XXL Nutrition

Squats zonder gewichten

Vraagjesxx

Novice
Waardering
0
Lengte
1m58
Mijn vraag aan jullie is: Werken squats ook als je het zonder gewichten doet? Ik ben nog een beginner en weet hier dus vrij weinig van. Het is trouwens niet zo dat mijn doel hele gespierde benen of zo iets is. Mijn doel is gewoon strakke slanke benen en een mooi rond achterwerk..haha

Als je squat zonder extra gewicht gebruik je nog steeds je lichaamsgewicht. Ideaal om je techniek op punt te krijgen.

Voor slanke benen en een strak achterwerk zal je ook je voeding een grote rol spelen.

Als je squat zonder extra gewicht gebruik je nog steeds je lichaamsgewicht. Ideaal om je techniek op punt te krijgen.

Voor slanke benen en een strak achterwerk zal je ook je voeding een grote rol spelen.

ik vind dat bodyweight squats qua techniek echt heel anders zijn dan met barbell op je nek.

verder wel goed, maar je bent natuurlijk wel gelimiteerd in hoeveel gewicht je kan doen want meer dan je lichaamsgewicht kan je niet doen

ik vind dat bodyweight squats qua techniek echt heel anders zijn dan met barbell op je nek.

verder wel goed, maar je bent natuurlijk wel gelimiteerd in hoeveel gewicht je kan doen want meer dan je lichaamsgewicht kan je niet doen

dit dus, verder is het wel goed om mee te beginnen maar zal het toch beter zijn om naar een sportschool te gaan.

Pistol squats... Ook nice lekker diep

30-day squat challenge schema + een semi-fatsoentlijk voeding heeft wel effect bij veel beginners. Maar het resultaat is niet groots.

Explosieve squats, jumpsquats, boxsquats en pistolsquats komen bij me op. Voor achterwerk zijn hip thrusts ook wel goed (gebruik 6x 2 literflessen in verpakking als gewicht). Heb eerste 4 heb ik een maand of 3 gedaan nogvoor ik een volledige home gym heb aangeschaft. Ben dan wel een man, maar strakheid had ik al na die periode. Massa komt nu wel pas.
Voeding is even belangrijk als training, vergeet dat dus zeker niet.

mn ex deed altijd elke 3x per week zn 30minuten routine en ze had echt een lekkere kont en goede hamstrings, en dan deed ze nog 1x hardlopen in de week.

was heel veel lowerbody interval/circuit cardio achtige shit

jump squats
front squats
box jumps
Romanian deadlifts (wel met kettlebell)
kettlebell swings
push ups
sit ups

en nog wat ze had het zelf in elkaar gezet en dan met weinig rust en veel herhalingen

Je zult op een gegeven moment toch gewicht nodig hebben

Terug
Naar boven