AndroidHealthClinic

Staal kabel voor Fitness apperatuur

Sjuth

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Halo mede Sporters, ik zit met een probleem thuis :(
Ik heb een Lat pulley maar de staal kabel is bloot komen te liggen zonder kunststof coating. ik heb op internet gezocht maar ik kan niks vinden behalve alleen staal kabel maar niet de complete geheel, begin stuk en eind stuk.
Hopelijk dat iemand mij hiermee kan helpen of weten waar je zo'n kabel kan kopen.(wel Compleet) Ik hoort het wel.

als je het oog op het einde bedoeld waar je bijv een stang aan vast maakt, deze kun je bij de bouwmarktkopen je legt de kabel over het oog en vouwt hem weer tegen de kabel aan, vervolgens klem je de kabel met een klein schroefklemmetje vast;)

Halo mede Sporters, ik zit met een probleem thuis :(
Ik heb een Lat pulley maar de staal kabel is bloot komen te liggen zonder kunststof coating. ik heb op internet gezocht maar ik kan niks vinden behalve alleen staal kabel maar niet de complete geheel, begin stuk en eind stuk.
Hopelijk dat iemand mij hiermee kan helpen of weten waar je zo'n kabel kan kopen.(wel Compleet) Ik hoort het wel.

Vorig jaar had ik hetzelfde probleem bij mijn multistation. Na wat zoekwerk kwam ik bij RVS paleis uit: http://www.rvspaleis.nl/Maritiem.html
Hier moet je op "Kabel gewalst" klikken. Je zult verschillende mogelijkheden kunnen selecteren.
Ik heb een staalkabel (ø4mm) laten maken met een oogterminal en een draadstang. Blijkbaar kun je deze keuze niet meer kiezen, maar via mail kun je altijd info vragen. De service is perfect: snelle reacties op je vragen, snelle levering, proper materiaal,... Wel opletten dat je 7x19 kabel neemt. Deze kabel is flexibel.

De draadstang heb ik mooi weggewerkt in de blok met schijven en aan de oogterminal hangt een karabijnhaak. Via de karabijnhaak kan ik nu verschillende hulpstangen (triceps koord, stang,...) gebruiken.
Het is misschien een duurdere oplossing, maar ik vind het zeker de moeite sinds het een mooi afgewerkt geheel is. Via het walsen zitten de oogterminal en draadstang muurvast. Met een kabel van ø4mm is de minimum breekkracht 850 kg! Dus meer als voldoende denk ik :D

Hopelijk kun je hiermee verder!

RVS 01.jpg

RVS 02.jpg

Mijn gym haalt kabel, cable fixers en musketon haken bij Lifemaxx. 5 en 6mm kabel.

Terug
Naar boven