daarentegen weer veel kleiner.

Dus mensen met een sixpack zijn niet welkom? :( :P
 
Dit is wat ik ook doe. Overdag gewoon werken en 's avonds de gym open. We hebben een stuk of tien abonnees die 25 eu per maand betalen, krijgen regelmatig aanloop van anderen en ik coach nog wat mensen online en irl zodat ik net de huur kan betalen. En dat is het dan ook, geen winst maar ook geen verlies en in elk geval geen risico's. Als iemand niet binnen de groep past of spullen sloopt of wat dan ook is hij/zij er ook net zo snel weer uit. Heeft wel wat jaren gekost om alle spullen bij elkaar te krijgen.

Het is een keuze om commercieel te gaan maar die keuze heb ik vooralsnog niet gemaakt en zal ik denk ik ook niet gaan maken. Ik zit natuurlijk een eind buiten de randstad dus huurprijzen zijn wat redelijker hier maar de markt is daarentegen weer veel kleiner.

Wat voor moeite doe je of heb je gedaan om meer leden te krijgen? Is het nu gewoon puur hobby of heb/had je wel de intentie om er iets meer van te maken en is dat niet echt gelukt?
 
hardcore gyms waarin het ledenbestand exclusief bestaat uit mensen die daadwerkelijk meerdere keren per week komen trainen kan per definitie bijna nooit rendabel zijn. Enkel als er genoeg mensen bereid zijn om echt enorm veel per maand af te tikken. Wat natuurlijk utopie is als je voor 1/3 van die kosten bij je lokale basic fit kan trainen.

Sportschoolketens verdienen geld aan het feit dat een enorm groot deel van hun ledenbestand wel een abonnement afsluit maar amper/nooit komt opdagen. Waarom denk je dat ze altijd zo agressief adverteren met nieuwjaars- of zomeraanbiedingen
 
Wat voor moeite doe je of heb je gedaan om meer leden te krijgen? Is het nu gewoon puur hobby of heb/had je wel de intentie om er iets meer van te maken en is dat niet echt gelukt?

Het is begonnen uit pure noodzaak, omdat ik nergens in de buurt meer echt terecht kon. Ik had niet kunnen hopen of verwachten dat we zouden uitgroeien tot wat we nu zijn, toen ik vijf jaar geleden met één ander in een hele kleine autogarage een rack, een halter, een bench en wat plates neer zette. We hebben een eigen powerliftteam, de gym is een eigen bedrijfje, we hebben nationaal kampioenen en recordhouders en internationale lifters. We hebben alle strongman- en powerliftbenodigdheden en zitten samen met een crossfitgym inclusief weightlifting platforms in een loods. Alles is binnen handbereik.

Er heeft nooit een intentie of dwang achter gezeten om groot te worden of mijn geld er mee te verdienen maar naarmate we groter werden werd het idee wel dat we mensen die hardcore willen trainen in de regio middelburg-vlissingen die mogelijkheid willen bieden. Maar nogmaals, die markt is hier heel klein en daar zijn we ons dus ook bewust van. Het enige waar ik op termijn misschien nog wel wat extra mogelijkheden zie is coaching, ook op afstand. Daytime job opzeggen is geen optie en daarnaast hou ik ook heel erg van mijn daytime job dus is ook zeker geen noodzaak. Het is daarmee een ietwat uit de hand gelopen hobby. Ik ben tevreden zo, wat niet betekent dat ik niet wil groeien. Het is ook wel fijn om niet de stress van een commercial gym erbij te hebben, ik verwacht daar in deze regio met de concurrentie van de basic fits en fit4frees ook niet veel van.


De moeite die we doen om leden te werven zit 'm in wat social media gebeuren, mond-op-mondreclame, het organiseren van bondswedstrijden en lokale beginnersmeets etc. Iedereen in Zeeland weet waar hij/zij moet zijn voor powerlifting.
 
Back
Naar boven