Fitness Seller

Squat & onder rug ( filmpje )

l0iss

Advanced Bodybuilder
Waardering
31
Lengte
1m89
Massa
96kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

filmpje is van een jaar geleden..
maar zit nog steeds met hetzelfde probleem..
als ik helemaal beneden ben bolt mijn onderrug..
nu worden de gewichten zwaarder en wil ik hier vanaf,

het gaat hier dus niet om de rest van de techniek die is inmiddels beter!!

Iemand tips / ervaring?

[Link niet meer beschikbaar]

Alvast bedankt:)

Plaats je benen iets verder uit elkaar en laat je tenen iets naar buiten wijzen. Zodoende word je ROM groter en komt er minder belasting op je onderrug.

PS: doe je high bar of low bar squats (barbell in de nek of barbell op je schouderbladen)? Dat bepaald mede of je onderrug meer of minder belast wordt.

te weinig verstand van maar bij je een na laatste hh. zie ik een buttwink

• Topic Starter Topic Starter
Plaats je benen iets verder uit elkaar en laat je tenen iets naar buiten wijzen. Zodoende word je ROM groter en komt er minder belasting op je onderrug.

PS: doe je high bar of low bar squats (barbell in de nek of barbell op je schouderbladen)? Dat bepaald mede of je onderrug meer of minder belast wordt.

De rom verkleinen helpt niet heb ik al geprobeerd..

De low bar squat zou ik wel is kunnen proberen :)

te weinig verstand van maar bij je een na laatste hh. zie ik een buttwink

Gaat me nu puur om de onderrug die bolt..
de techniek op zich is inmiddels beter.

toch bedankt :)

Ik kan het niet goed zien op de video, maar het lijkt heel erg alsof je je knieën naar binnen beweegt

Doe maar niet hè

Ik kan het niet goed zien op de video, maar het lijkt heel erg alsof je je knieën naar binnen beweegt

Doe maar niet hè

jaaa is filmpje van een jaar geleden..
techniek is inmiddels stukken beter..

maar het gaat me puur om die onder rug..

ik vind het lijken alsof je je handen ver van de hoofd af hebt, maar van deze angle beetje moeilijk te zien

ik vind het lijken alsof je je handen ver van de hoofd af hebt, maar van deze angle beetje moeilijk te zien

en wat zou dat eventueel met mijn onder rug te maken hebben ????

zal binnekort is n nieuwe filmpje maken mocht de low bar squat geen oplossing bieden..

Heb hier zelf ook last van als ik diep ga. Als ik tot parallel ga heb ik er geen last van maar zodra ik onder parallel zit gaat mijn pelvic naar posterior tilt waardoor automatisch je rug onderin ook bolt.

mss dat je je buik inhoudt probeer hem naar voren uit te zetten.

Zoek eens op 'buttwink', zo wordt dit vaak genoemd. Vaak heeft het te maken met verkorte hamstrings.

Buttwink is nog niet zo heel erg, zou het eersteen bij je techniek zoeken voordat je het op mobiliteit gooit.

-ellebogen meer naar vorenen je borst hoog houden
- iets wijder staan en je knieen meer naar buiten drukken
- eventueel als je wijder staat je tenen iets naar binnen of buiten draaien, is persoonsafhankelijk hoe flexibel je heupen zijn. Als je knieen naar binnen vallen kan je je voeten iets naar binnen draaien.

Mobiliteit helpt wel bij het naar buiten drukken van de knieën door heupen en enkels meer mobiel te maken.

Helemaal gelijk met voeten naar voren om te zorgen dat knie niet naar binnen zakt, hier heb je echter wel mobiele heupen en enkels voor nodig.

Verder natuurlijks niets op te merken, weet van je kennis af :)

jaaa is filmpje van een jaar geleden..
techniek is inmiddels stukken beter..

maar het gaat me puur om die onder rug..

Waarom post je dan een oud filmpje ?
Je krijgt nu ook commentaar op zaken die je misschien nu wel voor elkaar hebt.

Dus snel een nieuwe posten

Deze hou ik in de gaten, ondervind je toevallig ook een ongeveer gelijk probleem met (conventioneel) deadliften?
Bij zowel de squat als conventionele deadlift heb ik namelijk ook dat bij de laatste 10cm van de beweging m'n onderrug bol gaat. Bij sumo heb ik hier geen of minder last van.
Nu gaat het de laatste tijd wel beter met de squat maar zodra ik naar m'n max ga blijft het probleem terugkeren. Bij conventionele deadlift heb ik van alles geprobeerd kwa techniek, echter ookal doe ik dit met een lege stang (die wel op de juiste hoogte ligt) heb ik hier nog last van.

Bedankt, zal is kijken :)

Buttwink is nog niet zo heel erg, zou het eersteen bij je techniek zoeken voordat je het op mobiliteit gooit.

-ellebogen meer naar vorenen je borst hoog houden
- iets wijder staan en je knieen meer naar buiten drukken
- eventueel als je wijder staat je tenen iets naar binnen of buiten draaien, is persoonsafhankelijk hoe flexibel je heupen zijn. Als je knieen naar binnen vallen kan je je voeten iets naar binnen draaien.

Zoals eerder aangegeven heb ik de techniek verbetert, echter blijf ik last houden van die onder rug die bolt.. toch bedankt voor je inbreng:)

Waarom post je dan een oud filmpje ?
Je krijgt nu ook commentaar op zaken die je misschien nu wel voor elkaar hebt.

Dus snel een nieuwe posten

Ik post een oud filmpje omdat ik hetzelfde probleem hem met een goede techniek, nieuw filmpje volgt :)

Deze hou ik in de gaten, ondervind je toevallig ook een ongeveer gelijk probleem met (conventioneel) deadliften?
Bij zowel de squat als conventionele deadlift heb ik namelijk ook dat bij de laatste 10cm van de beweging m'n onderrug bol gaat. Bij sumo heb ik hier geen of minder last van.
Nu gaat het de laatste tijd wel beter met de squat maar zodra ik naar m'n max ga blijft het probleem terugkeren. Bij conventionele deadlift heb ik van alles geprobeerd kwa techniek, echter ookal doe ik dit met een lege stang (die wel op de juiste hoogte ligt) heb ik hier nog last van.

Ik doe sumo deadlifts vind conv. sowieso niet fijn :)
als ik het probleem heb opgelost laat ik je het weten

Ook als je je ''techniek gefixt hebt'' moet je er aan blijven werken, zolang je geen top level lifter bent is je techniek nooit goed genoeg

Ook als je je ''techniek gefixt hebt'' moet je er aan blijven werken, zolang je geen top level lifter bent is je techniek nooit goed genoeg

zit wat in zal binnekort is een nieuwe filmpje schieten met "de gefixte" techniek bedankt voor het meedenken:)

Wat mij opvalt is dat je de beweging vanuit je heupen begint, op een vrij opvallende manier. Probeer misschien eens niet de heupen gelijk als zoveel mogelijk naar achteren te gooien, maar heupen en knieen iets meer tegelijkertijd te laten bewegen.

En zo serieus is die buttwink van jou helemaal niet, bijna niet te zien eigenlijk.

http://www.youtube.com/watch?v=3xFm9q1HBKY

Wat een slechte vorm, zo krijgt hij nog een blessure:mad:

:D

Terug
Naar boven