MuscleMeat

Squatten.

Hoe werk je aan die flexibiliteit? Handen met voeten raken?

Mobiliteitsoefeningen voor- en stretchen na de training. (en/of op andere momenten van de dag)

Ik dacht eerder dat dit door je achillespees was niet diep kunnen squaten.
En dat je dit kan voorkomen door te strechen voet op een verhoogje en hiel naar beneden drukken.

Als ik squat op een PL-achtige manier, blijven mijn onderbenen bijna verticaal staan... slechtes een klein beetje naar voren, hooguit met de knieen tot boven de tenen... dat is geen probleem voor mijn achillespees... in de verste verte niet.

---------- Toegevoegd om 07:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:35 ----------

Iedereen zegt dit altijd zo makkelijk.
Mij lukt dit nooit namelijk, ik heb zulke korte kuitspieren dat ik dit nooit zou kunnen.
Ik kom met heel veel moeite tot een hoek van 90 graden, maar na een goede squatsessie kan ik de volgende dag ook amper lopen.
Dus ik denk niet dat het afhangt van hoe diep je squat.

Misschien van je squat-sT.. als je kuiten een probleem vormen moet je lren je kont meer naar achteren te steken. Je kuiten horen niet onde spanning te komen staan, anders ben je veel te ver met je knieën naar voren aan het squatten... (of je hebt belachelijk stijve kuiten, ga daar dan meer flexibiliteit in brengen... Loop je soms hele dagen op hoge hakken ?)

Stretchen voor training zorgt voor minder kracht :/

Geen idee, ik sta al bijhoorlijk wijd met de squat.
Daarnaast heb ik al vaker geprobeerd te rekken, maar dat wil niet echt helpen.
Maar waar het om gaat is dat je de dag erna voelt dat je gesquat hebt toch?
En dat heb ik altijd, dus ik zie het probleem niet :P

Edit:
dit kan ik dus echt niet:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Maarja, ik vraag me af wie dit dan wel kan?

Ik kom maar tot dit:
PrisonerSquat-2-.300.jpg

ik Kan gewoon dat 1e plaatje.:rolleyes:

serieus?
dan is er misschien iets ernstig mis met me :D

Geen idee, ik sta al bijhoorlijk wijd met de squat.
Daarnaast heb ik al vaker geprobeerd te rekken, maar dat wil niet echt helpen.

Mere / vaker mobiliteits oefeningen doen en stretchen. Flexibiliteit valt te trainen, kwestie van vaak genoeg doen. (gewoon blijven herhalen). Zoek anders eens naar "relax into stretching" van Pavel.

Maar waar het om gaat is dat je de dag erna voelt dat je gesquat hebt toch?
En dat heb ik altijd, dus ik zie het probleem niet :P

quarter squats voel je ook ,maar dat wil niet zeggen dat je je benen optimaal getraind hebt. (en internet bragging rights levert het ook al niet op)

Edit:
dit kan ik dus echt niet:[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die Chinezen hebben trouwens wel een gebogen onderrug.. niet goed als je squat.

Oh, en die met dat hoedje kan het dus ook niet.

Maarja, ik vraag me af wie dit dan wel kan?

Ik (en ik ben behoorlijk stijf. Kan de grond niet aanraken met gestrekte benen (scheelt wel een cm of 30)

Ik kom maar tot dit volgens mij:
PrisonerSquat-2-.300.jpg

mooie squat diepte toch ? (tenminste parallel, ik zie mensen minder diep squaten)

Ja, waarom zit iedereen dat altijd te zeiken dat je met je kont bijna de grond aan moet raken? Dieper als plaatje 2 kan ik gewoon echt niet, maar op die manier train ik mijn benen dus niet optimaal?
(zou beter kunnen als ik dieper zou kunnen)?

ik zie niet echt een probleem als je tot parrel squat.. je spreekt er wel minder je hamstrings/glutes aan, maar dan nog. Zijn zat oefeningen om je hams mee aan te spreken dus ik zie eerlijk het gezegd het probleem ook niet.

Maar als ik spierpijn heb van het squatten heb ik dat in me quads, hams en glutes.
Op een wcbril gaan zitten is een marteling als ik gesquat heb, die bril die kan in je hams gedrukt wordt :D (herkenbaar misschien?)
Dus ook daaraan twijfel ik (dat je je hams en glutes minder aanspreekt).

Misschien is het eens handig voor mezelf om mijn squat te filmen, dan kan ik eens goed kijken hoe diep ik ga...

Bij squaten moet je ook letten op de houding van je voeten. Zoals je bij de Chinezen ziet, houden ze hun voeten ietwat naar buiten (30graden) terwijl die bebrilde man zijn voeten gewoon kaarsrecht heeft.

Ik had ook problemen om diep te squaten, maar toen ik las dat ik mijn voeten ietwat moest verplaatsen, squatte ik gelijk een stuk dieper.

Waarschijnlijk wist je dit al, maar dan toch maar ten overvloede ;)

Bij squaten moet je ook letten op de houding van je voeten. Zoals je bij de Chinezen ziet, houden ze hun voeten ietwat naar buiten (30graden) terwijl die bebrilde man zijn voeten gewoon kaarsrecht heeft.

Ik had ook problemen om diep te squaten, maar toen ik las dat ik mijn voeten ietwat moest verplaatsen, squatte ik gelijk een stuk dieper.

Waarschijnlijk wist je dit al, maar dan toch maar ten overvloede ;)

Komt ook omdat veel mensen proberen achter hun benen te gaan squaten (of zitten), terwijl je als je de fysiek van de heup-kom bekijkt veel meer tussen je benen komt te zitten. Voeten iets wijder van elkaar en iets meer naar buiten en het plaatje klopt meteen een stuk beter inderdaad !

In de squat RX series op youtube wordt ook uitgelegd hoe je dieper kan komen.

Ja, waarom zit iedereen dat altijd te zeiken dat je met je kont bijna de grond aan moet raken? Dieper als plaatje 2 kan ik gewoon echt niet, maar op die manier train ik mijn benen dus niet optimaal?
(zou beter kunnen als ik dieper zou kunnen)?
Hoe dieper hoe zwaarder de oefening. Misschien dat ze het daarom zeggen. Zoals eerder vermeld je hebt zat andere oef. voor je hamstring. ga maar een kwartier walking lunges doen :D

Komt ook omdat veel mensen proberen achter hun benen te gaan squaten (of zitten), terwijl je als je de fysiek van de heup-kom bekijkt veel meer tussen je benen komt te zitten. Voeten iets wijder van elkaar en iets meer naar buiten en het plaatje klopt meteen een stuk beter inderdaad !

Vind ik op zich wel een goed punt: ik zet mijn voeten altijd iets naar buiten (wel altijd iets breder dan schouderbreedte). als ik mn voeten recht zet voelt het vet onnatuurlijk. hebben meer mensen dit?

Je staat ook stabieler als je voeten iets naar buiten wijst. Lijkt me ook wel verstandig als je zwaar gaat squaten.

Terug
Naar boven