Fitness Seller

squatrek in de prijsklasse +-200 ?

Inderdaad

Cool Novice
Waardering
8
Lengte
1m85
Massa
82kg
Hello.

Ik ben van plan een home hym in elkaar te zetten en Rippetoe's novice programma te volgen. De kroon olympic plate set van helisports heb ik al binnen (goede keuze?) maar nu ben ik op zoek naar een squatrek van zo rond de 200, en dan nog een bench. Op blueblizz staat er één van bremshey en op helisports staan er wat. Ongetwijfeld zijn er wel meer sites, maar een leek als ik weet niet kwaliteit van bagger te onderscheiden. Heeft iemand misschien advies? Is bremshey bijv een degelijk merk?

Laatst bewerkt:
Met alle respect kerel, maar voor dat soort prijzen heb je nieuw nu eenmaal niet echt kwaliteit. Als je voor dat geld wat knaps wilt hebben zou ik toch op marktplaats gaan zoeken.

Verder ken ik Bremshey niet en heb ik met Blueblizz geen ervaring, dus daar kan ik je weinig over vertellen.
Succes.

Post de specs eens.
€200 is trouwens wel erg weinig voor een nieuw rack.

Met alle respect kerel, maar voor dat soort prijzen heb je nieuw nu eenmaal niet echt kwaliteit. Als je voor dat geld wat knaps wilt hebben zou ik toch op marktplaats gaan zoeken.

Verder ken ik Bremshey niet en heb ik met Blueblizz geen ervaring, dus daar kan ik je weinig over vertellen.
Succes.
Niet alles moet 1000€ kosten om van goede kwaliteit te zijn. Je hebt ook goede merken van goede kwaliteit die minder kosten. Het hoeft ook niet altijd professioneel materiaal te zijn, veel mensen hier zijn amateurs die fitness als hobby hebben, dan heb je geen bankjes of squatracken nodig die belastbaar zijn tot 1000kg.
Body solid heeft bijvoorbeeld een powerrack voor 269€.

OT: Voor je squatrack van +/-200€ raad ik je dit rack aan.
Het is ook van helisports. Ik heb het. Vrij goed materiaal. Heb er al eens 110kg opgelegd, en het staat nog altijd stevig. Een bankje kun je ook kopen op helisports. De powermark 430C zag er mij goed uit. Je kan ook altijd eens kijken op fitness seller.

Dat is inderdaad een betere oplossing. Maar niet iedereen kan het daar gaan halen.;)
En henk verzend niet.

ach, voor paar tientjes busje huren en een keer een middag rijden...

Ja kun je doen.
Ik had plaats gebrek dus ik heb dan maar voor een squatrack gekozen. Anders was ik er hoogst waarschijnlijk ook voor gegaan.;)

Dit poste Big T gisteren in dit topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f106/starten-home-gym-budget-ongeveer-1400-euro-271413/index3.html#post5914808. Iets andere woorden, maar precies wat ik bedoel.

Ik lees hier dat Helisports als degelijk spul wordt omschreven. Wel ff serieus blijven... Helisports is niet bedoeld voor BB en hebben vooral licht fitnessmateriaal dat binnen de kortste keren weer aan de deur staat of stuk gaat. Veel mensen worden gelokt met de lagere prijzen, en ontdekken later dat zware kwaliteit altijd duur is nieuw, maar ook vele malen langer mee gaat. Ik zou nog eerder ergens een oud roestig bankje halen van een goed merk dan bij Helisports te gaan. Maar het is jouw geld...

Ik zou verder de fancy toestellen gewoon uitstellen en investeren in zwaar basic materiaal zodat je alle basisoefeningen kan doen. Fancy stuff kan dan later nog komen als je nog plaats over hebt en het echt wilt.

Ik zou dus marktplaats af gaan zoeken. Maar goed, zelf weten.

Dit poste Big T gisteren in dit topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/...veer-1400-euro-271413/index3.html#post5914808. Iets andere woorden, maar precies wat ik bedoel.

Ik zou dus marktplaats af gaan zoeken. Maar goed, zelf weten.
En door die uitspraak is er een discussie ontstaan.
Heeft Big T altijd gelijk misschien? Ik spreek uit eigen ervaring dat helisports goede dingen heeft. Ik gebruik namelijk een squat rack van helisports.

---------- Post added zo 19 jun 2011 at 14:11 ----------

Begrijp mij niet verkeerd, niet alles bij helisports is superkwaliteit. En op fitness seller staat er inderdaad beter materiaal. Maar als je prijs niet te hoog mag zijn, of je hebt niet als doel om 500kg te squaten, dan kun je terecht bij helisports voor redelijk materiaal.

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
een powerrack kun je levenslang gebruiken zeg maar. Nu is je gewicht nog niet hoog, maar dat komt wel. Een powerrack is beter dan een squat rack. Je kunt er ook alles in doen. op www.simpleproducts.de staat er een powerrack voor 269€ en henk hier op het forum (www.powercage.nl) verkoopt er ook voor 225€. Dus je hoeft niet per se naar barbarian te gaan. Weet wel niet wat de kwaliteit is van dat van simple products.

En door die uitspraak is er een discussie ontstaan.
Heeft Big T altijd gelijk misschien? Ik spreek uit eigen ervaring dat helisports goede dingen heeft. Ik gebruik namelijk een squat rack van helisports.

---------- Post added zo 19 jun 2011 at 14:11 ----------

Begrijp mij niet verkeerd, niet alles bij helisports is superkwaliteit. En op fitness seller staat er inderdaad beter materiaal. Maar als je prijs niet te hoog mag zijn, of je hebt niet als doel om 500kg te squaten, dan kun je terecht bij helisports voor redelijk materiaal.

Tuurlijk heeft Big T niet altijd gelijk, maar op dit punt ben ik het toevallig met hem eens. Had zijn post overigens nog niet gelezen toen ik hier mijn eerste post deed.

Het enige wat ik wil zeggen is dat je imo beter voor tweedehands materiaal kan kiezen wat van betere kwaliteit is, dan voor nieuw, goedkoop, licht materiaal.

---------- Post added zo 19 jun 2011 at 15:04 ----------

Ik snap je punt, maar ik ben (qwa gewicht) wel een enorme beginner. Mijn bench en (deep)squat zijn momenteel 60. In dat geval is een power rack van 500 euro een beetje overkill, niet?

edit: even een bijvraag. Voor Rippetoe's programma heb ik in principe niks meer nodig dan een barbell+weights, bench/squatrek, en horizontale bench nodig toch? Ik twijfel nog tussen een bench met incline mogelijkheid of gewoon een platte.

Nu zijn je stats nog niet hoog, maar als je goed traint en eet kan dit snel beter worden.

Ik weet niet hoe gedreven je bent. Als je echt van plan bent er serieus mee aan de gang te gaan kan je beter goed spul kopen waar je je leven lang mee kan doen.

Anders moet je je lichte materiaal misschien verkopen binnenkort en als nog zwaarder materiaal kopen. Dan liever in een keer goed doen, toch?

---------- Post added zo 19 jun 2011 at 15:05 ----------

een powerrack kun je levenslang gebruiken zeg maar. Nu is je gewicht nog niet hoog, maar dat komt wel. Een powerrack is beter dan een squat rack. Je kunt er ook alles in doen. Op www.simpleproducts.de staat er een powerrack voor 269€ en henk hier op het forum (www.powercage.nl) verkoopt er ook voor 225€. Dus je hoeft niet per se naar barbarian te gaan. Weet wel niet wat de kwaliteit is van dat van simple products.

+ 1

ja wat dat tweedehandsmateriaal betreft heb je wel gelijk.

Tuurlijk heeft Big T niet altijd gelijk, maar op dit punt ben ik het toevallig met hem eens. Had zijn post overigens nog niet gelezen toen ik hier mijn eerste post deed.

Het enige wat ik wil zeggen is dat je imo beter voor tweedehands materiaal kan kiezen wat van betere kwaliteit is, dan voor nieuw, goedkoop, licht materiaal.
Wat? :mad:

geen plaats man. Anders had ik er mij onmiddellijk 1 gekocht. Heb er spijt van, maar heb wel een goede vervanging gevonden, en vanaf ik alleen woon koop ik mij een power rack!

Bedankt om het er nog eens in te duwen man:p

Terug
Naar boven