XXL Nutrition

Squat, deadlift enz. en apparaten

Rainen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Ik zie veel mensen hier praten over squatten, deadlift en dat soort gedoe, maar in de sportschool zie ik dat nooit. Iedereen traint daar gewoon op apparaten en ik ook. Ook bestaan jullie trainingen maar uit een paar onderdelen, dus mijn vraag: Wat is het verschil tussen die apparaten en wat jullie doen? Hoe lang trainen jullie gemmideld(alleen kT)? Moet ik ook gewoon whey gaan gebruiken als ik apparaten train, want heb nog nooit deadlift en die andere uitgevoerd, heb wel een paar keer gesquat, maar that's it. Op onze sportschool heb je wel veel apparaten, je kan makkelijk al je spiergroepen ermee trainen, maar is het slechter ofzo?

Als je vooruitgang wil ga je met losse gewichten trainen. Als je komt omdat je het thuis niet leuk hebt ga je op zo'n apparaat zitten.

De meeste sportscholen boeit het niet hoe je spieren bouwt of vet moet verbranden het gaat om geld verdienen. En de meeste mensen zitten liever op apparaatjes dan dat ze een zwaar gewicht van de grond trekken of gaan squatten dus zetten ze gewoon wat van die dingen neer.

Combineer het gewoon en zoek eerst ff wat info op, koop een keer de muscle en fitness en je bent al een stuk wijzer.

Zijn al die apparaten eigenlijk niet bedoelt voor als je aan het revalideren bent. Want alleen daarmee kan je 1 spier echt apart trainen ipv compound training

Apparaten hebben hun doel maar alleen als toevoeging naast de belangrijke compounds die met vrije gewichten worden gedaan. (compounds = oefeningen over meerdere gewrichten zoals squat, deadlift, bankdrukken, barbell rows etc)

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik zie wel mensen af en toe met losse gewichten trainen, dumbbells op en neer, bankdrukken, soms squatten, maar nooit die deadlift en die andere. Kunnen jullie mij al die namen geven wat ik allemaal zou moeten doen voor massa, dan kan ik ze even op youtube opzoeken.

Er lopen daar aardig wat beren rond die ik heel veel op apparaten zie trainen en het is niet zo dat die apparaten makkelijk zijn ofzo lol, trouwens hoe lang doen jullie nou ong KT?

Hoeveel jaar of per keer dat je gaat trainen? Per keer duurt het bij mij ongeveer 1.5 uur. Ik doe Starting Strength en neem best lange pauzes tussen sets.
wtf zo lang

Ik doe ook Rippetoe Starting Strenght en ik ben in 45 minuten klaar.
de meesten zullen rond 45 min - 90 min zitten denk ik.

Maandags ben ik 1-2 uur bezig met Benen Schouders Nek. Rest zit ik rond een uur.

Deze mag je opzoeken op youtube in volgorde van belangrijkheid:

1 Squat
2 Deadlift
3 Benchpress
4 Parallel barbell row
5 Military press
6 Parallel bar dips
7 pull ups / chins
8 Incline benchpress
9 Seated dumbbell press
10 Incline dumbbell press
11 Dumbbell row

Succes.

• Topic Starter Topic Starter
Dus het beste is om 2 spiergroepen op een dag te trainen?

waar staat dat?

Hoe sterker je wordt hoe langer je workouts ik zit zelf ook rond de 1.5 uur .

dit slaat nergens op...
1 uur trainen zou genoeg moeten zijn
je hoeft niet 100 oefeningen per spiergroep op 1 dag te doen.
als je bijvoorbeeld 4 oefeningen voor grote spiergroep doet en 2 voor kleine is dat al meer dan genoeg. het groeien is een kwestie van eten.
en ga idd meer losse oefeningen doen. en als laatste oefening bijvoorbeeld een apparaat..
succes

als je nooit iemand ziet squatten of deadliften zit je:
1. op het verkeerde forum : www.dutchfitness.com
2. op de verkeerde sportschool : ga naar een andere gym.

mensen hier overdrijven altijd:rolleyes:

ik squat en deadlift ook graag, maar je moet niet doen of er geen mensen zijn die met alleen machines enigsinds buff worden want dat is natuurlijk wel zo, alleen hadden dezen mensen stukken buffer kunnen zijn MET squats, deadlifts enz.

Terug
Naar boven