AndroidHealthClinic

sportschoolabonnementen in de coronacrisis

Bezoekers in dit topic

Ik heb het opgezegd voor mij en me vrouw en onze plannen van een homegym naar voren gehaald. Het was 80 euro per maand samen en dat vinden we wel erg veel voor, waarschijnlijk, maanden geen sportschool.

Straks als alles voorbij is een goedkope homegym scoren :cool:
maar als je ergens traint waar je maar 20/25 euro p.p. betaald dan had je nooit opgezegd toch?
 
Nee als ik nog bij F4F zat had ik niet opgezegd. Of nouja, tot ik de homegym plannen ready zou hebben.
 
Ik denk dat de grote ketens ook wel naar elkaar gaan kijken wat ze doen. Want als ze er in negatieve zin uitspringen qua compensatie, gaat ze dat wel degelijk klanten kosten, denk ik.
Eerlijk gezegd denk ik dat niet. De meeste mensen die in grote ketens trainen, trainen daar omdat het daar het goedkoopst is. Er zullen mss wel enkelen zijn die veranderen maar het overgrote deel komt gewoon terug. Gemakzucht, misschien de enige gym dichtbij etc
 
Ik heb opgezegd, abbo loopt nog wel door tot eind mei, maar eind mei zouden we toch al een nieuw huis betrekken en gaan we trainen in de garage.
Dus ondertussen al wel een barbell en wat plates gekocht om alvast wat te trainen in het huidige huis, kan mooi mee met de verhuizing.
 
Minister Koolmees heeft ons vanochtend om 10:00 in een persconferentie opgeroepen onze fitness abonnementen gewoon door te betalen, zodat de sportscholen niet omvallen.
 
1585642721851.png


Vind het niet erg om door te betalen, hoef er ook niks voor terug.
 
Ik betaal mn abbo gewoon door.
Wanneer we nieuwe spullen willen kunnen we dit aangeven en wordt het aangeschaft.

Ook nu zijn ze nu volop bezig met het vernieuwen / verbouwen. Zitten nooit stil.
Verdient imo wel de support.
 
Van onze gym krijgen we niks te horen. Buitenom dat ze 100% support krijgen vind ik dit misschien wel het ergste dat ze geen communicatie doen
 
Van onze gym krijgen we niks te horen. Buitenom dat ze 100% support krijgen vind ik dit misschien wel het ergste dat ze geen communicatie doen
Slechte zaak. Zelf eens mailen?
 
Van onze gym krijgen we niks te horen. Buitenom dat ze 100% support krijgen vind ik dit misschien wel het ergste dat ze geen communicatie doen
Zijn misschien stiekem open. Zou ff chekken voor zekerheid.
 
Ik denk er niet over na.
Ik denk alleen aan de sportschool als die weer open is.
We hebben een gezamenlijke abbo bij Big Gym, en als die straks weer open gaat, vind ik het prima zo.
( it doesn't matter) just keep working out.
 
Ik denk er niet over na.
Ik denk alleen aan de sportschool als die weer open is.
We hebben een gezamenlijke abbo bij Big Gym, en als die straks weer open gaat, vind ik het prima zo.
( it doesn't matter) just keep working out.
Ik zit ook bij Big Gym. Ik heb er toch geen lekker gevoel bij dat ze de automatische incasso gewoon door laten lopen. Tevens geven ze aan dat deze situatie volgens hun algemene voorwaarden geen geldige reden is om je abonnement op te zeggen. Daarnaast: dit kan nog maanden duren:
https://nos.nl/artikel/2329121-bepaalde-coronamaatregelen-mogelijk-nog-maanden-van-kracht.html
 
Laatst bewerkt:
Toch opzeggingen sportabonnementen

Muziek- en sportverenigingen zeggen dat mensen hun abonnement opzeggen, ondanks een oproep van minister Koolmees om dat juist niet te doen. "We vragen consumenten om zoveel mogelijk alles door te betalen: de muziekschool, de sportschool en de hulp in de huishouding", zei Koolmees. "Zo helpen we elkaar door deze periode."

Bij BoukeSport uit Reusel komen sinds deze week veel opzeggingen binnen. "De laatste dagen zijn er vooral via de mail veel mensen die hun abonnement willen stopzetten", zegt eigenaar Bouke van Spreeuwel. "Niet sporten is niet betalen, schrijven ze."

Bij grotere sportschoolketens worden abonnementen vaak bevroren, maar kleinere zelfstandige scholen kunnen dat niet betalen. "Ik vrees dat als dit zo doorgaat sommige sportscholen het niet gaan redden", zegt Van Spreeuwel. Uit onderzoek van branchevereniging NL Actief blijkt dat bijna 90 procent van de sportschoolhouders rekent op meer opzeggingen. Van Spreeuwel benadrukt dat er ook klanten zijn die juist hun steun uitspreken en het abonnement aanhouden.

Ook bij muziekscholen zijn er opzeggingen, maar de scholen proberen op creatieve manieren om toch de lessen door te laten gaan. Zo worden er steeds meer muzieklessen online gegeven.

bron: https://nos.nl/
 
Laatst bewerkt:
Daarom de gyms weer open gooien!
 
Lekker iedereen voor zichzelf, fuck de bedrijven.. Ja daar zijn we goed in, de economie een duwtje extra geven de afgrond in :sad:

Ik snap het niet dat men voor die paar tientjes per maand zo moeilijk doet, zelfs al duurt het een half jaar. Het is niet alsof je dat geld nu kunt spenderen aan leuke uitjes o.i.d. :rolleyes:
 
Lekker iedereen voor zichzelf, fuck de bedrijven.. Ja daar zijn we goed in, de economie een duwtje extra geven de afgrond in :sad:

Ik snap het niet dat men voor die paar tientjes per maand zo moeilijk doet, zelfs al duurt het een half jaar. Het is niet alsof je dat geld nu kunt spenderen aan leuke uitjes o.i.d. :rolleyes:
Als jij net je baan kwijt bent geraakt, dan ga je wel nutteloze dingen opzeggen zoals je sportschool.
 
Basic fit gaf de optie om te pauzeren, betaal per jaar dus heb ik gedaan.

Als ik bij een kleine gym had gezeten zoals Platinum of Fox had ik waarschijnlijk gekozen om door te betalen.
 
Als jij net je baan kwijt bent geraakt, dan ga je wel nutteloze dingen opzeggen zoals je sportschool.
Hoeveel van de mensen die hun gym abbo opzeggen zullen al daadwerkelijk hun baan kwijt zijn?
Nederlanders zijn gewoon gierig en hebben geen cent over voor de economie. Denken alleen maar aan hun eigen zakken.
 
Back
Naar boven