- Waardering
- 2.020
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 83kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zie veel mensen hier praten over squatten, deadlift en dat soort gedoe, maar in de sportschool zie ik dat nooit. Iedereen traint daar gewoon op apparaten en ik ook. Ook bestaan jullie trainingen maar uit een paar onderdelen, dus mijn vraag: Wat is het verschil tussen die apparaten en wat jullie doen? Hoe lang trainen jullie gemmideld(alleen kT)? Moet ik ook gewoon whey gaan gebruiken als ik apparaten train, want heb nog nooit deadlift en die andere uitgevoerd, heb wel een paar keer gesquat, maar that's it. Op onze sportschool heb je wel veel apparaten, je kan makkelijk al je spiergroepen ermee trainen, maar is het slechter ofzo?

Zelf als zou je (hypothetisch) met alleen apparaten een gruwelijk fysiek kunnen krijgen, dan nog wordt je niet sterk. Sterk zijn heeft naast kracht te maken met; compound bewegingen, balans, motoriek, techniek enz. Dat train je niet met apparaten.
Deze mag je opzoeken op youtube in volgorde van belangrijkheid:
1 Squat Check
2 Deadlift Check
3 Benchpress Check
4 Parallel barbell row Check
5 Military press Check
6 Parallel bar dips
7 pull ups / chins Check
8 Incline benchpress
9 Seated dumbbell press Check
10 Incline dumbbell press
11 Dumbbell row Check
Succes.
9/10 door dat ik last krijg van schouders tijdens dippenWoehoew 7/10.
Die 7 zitten standaard in mijn training :'). Zou wel nog wat meer incline werk moeten doen.

dit slaat nergens op...
1 uur trainen zou genoeg moeten zijn
je hoeft niet 100 oefeningen per spiergroep op 1 dag te doen.
als je bijvoorbeeld 4 oefeningen voor grote spiergroep doet en 2 voor kleine is dat al meer dan genoeg. het groeien is een kwestie van eten.
en ga idd meer losse oefeningen doen. en als laatste oefening bijvoorbeeld een apparaat..
succes
dit slaat nergens op...
1 uur trainen zou genoeg moeten zijn
je hoeft niet 100 oefeningen per spiergroep op 1 dag te doen.
als je bijvoorbeeld 4 oefeningen voor grote spiergroep doet en 2 voor kleine is dat al meer dan genoeg. het groeien is een kwestie van eten.
en ga idd meer losse oefeningen doen. en als laatste oefening bijvoorbeeld een apparaat..
succes
dan nóg ben je binnen een uurtje klaar (tenzij je moet wachten op oefeningen).Bij rippetoe is dit wel het geval aangezien de rust tussen de setjes langer wordt.
dan nóg ben je binnen een uurtje klaar (tenzij je moet wachten op oefeningen).
Ik breek nu al een paar weken elke keer nieuwe PR's en ben binnen een uur klaar, terwijl mijn conditie (herstellingsvermogen/op adem komen) echt niet goed is.
9/10 door dat ik last krijg van schouders tijdens dippen
Trouwens mijn gymtrainingen duren tussen de 60 en 105 minuten
Sterkste man trainingen tussen de 90 en 180 minuten
Zolang je maar koolhydraten pakt is het goed. Bij sterkste man zit er wel veel meer rust in dan tijdens een gymtraining...

Ik krijg last van mijn sternum tijdens het dippen , ik doe het soms wel maar heel onregelmatig, 1x om de 2 maanden :').
Gebruik je bij flat bench niet zowieso al je bovenste borstspier goed?
Ben al begonnen met wat meer incline werk
Maar het is zowieso een feit dat losse gewichten en compounds the way to go zijn. Ik zie in de gym mensen die even lang/langer dan mij trainen en toch niet hetzelfde bereiken ( mijn maat traint al een jaar langer dan mij , ongeveer even groot en het scheelt 15kg :') ). Kan natuurlijk ook aan andere zaken liggen.

Bovenste borstspier wordt imo onvoldoende aangepakt met bench, ik deed nooit incline werk en je ziet het wel aan mijn borst
Verschil in resultaat kan ook liggen aan genen/voeding/intensiteit waar iemand mee traint.
Losse gewichten zijn idd veel beter. Ik doe heel af en toe wat cable werk als assistance en van machines durf ik een hacksquat en seated calve raises te doen. Voor de rest doe ik praktisch geen machines of ik moest me vervelen![]()
.
.Herkenbaar. Ik moet zelf ook wat gericht incline werk doen wil ik mijn upperchest wat bij trekken.Bovenste borstspier wordt imo onvoldoende aangepakt met bench, ik deed nooit incline werk en je ziet het wel aan mijn borst
Verschil in resultaat kan ook liggen aan genen/voeding/intensiteit waar iemand mee traint.
Hoe sterker je wordt hoe langer je workouts ik zit zelf ook rond de 1.5 uur .
dan nóg ben je binnen een uurtje klaar (tenzij je moet wachten op oefeningen).
Ik breek nu al een paar weken elke keer nieuwe PR's en ben binnen een uur klaar, terwijl mijn conditie (herstellingsvermogen/op adem komen) echt niet goed is.