AndroidHealthClinic

Starten met afvallen

AFCAX

Novice
Waardering
0
Goedenavond,

Lees inmiddels al jaartje of 2 mee op dit forum en ben me toch maar is gaan aanmelden omdat ik met een probleem zit. Ik fitness nu zo'n jaartje of 3 waarvan anderhalf tot 2 jaar aardig intensief. Ben altijd van mezelf al stevig gebouwd geweest en met fitnessen had ik dit redelijk goed op de rit staan. Ik heb in het laatste half jaar een constant gewicht gewicht gehad van 85 kg.

Nu kwam het probleem echter in september dat ik stage moest gaan lopen, eerste 2/3 maanden geen problemen gehad met het savonds gaan fitnessen. Later werd dat steeds minder door druktes op me stage en inmiddels werk.

Dit hield in dat ik sinds december ruim 10 kg ben aangekomen en op dit moment is de maat bij me vol! Ik krijg problemen met me kleding en krijg straie (of hoe je het schrijft ) op me benen.

Nu ben ik inmiddels weer sinds een maandje terug aan het fitnessen geslagen, kracht en cardio.

Ik vraag jullie advies hoe ik dit het beste aan kan pakken

Mijn "voedingsschema"
0700: Boterham met divers beleg, glas sap oid.
09.30: 2/3 sneetjes kip/ham + appel
1200: 2/3 sneetjes kip/ham
1500: 2/3 sneetjes kip/ham
1800: wat de pot schaft (voornamelijk aardappel groente vlees)
2000: Kwark
Tussendoor zo'n 1 a 2 liter water op een dag, paar bakkies koffie.

Vast trainingsschema heb ik niet omdat ik niet echt weet wat er nu beter vor me is cardio of kracht. Als ik cardio doet , ben ik meestal zoon half uur a 45 minuten bezig en heb ik rond de 600 kcal verbrand...

Is me voedingsschema redelijk en wat kan ik beter doen, kracht of eerst volop in de cardio?

varieer wat meer in je voeding, zie bijna alleen maar brood staan ;)

eerst krachttraining, gevolgd door een half uurtje cardio. Dat 3 à 4x per week en idd meer variëren in je voeding zoals chopperbob hierboven zegt. Je eet veel kip en ook kwark zie ik , dus qua proteïnen zit je wel goed denk ik. Je verliest pas echt vet na een half uur cardio, als je dus eerst redelijk intensief je KT(niet TE intensief, gewoon niet te lang wachten tussen setjes) doet, zal je al vlugger vet verliezen door vlak na je KT cardio te doen

Laatst bewerkt:
ik heb even een vraag en wilde er niet een heel nieuw topic voor openen. Ik zie overal erg handige tips met betrekking tot een fitter lichaam. Nu is mijn vraag (heb de sticky's goed gelezen maar vergeef me als ik er overheen gelezen heb ) wat een beetje een richtlijn is voor het tempo van afvallen/krijgen van een beter lichaam..?

Ik lees elke keer dat als je nu gaat beginnen voor de zomer (ga eind augustus op vakantie dus over +- 12 weken) dat het dan te laat is. Maar ook lees ik dat 1 kilo per week eraf een mooi tempo is..?

Ik ben +- 1m80 en weeg 83 kilo. Ben dus niet echt heel erg zwaar ofzo maar het is gewoon allemaal net iets te "papperig". Nu is mijn vraag: wat is er allemaal mogelijk in 12 weken? Uiteraard wil ik na de vakantie ook nog een mooi lichaam maar het zou een mooie start zijn.

Ben gewoon lid van de sportschool maar ga "zo af en toe" als ik zin heb. Verder ben ik dit weekend bezig geweest met een voedingsschema (ik snoep sowieso nooit maar eet wel vaak ongezond).

het is mogelijk volgens mij om tegen eind augustus al heel wat vooruit te geraken. Je zal mss niet je einddoel bereiken, maar toch wel tevreden zijn. De key is gewoon om vol te houden. Als je je doel wil bereiken tegen eind augustus, zal je dus toch een stevig eet-KT-cardio schema moeten opstellen en je daar strak aan houden. Ik ben nu ook al de laatste 5 à 6 weken redelijk zwaar aan het cutten en ik moet zeggen dat het al aardig vooruit gaat. nog 5 te gaan :)

Oke, dus met een goed eetschema en een goede training (3 a 4x per week? eerst kracht en dan nog 45 min cardio) moet er wel het een en ander mogelijk zijn? Is 6 a 8 kilo d'r af in 12 weken (incl een rustige opbouw vd spiermassa) een reëele doelstelling?

Ik ben iets langer dan 1m80, met een gewicht van 75 kilo zou ik dan al zeer tevreden zijn deze zomer. Dan na de vakantie vanaf september kan ik naar een lichaam toewerken wat ik zelf graag als einddoel zou willen zien.

Als je voedingsschema inderdaad goed is (wat is je behoefte, post het schema eens!) kun je met 3 maal KT en daarna cardio van 45 minuten (70-80% max hartslag) heel goed 8 kilo VET kwijtraken.

Mijn schema is nog niet helemaal af, ben pas 2 dagen bezig en weet nog niet wat de beste combinatie is.

07:00 1 sneetje brood met beleg (kip/kalkoen/ham)
10:00 2 sneetjes brood met beleg (kip/kalkoen/ham)
12:45 broodje vd zaak, elke dag anders. Meestal iets in de zin als bruin pistoletje met mozarella met rucola en tomaat, soms filet american of tonijnsalade. iets in die zin.
15:00 appel
18:00 avondeten, elke dag anders (wat de pot schaft)
21:00 250 gram kwark

Mijn behoefte is 2645 kcal.

Als krachttraining kan ik het best full-body doen neem ik aan?

Terug
Naar boven