MuscleMeat

squat en deadlift noodzakelijk?

Mijn reactie was hierop.

Je spreekt met squat en deadlift het gros van de spieren in je lichaam aan, meer dan welke andere oefening dan ook.

Ik kan nog wel meer spieren noemen die je niet optimaal aanspreekt

We weten allemaal wat voor brutale gains gasten maken die enkel borst schouders en armen trainen. Daar is zelfs een aparte naam voor uitgevonden:roflol:

Onzinnige zever ook verder. Volgens mij postte ik niet echt niet iets nieuws.

Of je nou squat en bankdrukt, of bankdrukt en legpressed.
De massa op je borst zal echt geen verschil maken. Het enige is dat squat meer KCal kost dan een legpress:D en dus meer moet eten.

nevermind, it's only internet:D

Er is een probleem.

Oke, dan stop de haat.
Ik ga alleen in op de stelling, ik zeg niet dat ik goed keur. Sterker nog ik squat 3 keer per week.

:roflol: Erg jammer ivosnivo, erg jammer.

Goede post. Het wordt altijd wel zo geroepen over de endocriene eigenschappen van deze oefeningen, maar zijn misschien grafiekjes, of cijfers? Ben wel eens benieuwd naar het exacte verschil

Naast het feit dat squats en deadlifts zowel direct als indirect meer spiergroepen wel als niet aanspreken geldt ook dat deze 2 lifts het lichaam als geheel zeer zwaar belasten.

Deze systemische belasting is niet alleen musculair van aard maar ook motorisch en endocrien.

Motorisch
D.w.z. dat het lichaam beter wordt om de spieren zwaar aan te spreken via het centrale motorische deel van het zenuwstelsel en de motorische eenheden bij de spieren zelf. Lees: Je wordt sneller sterk, kunt in de andere oefeningen zoals de bench press, rows, OH presses, Pullups etc. meer power genereren, meer gewicht pakken = dus grotere spieren!

Endocrien
D.w.z. deze lifts stimuleren als geen ander, op natuurlijke wijze, de afgifte van HGH, testosteren en andere anabole factoren in het lichaam.
Ik hoef hopelijk niet uit leggen wat hier de voordelen van zijn.

:):thumbup:

Endocrien
D.w.z. deze lifts stimuleren als geen ander, op natuurlijke wijze, de afgifte van HGH, testosteren en andere anabole factoren in het lichaam.
Ik hoef hopelijk niet uit leggen wat hier de voordelen van zijn.

In de praktijk hebben de oefeningen zich natuurlijk ruimschoots bewezen, toch kan me nog discussies op dit forum herinneren met een open einde..

Goede post. Het wordt altijd wel zo geroepen over de endocriene eigenschappen van deze oefeningen, maar zijn misschien grafiekjes, of cijfers? Ben wel eens benieuwd naar het exacte verschil

inderdaad, me 2 :)

Ik zou niet kunnen zonder de squat.. focking motivatie builder vindt ik.. En de DL doe ik als RDL..

Ik begrijp jullie punt ook wel.
In het verleden heb ik wel rapporten onder ogen gehad, waarin e.e.a. werd bevestigd en in andere situaties weer tegengesproken. Uiteindelijk vergeet ik altijd waar dit ook alweer stond, omdat ik toch meer geinteresseerd ben in de - voor zich sprekende - ervaringen en resultaten in de praktijk....

Het zou wel grappig zijn. Maar eigenlijk zou het ook niet nodig moeten zijn. En de jeanetten zullen altijd wel met excuusjes blijven komen.

Squat en Deadlift is imo niet noodzakelijk..

wél jammer als je het mist, geeft zeker wel toegevoegde waarde.

Terug
Naar boven