- Lid sinds
- 18 jan 2012
- Berichten
- 10.210
- Waardering
- 11.227
Wettelijk gezien heb je daar wel recht op:Hier word ik altijd een beetje recalcitrant van: je hebt niet eens de optie om je geld volledig terug te krijgen
Door corona kunnen veel bedrijven hun diensten niet leveren zoals gebruikelijk. Denk aan sportscholen, theaters en bioscopen. U hebt recht op compensatie voor de tijd dat u geen gebruik kunt maken van uw abonnement. Volgens de wet hoeft u dan tijdelijk niet te betalen. Of het bedrijf moet u terugbetalen. U kunt zelfs uw abonnement beëindigen als het bedrijf lange tijd de afgesproken dienst niet levert.
Veel bedrijven bieden vouchers, inhaalmogelijkheden of online lessen aan ter compensatie. Het kan redelijk en verstandig zijn om die te accepteren.
In sommige gevallen zou een beroep op uw rechten vanwege de coronacrisis onredelijk kunnen zijn. Probeer er samen met de aanbieder uit te komen. Lukt dat niet? Dan kunt u een geschillencommissie of de rechter vragen om een oordeel te geven.
bron: https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-consumentenrechten-bij-het-coronavirus



