Fitness Seller

squat en deadlift noodzakelijk?

Optifiber

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
hey

ik lees hier altijd dat de oefeningen voor massa squat en deadlift zijn (ik zeg ook niet dat dat niet zo is hoor) maar als ik die 2 nou niet doe ga ik dan nooit optimaal massa kunnen bijkomen? Ik heb nl een slechte knie waardoor ik dit niet wil doen maar ik doe wel alle andere oefeningen en zo zwaar mogelijk:eek:
graag jullie mening?

je kan ook aardig gespiert worden zonder die 2 oefeningen, denk wel dat je sneller aan grensen komt.
wel jammer dus als je die niet kunt doen.

hey

ik lees hier altijd dat de oefeningen voor massa squat en deadlift zijn (ik zeg ook niet dat dat niet zo is hoor) maar als ik die 2 nou niet doe ga ik dan nooit optimaal massa kunnen bijkomen? Ik heb nl een slechte knie waardoor ik dit niet wil doen maar ik doe wel alle andere oefeningen en zo zwaar mogelijk:eek:
graag jullie mening?

Klopt je zal nooit optimaal bijkomen. Wat overigens niet wil zeggen dat je helemaal niet bij zal komen.

Ook zonder deze oefeningen kan je prima resultaat boeken het zal alleen wat meer tijd kosten.

Er loopt een gast in de gym die nog nooit een bar in zn nek heeft gehad, en is behoorlijk buff.

All genetics dat wel, want zn nutrition en uitvoering is pathetic. Dus het ligt aan zoveel factoren.

There is simply no other exercise, and certainly no machine, that produces the level of central nervous system activity, improved balance and coordination, skeletal loading and bone density, muscular stimulation and growth, connective tissue stress and strength, psychological demand and toughness, and overall systemic conditioning as the correctly performed full squat.

Squats spur full body growth when combined with full body training much better than full body training without squats.

(Mark Rippetoe, pg. 19, Starting Strength)

;)

Ik ben het met m eens maar waar zijn de onderzoeken? ;)

Ja, dat is noodzakelijk. Voor de mensen die schreeuwen dat het niet noodzakelijk is bewijs het maar. Want je kan niet achteraf zeggen dat iemand wel of niet buffer is geworden doordat hij/zij wel of niet gesquat en dealift heeft gedaan of doet.

niet noodzakelijk.. zat andere oefeningen die je er voor in de plaats kan doen

Daarom is het niet noodzakelijk Rawplayer, omdat je ook buff kan worden zonder squat, alleen dus misschien minder/minder snel.

Die vraag verwachtte ik al. Ik was het net aan het lezen, dus denk post het maar even. Misschien leuk de discussie wat op gang te brengen:D

Vergeet niet da deze man een hoop praktijkervaring heeft met atleten. Das wat anders dan van die flutonderzoekjes zoals je zo vaak ziet. Maar hij zal zo ook z'n vooroordelen hebben.

Daarom is het niet noodzakelijk Rawplayer, omdat je ook buff kan worden zonder squat, alleen dus misschien minder/minder snel.

Tja, en dat valt niet te bewijzen :) Je kan dus niet testen of persoon X buffer zal zijn als hij niet doet deadliften en squatten over een periode van 10 jaar en als persoon X wel doet deadliften en squatten over een periode van 10 jaar. Dus simpel gezegd, wel squatten en wel deadliften :)

Als het niet gaat dan gaat het niet.. maar als er toch een mogelijkheid is dan.. SQUATEN! :D

Die vraag verwachtte ik al. Ik was het net aan het lezen, dus denk post het maar even. Misschien leuk de discussie wat op gang te brengen:D

Vergeet niet da deze man een hoop praktijkervaring heeft met atleten. Das wat anders dan van die flutonderzoekjes zoals je zo vaak ziet. Maar hij zal zo ook z'n vooroordelen hebben.

Ja weet ik. :)

Maar toch wil ik onderzoeken zien. ;)

Tja, en dat valt niet te bewijzen :) Je kan dus niet testen of persoon X buffer zal zijn als hij niet doet deadliften en squatten over een periode van 10 jaar en als persoon X wel doet deadliften en squatten over een periode van 10 jaar. Dus simpel gezegd, wel squatten en wel deadliften :)

Daarom is het nog niet noodzakelijk.

Noodzakelijk = je ontwikkeld geen spiermassa, als je niet squat.

No Squats + No deadlifts = No power look.

Terug
Naar boven