AndroidHealthClinic

squat probleem!

roeney

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
14%
ik wil beginnen de komende weken aan rippetoe, maar nu loop ik tegen een groot probleem: als ik probeer te squatten (gewoon zonder stang) kom ik niet diep. probeer ik dieper te gaan houdt ik mijn hakken niet op de grond... houd ik dan wel mijn hakken op de grond val ik achterover...:(

ik heb van het boek het gedeelte van de squats al gelezen maar vind hier geen oplossing in, dit kan ook aan mijn slechte engels liggen...
ik heb zelfs de dvd tot mijn beschikking en het squat gedeelte bekeken, hier wordt het ook niet uitgelegd.

hebben meer mensen hier last van?

wat kan ik er tegen doen? ik heb gelezen ergens op dit forum dat het zou kunnen liggen aan te korte hamstrings door voetbal. hoe kan ik deze oprekken. of zijn er andere oplossingen?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen anders zou ik nooit kunnen squatten:janken:

mvg Roeney

Probeer het eens met schijven van bijv. 2.5kg onder je hakken. Dit doe ik ook want heb hetzelfde probleem doordat een van m'n enkelbanden een aantal keren gescheurd heb.

Probeer het eens met schijven van bijv. 2.5kg onder je hakken. Dit doe ik ook want heb hetzelfde probleem doordat een van m'n enkelbanden een aantal keren gescheurd heb.

Hoe doe je dat.. als ik 100+ kilo uit het rek haal durf ik niet achterwaarts te gaan zoeken om mijn voeten recht op 2 kleine verhoginkjes te zetten.

knees out.

Ik ben zeker niet flexibel maar haal below parralel makkelijk.

Zijn de laatste dagen al meerdere topics van geweest.
Lees deze even staat veel in (ook de oplossing voor jouw probleempje):
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/squatten-voelen-rug-237772/#post4708312

Voeten goed neerzetten op schouderbreedte en goed vooruit blijven kijken met de borst goed vooruit geduwd. Rustig door je benen zakken tot je paralel bent aan de vloer dat is ver zat.
Je kan ook een bankje onder je kont zetten en zakken tot op het bankje.
Zodra je zwaarder kan zonder pijn haal je het bankje weg.

En anders dus gewoon een plankje of schijven onder je hielen doen, niet te dik, ik zou eerst proberen met 1cm dik. en trek eventueel speciaal voor benentrainingen en deadlifts goede stevige schoenen aan.

PS !!!!!!! Doe de squat niet zoals wippetoet het doet.!!!! Doe 'm goed !

---------- Toegevoegd om 11:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:53 ----------

Hoe doe je dat.. als ik 100+ kilo uit het rek haal durf ik niet achterwaarts te gaan zoeken om mijn voeten recht op 2 kleine verhoginkjes te zetten.

Komop zeg Wazzup, bij 100+ gebruik je geen verhoginkjes meer he.
Of denk je dat ik toen ik squatte met 240 tot 260 ook nog even verhoginkje moest zoeken?
Alleen de eerste maand/ 2 maand met verhoging van 1 cm dik.

---------- Toegevoegd om 11:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:00 ----------

Heeft niets van doen met enkelbanden, zou dan achillespees moeten zijn.
Zwakke enkelbanden: stevige hoge schoenen aantrekken met benen training en vertouwen hebben in je enkels.

Laatst bewerkt:
Komop zeg Wazzup, bij 100+ gebruik je geen verhoginkjes meer he.
Of denk je dat ik toen ik squatte met 240 tot 260 ook nog even verhoginkje moest zoeken?
Alleen de eerste maand/ 2 maand met verhoging van 1 cm dik.

tijdelijk inderdaad... goed dat iemand het zegt.

Of de smith...

march_17.jpg

tijdelijk inderdaad... goed dat iemand het zegt.

Of de smith...

]

Blij dat er iemand meedenkt,.. haha.

maar mbt de Smith.
Ben geen voorstander van Smith voor squats, de meesten maken er een zeer onveilige handeling van.
Regelmatig fl*kkeren de smith-racks om of er glijd iemand uit en weet ik het wat allemaal, zeer gevaarlijk als je het verkeerd doet.

Je zal het vast vaak gezien hebben:
Ze gebruiken de Smith als hacksquat, de idioten, levensgevaarlijk

Smith : alleen rechte squats en front squats !!!

• Topic Starter Topic Starter
bedankt allemaal voor jullie reacties!
ik heb helaas weinig/geen tijd gehad om te reageren tegen iedereen...
iig bedankt voor al jjullie tips. ik ga volgende week is proberen op een verhoginkje.

Waarschijnlijk squat je met je voeten te dicht bij elkaar... Zet ze wat wijder en je kunt dieper zakken zonder uit evenwicht te raken.

ik ga morgen er mee beginnen op verhoginkje, maar nu een paar keer "droog" te hebben geoefend merk ik ook al dieper te komen...

ik ga morgen er mee beginnen op verhoginkje, maar nu een paar keer "droog" te hebben geoefend merk ik ook al dieper te komen...

Daarom zei ik al, tijdelijk, uiteindelijk gaat het gewoon ook lukken met of zonder verhoginkje.
Het is gewoon even wennen en je balans vinden.

Maar doe het niet als wippetoet he, doe het goed, borst vooruit en goed vooruit kijken, niet naar de grond kijken.

Het probleem zit 'em in de mobiliteit van de heupen en enkels lijkt me. Stretchen dus..
Verhoging zou ik niet doen, hooguit tijdelijk.

is die van rippetoe verkeerd dan? waar kan ik vinden hoe hij wel moet (incl filmspjes)

is die van rippetoe verkeerd dan? waar kan ik vinden hoe hij wel moet (incl filmspjes)

o.a. youtube,

Maar kijk even bij deze link :
http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/voeten-squat-238436/#post4725790

hier in het topic staan enkele voorbeelden van hoe je moet squatten en ook het filmpje van "coach rip" (is Rippetoe zelf)zoek het verschil in houding. Wippetoet kijkt naar de grond, het gewicht is ook te zwaar voor hem.

Maar goed, hier in dit topic heb je gelijk de juiste filmpjes te pakken.

succes.

---------- Toegevoegd om 13:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:42 ----------

Het probleem zit 'em in de mobiliteit van de heupen en enkels lijkt me. Stretchen dus..
Verhoging zou ik niet doen, hooguit tijdelijk.

is mobiliteit en balans, om de onbalans wat op te heffen gebruik je tijdelijk en alleen als het nodig is een kleine verhoging onder de hiel.
Zoals je gelezen hebt 1 tot max 2 maandjes, daarna kan je absoluut zonder.
stretchen doet niks aan je balans en evenwicht, dat zit namelijk vooral tussen je oren.

Laatst bewerkt:
Deadlift --> Spierpijn hamstrings?

never mind.. verkeerde topic

ik wil beginnen de komende weken aan rippetoe, maar nu loop ik tegen een groot probleem: als ik probeer te squatten (gewoon zonder stang) kom ik niet diep.

mvg Roeney

Ga het maar eens proberen met stang en met gewichten dan krijg je veel meer druk waardoor je waarschijnlijk wel diep komt.

Ik heb het zelf ook, met stang + gewicht is anders dan gewoon voor de grap proberen diep te gaan.

bedankt allemaal voor jullie reacties!
ik heb helaas weinig/geen tijd gehad om te reageren tegen iedereen...
iig bedankt voor al jjullie tips. ik ga volgende week is proberen op een verhoginkje.

Was laatst nog iemand die er even last mee had om 'm lekker te krijgen.
Hij heeft 'm nu ook goed zitten. Kwestie van blijven proberen, balans vinden en voelen wat je doet.

De aanhouder wint. Meestal 1 tot max 2 maandjes.

Geef je een seintje zodra je het voor elkaar hebt? Ben wel benieuwd.

nou martin:
ik krijg hem steeds meer onder controle, waar ik eerst tot nog niet eens parralel kom, haal ik hem nu wel:D

dit mede door eerst op een verhoginkje (lag een speciale "mat" om op te staan van 1cm dik) hierbij haalde ik de parralel makkelijk, nooit gedacht dat dit zo'n groot verschil zou zijn. ik denk dat ik over ongeveer 2 weekjes hem zonder verhoging, een "normale" squat kan doen! misschien zelfs eerder (wat ik hoop natuurlijk)
.
als het zover is, hoor je weer van mij! iig bedankt voor al jullie tips

Terug
Naar boven