- Waardering
- 1.446
- Lengte
- 1m89
Hoe werk je aan die flexibiliteit? Handen met voeten raken?
Mobiliteitsoefeningen voor- en stretchen na de training. (en/of op andere momenten van de dag)
Ik dacht eerder dat dit door je achillespees was niet diep kunnen squaten.
En dat je dit kan voorkomen door te strechen voet op een verhoogje en hiel naar beneden drukken.
Als ik squat op een PL-achtige manier, blijven mijn onderbenen bijna verticaal staan... slechtes een klein beetje naar voren, hooguit met de knieen tot boven de tenen... dat is geen probleem voor mijn achillespees... in de verste verte niet.
---------- Toegevoegd om 07:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:35 ----------
Iedereen zegt dit altijd zo makkelijk.
Mij lukt dit nooit namelijk, ik heb zulke korte kuitspieren dat ik dit nooit zou kunnen.
Ik kom met heel veel moeite tot een hoek van 90 graden, maar na een goede squatsessie kan ik de volgende dag ook amper lopen.
Dus ik denk niet dat het afhangt van hoe diep je squat.
Misschien van je squat-sT.. als je kuiten een probleem vormen moet je lren je kont meer naar achteren te steken. Je kuiten horen niet onde spanning te komen staan, anders ben je veel te ver met je knieën naar voren aan het squatten... (of je hebt belachelijk stijve kuiten, ga daar dan meer flexibiliteit in brengen... Loop je soms hele dagen op hoge hakken ?)