AndroidHealthClinic

sportschoolabonnementen in de coronacrisis

• Topic Starter Topic Starter
Hier word ik altijd een beetje recalcitrant van: je hebt niet eens de optie om je geld volledig terug te krijgen
Wettelijk gezien heb je daar wel recht op:

Door corona kunnen veel bedrijven hun diensten niet leveren zoals gebruikelijk. Denk aan sportscholen, theaters en bioscopen. U hebt recht op compensatie voor de tijd dat u geen gebruik kunt maken van uw abonnement. Volgens de wet hoeft u dan tijdelijk niet te betalen. Of het bedrijf moet u terugbetalen. U kunt zelfs uw abonnement beëindigen als het bedrijf lange tijd de afgesproken dienst niet levert.

Veel bedrijven bieden vouchers, inhaalmogelijkheden of online lessen aan ter compensatie. Het kan redelijk en verstandig zijn om die te accepteren.

In sommige gevallen zou een beroep op uw rechten vanwege de coronacrisis onredelijk kunnen zijn. Probeer er samen met de aanbieder uit te komen. Lukt dat niet? Dan kunt u een geschillencommissie of de rechter vragen om een oordeel te geven.

bron: https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-consumentenrechten-bij-het-coronavirus

Als men de kosten van een homegym er uit wil/moet halen.. en als men toch een homegym begonnen is hoeft de sportschool ook niet meer...

Blij dat ik recentelijk nog een homegym aangeschaft heb.
Niet nieuw, maar in perfecte staat en van alle gemakken voorzien.

;)

Als ik door moet betalen om de sportschool ook na de crisis open te houden dan is dat echt geen probleem.
Maar gvd wat mis ik de sportschool!

Duidelijke boodschap:

Hoe gaat dat dan? Komt iemand even het hele dumbbell rack ophalen en na z'n sessie weer terugbrengen?
Om hier nog even op terug te komen.
Je mag 3 dingen lenen voor de hele looptijd van de lockdown. Enige eis is wel dat je je sportschoolabonnement gewoon laat doorlopen.
Je kan geen rack of machine lenen.

Je mag 3 dingen lenen voor de hele looptijd van de lockdown. Enige eis is wel dat je je sportschoolabonnement gewoon laat doorlopen.
Wel een toffe actie van jouw sportschool! Ze denken in ieder geval mee.

Hier de bodypump dingen. Leuk voor de huisvrouwtjes, maar een powerrack en barbell krijg ik niet mee.

Hier de bodypump dingen. Leuk voor de huisvrouwtjes, maar een powerrack en barbell krijg ik niet mee.
Barbell en een bankje mag hier wel, een trainingspartner van mij heeft dat.
Ikzelf heb voor dumbbells gekozen.
1 set 50kg dumbbells
1 set 40kg dumbbells
1 set 30kg dumbbells
Genoeg om mij te vermaken de komende tijd.
Wel een toffe actie van jouw sportschool! Ze denken in ieder geval mee.
Jazeker, ik kan het ook heel erg waarderen.

Barbell en een bankje mag hier wel, een trainingspartner van mij heeft dat.
Ikzelf heb voor dumbbells gekozen.
1 set 50kg dumbbells
1 set 40kg dumbbells
1 set 30kg dumbbells
Genoeg om mij te vermaken de komende tijd.

Jazeker, ik kan het ook heel erg waarderen.
50kg..?..je wil natuurlijk flyes doen. :thumb:

Nope.

Teken dan ook even voor mijn schietclub en mn wekelijkse D&D sessies. Die zijn noodzakelijk voor mn mentale gezondheid.
Dungeon and dragons? Kun je toch via Skype spelen.of.zo?

Maar sportschool weer open is een goed idee met wat voorzorgsmaatregelen. Komen toch alleen de echte sterke mensen met goede immuunsystemen. Voor de deur even kijken of je koorts hebt en Lets go.

Klopt maar ook de mensen weren die ziek zijn en verplicht mondkapjes op. Anders gaat de gym 1,5 jaar niet meer open...
Praktisch asymptomatisch = ziek zijn zonder vrijwel enige symptomen dus deze mensen zijn niet als "ziek" te labelen.
Jouw "oplossing" is geen oplossing en zal het probleem, waar we nu met z'n allen mee moeten dealen, alleen maar vergroten.

Dungeon and dragons? Kun je toch via Skype spelen.of.zo?

Maar sportschool weer open is een goed idee met wat voorzorgsmaatregelen. Komen toch alleen de echte sterke mensen met goede immuunsystemen. Voor de deur even kijken of je koorts hebt en Lets go.
Ik gebruik fantasy grounds (programma waar de Dm complete dungeon maps e.d. aan de spelers kan tonen,dat de virtuele dobbelstenen rolt e.d.) en op te spreken met mekaar gebruiken we discord.

Maar als gyms terug open gaan. Dan alles terug open.

Zie niet in waarom d en d dan via internet zou moeten als de gyms gewoon open gaan.

Dan zeker de schietclubs open. Daar kan je perfect 1.5 afstand houden en iedereen vuurt met zn eigen wapen.

Praktisch asymptomatisch = ziek zijn zonder vrijwel enige symptomen dus deze mensen zijn niet als "ziek" te labelen.
Jouw "oplossing" is geen oplossing en zal het probleem, waar we nu met z'n allen mee moeten dealen, alleen maar vergroten.
Ik weet wat asymptomatisch betekent.

Deze maatregelen passen we ook al toe op het werk en blijkbaar werken al.deze maatregelen samen toch best goed. Je zult ooit dingen weer moeten open gooien en dan heb je meer aan een sportschool met alle voorzorgsmaatregelen dan een café waar niemand met zijn zatte kop zich aan de regels gaat houden. Daarbij is het niet laten sporten van de mensen ook slecht voor hun gezondheid maar natuurlijk niet zo slecht als corona. Wat ik bedoel is we moeten gefaseerd terug naar normaal en ik hoop, maar denk het niet, dat sportscholen spoedig weer open gaan.

Terug
Naar boven