Fitness Seller

starten home gym, budget ongeveer €1400

Die pully aan de barbarian heeft nog nooit in de weg gezeten, en ik train er al een hele tijd mee. Je kan je benen er perfect onder klemmen, dat is dus ook bullshit.

+1
Dat ding werkt ook gewoon prima, en je hebt lat pull en seated row in een.
Enige puntje van kritiek op die pully van barbarian is dat de schijven die je erbij krijgt 50mm zijn met de olympic bar en de pully loadsystem 30 mm is. Je kan de schijven dus wel gebruiken voor de pully maar hangt dan een beetje los... liever 30mm ;)

Makkelijkste blijft gewoon een aparte pully met steekgewicht, voor 150euro regelmatig op marktplaats.

Ook handig is in elk geval een dumbbellset van 10-24 kg te hebben voor de arm en schouderoefeningen. Voor zwaardere borst en rug oefeningen kun je dan losse verstelbare dumbbells gebruiken. Het is geen pretje om te blijven verwisselen van gewichten, zeker op dagen met iets minder motivatie die altijd zullen komen. Investeer in vaste dumbbells en je krijgt er veel voor terug.

+1
Dat ding werkt ook gewoon prima, en je hebt lat pull en seated row in een.
Enige puntje van kritiek op die pully van barbarian is dat de schijven die je erbij krijgt 50mm zijn met de olympic bar en de pully loadsystem 30 mm is. Je kan de schijven dus wel gebruiken voor de pully maar hangt dan een beetje los... liever 30mm ;)

Ik heb daar adaptors voor (niets voor bijbetaald destijds), gewoon bij de bestelling vermeld.

Barbarian ziet er stevig uit, die Powertec van hun ook btw.

Latpulley zou ik altijd los kopen, lijkt me maar in de weg zitten in je kooi....

Wat steken jullie dan uit aan de achterkant van je kooi ???
Die pully zit echt nergens in de weg, hij staat niet in de kooi éh.

Wat steken jullie dan uit aan de achterkant van je kooi ???
Die pully zit echt nergens in de weg, hij staat niet in de kooi éh.

Ik heb er geen, heb een squat / multi-press rack (gunrack), niet een kooi.
Maar het lijkt me, dat wanneer je incline gaat benchen, of neckpressen (zittende), dat je stoel tegen die lat-pulley komt..
Met andere woorden, het lijkt me gewoon in de weg te zitten, ook lijkt het me veel minder stevig dan een degelijke, losse lat-pulley.

Verder vind ik het rack wel sterk ogen enzo.

Ik heb er geen, heb een squat / multi-press rack (gunrack), niet een kooi.
Maar het lijkt me, dat wanneer je incline gaat benchen, of neckpressen (zittende), dat je stoel tegen die lat-pulley komt..
Met andere woorden, het lijkt me gewoon in de weg te zitten, ook lijkt het me veel minder stevig dan een degelijke, losse lat-pulley.

Verder vind ik het rack wel sterk ogen enzo.

Kan iemand met een barbarian rack dit even toelichten?

damn ik wil ook een homegym..

Heb zelf de barbarian cage met lat, ik zal dadelijk wat foto's posten hoe het (met het oude bankje) uitkomt.

Edit:
Zit een blokje onder dat gelijk loopt aan de dikke zwarte balk:
23r2vq0.jpg

Bankje komt tegen het blokje aan, incline op eerste stand:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Bankje komt tegen het blokje aan, incline op tweede stand:
mwcyv5.jpg

Bij incline ligt het gewicht wel achter je.. wat zal het zijn, gelijk aan je hoofd tot net achter je hoofd ofzo..
En zonder de lat pully, zou je het bankje er een kleine 10cm onder kunnen duwen.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. :)

Laatst bewerkt:
heel veel goede tips.
Ik neig voorlopig naar volgende oplossing:

deze rack voor 495 euro:
http://helisports.nl/squat-en-press-racks/BodyCraft-F430-Power-Rack.html
kan ik dan eventueel uitbreiden later met een cable cross over.

dan een bench, welke valt nog te bezien de F320 bodycraft

dan ongeveer 300 a 400 euro voor gwichten, halters, grepen,...
En dan eventueel een maand of twee wachten en een aparte latpully kopen.

En ook nog op zoek naar een goede crosstrainer.

Dat heb ik momenteel in gedachte.

Ik zou beter gaan voor het barbarian setje van fitness seller. Heb je meteen voor een redelijke prijs een goede kwaliteit setje. Denk dat je met dat powerrack van bodycraft uiteindelijk duurder uit bent. Ik zou die van barbarian nemen en dan nog een paar losse stangen erbij. Sowieso zou ik even op marktplaats kijken als je goedkoper uit wilt zijn.

Heb zelf de barbarian cage met lat, ik zal dadelijk wat foto's posten hoe het (met het oude bankje) uitkomt.

Edit:
Zit een blokje onder dat gelijk loopt aan de dikke zwarte balk:
http://oi54.tinypic.com/23r2vq0.jpg

Bankje komt tegen het blokje aan, incline op eerste stand:
http://oi54.tinypic.com/i5zsm1.jpg

Bankje komt tegen het blokje aan, incline op tweede stand:
http://oi54.tinypic.com/mwcyv5.jpg

Bij incline ligt het gewicht wel achter je.. wat zal het zijn, gelijk aan je hoofd tot net achter je hoofd ofzo..
En zonder de lat pully, zou je het bankje er een kleine 10cm onder kunnen duwen.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. :)

Dan press je toch voor de cage i.p.v. erin....... kun je net zo goed spotten

Voor seated press zou je het bankje kunnen omdraaien en de eerste 2 palen om daar je vangers in te hangen. Dan kan het wel.

Zelf heb ik een Powertec powerrack inclusief latoption bij fitnesseller gehaald. Enige nadeel dat ik mij kan bedenken is dat je niet met bands kan werken.

ik heb de Barbarian met lat pulley en t-bar. Tot nu toe de beste uitgave die ik ooit gemaakt heb. Zeer solide en veelzijdig.

Dat is zeker een goede bench maar ik zou eerder voor de F320 gaan,
Ik heb ze namelijk alle2 de F320 en de F602, maar met de F602 kan je niet incline instellen ( dus met rugleuning naar onder ) ook is het systeem van de F320 heel handig voor de hoek in te stellen , de F602 is een zwaardere uitvoering maar ze zijn beiden stevig zat. de rack van bodycraft heb ik ook en is zeker aan te raden!

Groeten

Incline is naar boven, newbie. :D

Voor seated press zou je het bankje kunnen omdraaien en de eerste 2 palen om daar je vangers in te hangen. Dan kan het wel.

+1

Heb nu ook de Barbarian met lat pully, versie 2011. Werkt perfect!
Op incline of als je rechtop wilt zitten gewoon het bankje omdraaien en de kooi andersom gebruiken.

Met bands werken is ook geen probleem.
Absoluut de investering waard!

---------- Post added vr 17 jun 2011 at 20:40 ----------

Overigens zijn bij de nieuwe versie de voetsteunen voor de lage pully heel makkelijk te verwijderen, voor als je nog meer ruimte nodig hebt.

ik ben bij helisports geweest, en heb hun materiaal (rack, benches e.d.) aan den lijve ondervonden.
mijn ondervinding;
het is een schijntje goedkoper dan FS met barbarian en powertec, maar echt een klasse minder.

dus beter geef je een paar tientjes meer uit, en ga je voor een klasse beter.
houdt ook meer waarde als die bodycraft en marcy enzo.

Eerste optie sowieso, maar speur ook marktplaats eens af.. vaak prima fitness spul te vinden :)

Ik zou voor de eerste optie kiezen.

Terug
Naar boven