AndroidHealthClinic

starten home gym, budget ongeveer €1400

Ik bedoel daarmee dat je niet per se het duurste van het duurste nodig hebt. En waarom de verkeerde sport?Fitness is totaal niet duur hoor. Een eenmalige investering en je kan even door.

En waarom is de voeding die het ondersteund een pak kostelijker?
Het enigste wat bij mij is veranderd is dat ik in het algemeen meer eet, meer melk drink en meer eieren eet. Al die shakes zijn echt niet nodig om te groeien of gelijk wat. Het zijn supplementen, aanvullingen. Dingen die je kan nemen maar die je niet moet nemen.
Als je elke dag 5 shakes drinkt ben je veel geld kwijt, maar je kan ook zonder.

Ik had het over voeding niet over supplementen en zoals eerder door iemand aangehaald, whey sup is nog zo kostelijk niet.
Mijn uitgaven aan voeding ligt toch wel een stuk hoger dan voorheen ;)

excuses, dacht dat je het over voeding had.;) dan ben ik wel nieuwsgierig waarom je dan zoveel meer uitgeeft? Eet je dan zoveel meer?

Ik eet veel meer en meer kwalitatief, ja.
Verse groenten en fruit, verschillende proteïne bronnen kosten wel wat geld.
Ik ga hier niet te ver op uitweiden, maar je snapt mijn punt wel, het topic gaat over trainingsmateriaal.

heel veel goede tips.
Ik neig voorlopig naar volgende oplossing:

deze rack voor 495 euro:
http://helisports.nl/squat-en-press-racks/BodyCraft-F430-Power-Rack.html
kan ik dan eventueel uitbreiden later met een cable cross over.

dan een bench, welke valt nog te bezien de F320 bodycraft

dan ongeveer 300 a 400 euro voor gwichten, halters, grepen,...
En dan eventueel een maand of twee wachten en een aparte latpully kopen.

En ook nog op zoek naar een goede crosstrainer.

Dat heb ik momenteel in gedachte.

Dat is ook een goed rek. Wilde ik eerst kopen maar het was te duur en te groot. Niet zo goed als de Babarian maar met jou doel lijkt het mij genoeg.

En ja als ik het op een Kroon powerrack kan doen van 200 euro dan moet dit jou wel lukken:P

Edit : zag de rest van de pagina's niet.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo iedereen,

mijn excuses dat ik mijn eigen topic zo verwaarloosd heb. Als ik anderen dat zie doen dan vind ik dat zo k*t, en nu doe ik het zelf. Sorry.

Ik heb deze topic gestart, maar door het vele werk aan het huis, en mijn promotie op het werk (daardoor pas thuis rond 19u30) was de inrichting van de zaal op de lange baan geschoven.
Ik heb nu nog steeds geen gym maar de kogel is door de kerk: Ik zoek tot eind deze maand op marktplaats naar spul en als ik niet interessants vind koop ik optie 1.

Dus barbarian power cage met lat pulley en 140 kg gewchten, een paar extra losse 50mm dumbbells.
Aangezien ik mijn gewichten kan samenstellen kies ik best voor veel 5kg schijven, denk ik ompdat 10kg schijven mss te groot zijn om mee te benchen.
ik dacht aan volgende samenstelling:
16 schijven van 5 kilo (voor db van 40 kilo elk), 2 van 20 kilo.
tevens zou ik graag die vreemde triceps bar kopen voor ontlasting polsen bij skull crusher. Graag had ik wat matten gekocht maar ik denk dat ik misschien beter die matten in een andere sector koop, bijv tapijten voor in de paardenstal./ Ik las ergens dat velen dat doen, en dat het veel goedkoper is.

met 16 5kg's zit je aan 45kg per dumbbell, en wat 2.5jes en je zit snel aan 50 dus dan kom je wel ff toe, en ja voor die matten best elders kijken dan bij FS, dan ben je makkelijk 100 euro kwijt voor een beetje rubber, moest je iets goeds vinden mag je dat altijd hier posten.

JA de laatste keer dat ik heb getraind, deed ik bench press met 42,5 kilo db.
Maar dat is al weer meer dan een jaar geleden.
Ik ben benieuwd wat dat zal geven als ik terug start.

Wat betreft de matten: ik zal eens contact opnemen met mijn broer. Die werkt in de bouwsector en heeft me eens een stuk rubber gegeven voor onder de wasmachine. Was perfect.

Misschien moet je eens vragen hoe groot de diameter is van een 10kg schijf. Ik had ook allemaal 5kg schijven gekocht bij mijn dumbbells, ben dan overgeschakeld naar een barbell en 10kg schijven (en hoger:p) gekocht, en heb wel de indruk dat je ze ook zou kunnen gebruiken bij dumbbells, en als ik er opnieuw koop ga ik dat ook opnieuw doen.
Want allemaal 5kg schijven vond ik op een barbell nogal irritant bij sommige oefeningen.

aaaaaaaaaaaaaaaah wat ben ik aan het vloeken.
Ben ik al maanden op zoek naar iets goed met in gedachte dat ik dan de aanhangwagen kan gebruiken om de goederen op te halen. Blijkt nu dat ik vergeten was dat ik aan mijn nieuwe tweedehadnswagen geen trekhaak meer heb.

vraagje; ik vond volgende aanbieding:power rack powertec (grijs)+ lat pulley + olympische halter met rubber schijven, 145 kg + EZ baar voor 750 euro.
Ik zou de gewichten niet moeten hebben en de ez bar ook niet. Wat kan ik hem dan als prijs voorstellen? Ik dacht aan max 450 euro. Is dat redelijk?

update: de kogel is door de kerk. Ik heb volgende bericht verzonden naar fitness seller:

ik heb besloten het barbarian multi rack te kopen, samen met de 145 kilo halterset/
ALsook 2 korte 50 mm halters.
ik kwam op bijna 900 euro uit.
2 vraagjes:

1) Is het sneller als ik er zelf om kom? Is er een snellere manier om te betalen? met een overschrijving duurt het wellicht meer dan drie dagen alvorens jullie mijn betaling ontvangen, + drie dagen voor de levering; Vind ik een beetje lang. Mijn echtgenote is namelijk 4 weken op vakantie en wil 4 weken trainen om haar te verrassen. Afhaaluren zijn?
2) kan ik mijn 125 kilogram schijven als volgt samenstellen:

2 schijven van 15 kilo= 30
16 schijven van 5 kilo en = 80 kilo
+ 4 schijven van 2,5 kilo = 10 kilo
+ 4 schijven van 1,25 kilo = 5 kilo
--------------------------------------------------
Zodra ik antwoord heb schiet ik in actie.

Mijn homegym heeft een rack + 120kilo aan gewichten en 2-60kilo dumbbells voor +-900euro..
Vraag me af wat de Barbarian line zo speciaal maakt buiten het waarschijnlijk betere materiaal.

wat is jouw rack dan?

Want dan ben je breed en gespierd als ze terugkomt na die 4 weken, of wil je haar verrassen dat je een homegym bent gestart?

Grappige cynische opmerking.
Echter... uit ervaring weet ik dat ik al na drie weken resultaat zie. Maar daar ging trouwens mijn post niet over.

Mijn homegym heeft een rack + 120kilo aan gewichten en 2-60kilo dumbbells voor +-900euro..
Vraag me af wat de Barbarian line zo speciaal maakt buiten het waarschijnlijk betere materiaal.

Lol whut. Heb je het nu over vaste dumbbells tot 60 kg? Ben je normaal een fortuin aan kwijt...

Terug
Naar boven