AndroidHealthClinic

Sportschool opstarten, suggesties?

• Topic Starter Topic Starter
true..
maar dat moeten we maar bekijken op het moment dat we uitgebreid op zoek gaan naar apparaten.
duurt waarschijnlijk nog wel 2 jaar minstens voor we er echt aan beginnen.

denk dat het informeren hiernaar en de huur van een pand al belangrijk is.

Nog wat, leg een dikke stapel bb en fitness tijdschriften ter inzage bij de bar, en wat goede boeken, zoals burn the fat feed the muscle, en starting strenght. Wel zorgen dat je er op een of andere manier overzicht over houdt en het niet meegenomen wordt.

Nog wat, leg een dikke stapel bb en fitness tijdschriften ter inzage bij de bar, en wat goede boeken, zoals burn the fat feed the muscle, en starting strenght. Wel zorgen dat je er op een of andere manier overzicht over houdt en het niet meegenomen wordt.

Is ook een reden om mensen in de bar te houden = meer afzuip

ja dat hebben we hier ook.
ga ik ook zeker doen.

- geen 30mm barbells, maar alles vlotjes gelagerde 50mm
- voldoende variatie in die stangen: hex, triceps, EZ ...
- bumperplates en een liftplatform
- misschien nog wat dipriemen, belts enzo...
- magnesium

dit is toch wat ik graag in mijn gym zou willen zien :rolleyes:

- geen 30mm barbells, maar alles vlotjes gelagerde 50mm
- voldoende variatie in die stangen: hex, triceps, EZ ...
- bumperplates en een liftplatform
- misschien nog wat dipriemen, belts enzo...
- magnesium

dit is toch wat ik graag in mijn gym zou willen zien :rolleyes:

ik ga tot aan de magnesium, dat word zo'n kolere zooi :p

ik ga tot aan de magnesium, dat word zo'n kolere zooi :p

Maar je gaat toch niet zeggen dat ze geen magnesium mogen gebruiken?

Serieus als je er een beetje voorzichtig mee bent dan merk je echt bijna niets.

Er hadden eens een paar andere gasten serieus rondgestrooid met magnesium en ze dachten dat ik het was ( logisch want normaal ben ik de enige die magnesium gebruikt , bijna niemand die deadlift ) en ik mocht het dan niet meer gebruiken... Sindsdien doe ik het nog altijd maar ze merken het gewoon nooit omdat ik er gewoon zuinig mee ben.

Btw richt je toch zeker ook op zumba en spinning lessen ofsoiets.

Op dit moment zijn er bij ons wel redelijk wat gasten die in de powerzone trainen maar dan nog doet 50% daarvan alleen machines en geen zware oefeningen.

Op de zumba dagen loopt het vol van de vrouwen , moet toch goed zijn voor de zaken :)

Maar je gaat toch niet zeggen dat ze geen magnesium mogen gebruiken?

Serieus als je er een beetje voorzichtig mee bent dan merk je echt bijna niets.

Er hadden eens een paar andere gasten serieus rondgestrooid met magnesium en ze dachten dat ik het was ( logisch want normaal ben ik de enige die magnesium gebruikt , bijna niemand die deadlift ) en ik mocht het dan niet meer gebruiken... Sindsdien doe ik het nog altijd maar ze merken het gewoon nooit omdat ik er gewoon zuinig mee ben.

Btw richt je toch zeker ook op zumba en spinning lessen ofsoiets.

Op dit moment zijn er bij ons wel redelijk wat gasten die in de powerzone trainen maar dan nog doet 50% daarvan alleen machines en geen zware oefeningen.

Op de zumba dagen loopt het vol van de vrouwen , moet toch goed zijn voor de zaken :)

haha een gedoog beleid dan maar, het mag in mijn sportschool zolang ik het niet weet xD

ja bij ons ook.. kan amper nog mijn werk doen als die kippen staan te wachten voor zumba:o
je verdient ook het meeste aan hun...

Magnesium alleen bij het deadlift platform, goede zaak.

een judomat is ook wel handig in een sportschool

Goede instructeurs maar dat weet je vast wel =P Bij mij zit er zo'n instructeur en die was een kerel aant 'helpen' met half dans-poweroefeningen. Die kerel stopt waarschijnlijk over een paar maand omdat hij zijn rug verdoet heeft.

doen:
Alle machines PLATE loaded. Tenminste, indien mogelijk. Kan me voorstellen dat slappe mannetjes en huisvrouwen geen zin hebben om altijd schijven erop te doen.
Schaf goede kuitmachines aan.
Neem contact op met Own Sculpturer. Hij is ook zn eigen gym begonnen.
Geef info over voeding. Zonder goede voeding ben je nergens. Maak duidelijk dat het een cruciaal onderdeel is van fitness/ KT/ BB. Dit miste ik bij mn vorige gym.
Geef veel abbonementen opties. Als ik puur KT wil doen wil ik niet betalen voor zonnebank, sauna en andere shit
Gebruik goede acties: Kortingen als de zomermaanden er aan komen. 50% van het inschrijfgeld eraf. Als iemand een lid aanmeld krijgt hij korting/ maand gratis.
Schaf een Ideeenbus aan en zet hem goed in het zicht. Leg ook een klachten/ opmerkingenboek neer.
Schaf een elektronisch bord aan waarop je van die mededelingen kan doen.
Hou afvaller/ snelste roeitijden/ hoogste Deadlift wedstrijden. De winnaar krijgt abbo korting. beloon het harde werk.
Hou workshops: Swissball, Kettblebell
Creeer een chillhoek waar mensen kunnen drinken enzo.
verkoop goede Supps
Organiseer PL-wedstrijden in je gym.

niet doen:
extra's erbij doen zoals dvd huur en stoombad wat ik niet gebruik maar waar ik wel voor moet betalen.
Jonge gasten zomaar laten squatten, deadliften. Die shit mag je pas doen als je instructie hebt gehad.
powerplate bullshit. Ik zeg het toch maar ff

Vriendelijk personeel kan het verschil maken met nieuwe leden. Ik heb veel ongeinteresseerde baliemedewerkers gezien. Vaken werpen ze ook nog een arrogante blik op de klanten.

Zeer belangrijk. Geen meiskes van 18/19 die van toeten nog blazen weten...Personeel die weet hoe ze mensen zich thuis moeten laten voelen...(ex horeca medewerkers achter de bar bijvoorbeeld)

Nog belangrijker...Instructeurs die uit ervaring kunnen spreken over wat werkt en niet werkt.....

Ook belangrijk om nieuwe leden de 1e 3 trainingen onder begeleiding te laten trainen...Oefeningen uitleggen, informatie over effecten van voeding etc....

Klantenbinding is zeer belangrijk. De klant stapt zo naar een ander als hij niet tevreden is...

Laatst bewerkt:
Echt een typische amerikaanse gym met een shitload hammerstrength , bands , chains , log, yoke's, chain yoke's , luchtdruk squat , goede meet apparatuur , plates +/- 600kg , squatrek, db's tot 70kg , etc etc

Ik denk je beter eerst na kan denken over de ideale locatie van je sportschool (waar is schaarste) dan wat er inkomt. Locatie is bij zulk soort voorzieningen vaak allesbepalend.. OF je moet echt iets exclusief aan gaan bieden, maar dat kan ik niet uit je verhaal opmaken.
Ik zeg dit omdat ik deze fout een tijdje geleden ook heb gezien hier in de buurt, nieuwe sportschool, alles netjes maar een gewoon concept, er waren al tig sportscholen in de buurt waar iedereen lid van was.

Inderdaad.. ga ergens zitten waar er vraag naar is, niet waar er al veel aanbod is. In een grote stad zal dat lastig zijn.

ik ben benieuwd :) zal het volgen, ik heb zelf ook ambities hierin.
ik studeer zelf small business en retail management...

Terug
Naar boven