XXL Nutrition

Squat

SpKev

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
80kg
Squatten is belangrijk, ik heb het een tijdje geleden regelmatig gedaan maar ben daarmee gestopt omdat mijn knieën kraakten.

Ik wil graag terug beginnen squaten en wil graag vragen of er iemand een goed instructiefilmpje kan posten dat ik kan nadoen.

Ik wil gerust zelf ook eens een filmpje posten mochten jullie dat willen, maar wees dan wel heel streng op de uitvoering. Ik wil geen schade op lange termijn. Liever een rustige squat dan een slecht uitgevoerde.

• Topic Starter Topic Starter
Extra gewicht hoeft niet zo zeer.

Wil gewoon bv. thuis (op m'n kamer) wat squaten. Maar bij mij zit het zo dat ik het hoor en voel kraken bij elke beweging.
Vervolgens doen m'n knieën ook wat pijn. Ik heb daarom het squaten even gelaten maar wil het graag opnieuw doen maar dan wel op een manier dat het gezond is.

Al was het misschien een squat voor vrouwen (zonder gewicht) maakt me niet uit, beter dan niets. Gezondheid gaat nog steeds voor.

Mijn knieën kraken ook, eigenlijk wordt 't alleen maar minder naarmate ik meer squat. Als je iets hebt gedaan waardoor je kraakbeenschade vermoedt dan zou ik dat even uit laten zoeken, maar een lichte squat is volgens mij niet schadelijk. Je hoeft niet eens gewicht te nemen in het begin, gewoon je armen vooruit steken voor de balans en je kan best zonder gewicht squatten.

Extra gewicht hoeft niet zo zeer.

Wil gewoon bv. thuis (op m'n kamer) wat squaten. Maar bij mij zit het zo dat ik het hoor en voel kraken bij elke beweging.
Vervolgens doen m'n knieën ook wat pijn. Ik heb daarom het squaten even gelaten maar wil het graag opnieuw doen maar dan wel op een manier dat het gezond is.

Al was het misschien een squat voor vrouwen (zonder gewicht) maakt me niet uit, beter dan niets. Gezondheid gaat nog steeds voor.

ik heb het over zn techniek he, niet het gewicht

Terug
Naar boven