MuscleMeat

Sprint bij voetbal

Musculo

Adolescent bodybuilder
Elite Member
Waardering
235
Lengte
1m80
Mijn broertje wil sneller zijn met voetbal, t is voornamelijk zn sprint die sneller moet. Is trainen/denken als een sprinter genoeg of moet hij gewoon explosieve gewichttraining doen? Of plyometrische oefeningen?

Enige DBBers met een voetbalachtergrond hier?

Form follows function. Als hij sneller wilt worden in sprinten -> ga sprinten.

of je bent een snelle sprinter of je bent het niet

Onzin, sprinten kan je leren, let op je techniek, train je beenspieren en ook goed je hip flexors, train op explosiviteit. En ook voor korte sprints moet je duurconditie goed zijn.

me reactie was ook niet serieus was de bedoeling dat iemand met een goed tegenstrijdig antwoord kwam zodat Musculo ook direct ze antwoord kreeg

en het werkte :rolleyes:

wat kan ik voetbal soms ook missen.. als ik dit wist was ik al helemaal de snelste was altijd al één van de snellere. maar goed nu hopelijk straks een beetje breder want snelheid heb ik niet meer nodig :)

Eikel :D

Als ik toen wist over trainen wat ik nu weet was ik vroeger ook wel een veeeeel betere hockeyer geweest :sad:

haha :p

Ja altijd achteraf zo he.. denk dat ik ook een nog veel betere voetballer was al trainde ik specifiek bij in de sportschool maar helaas en om er nu weer op te gaan is ook weer een beetje te laat + ik heb een nieuwe passie gevonden
wat ook vele male interessanter is dan een balletje trappen en/of benen :D alleen bij bb/fitness heb je wat meer geduld nodig maar eh

Be patient, or you'll become one ;)

• Topic Starter Topic Starter
Nice, kukipushup, ty :D goede tactiek.
Dat ie moet gaan sprinten is idd wel logisch, vroeg me alleen af of er nog voetballers zijn die sportspecifiek trainen en ook hun sprint wilden verbeteren.

Terug
Naar boven