Fitness Seller

Stelling, borst train je beter met Dumbbells. Barbells zijn voor Powerlifters.

Peiling Peiling Borst train je beter met Dumbbells dan met een Barbell.

• Totaal stemmers
    107

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
Ik heb het idee dat je met dumbbells veel beter massa op kan bouwen en met een barbell beter kracht.

Met dummbells heb je een veel vrijere bewegingsbaan en ben je niet gebonden aan een geforceerde beweging met een barbell. Ook heb ik het idee dat ik met dummbells me beter kan concentreren op m'n borst en dat ze meer gebruikt worden.

Ik denk dat het geen bal uitmaakt en dat het meer de vorm is waar je voor kiest die bepalend is voor het effect van de oefening dan of je dumbbell of barbell gebruikt

puur op me gevoel afgaande zou ik zeggen dat ik met dumbbells meer borst gericht train... of het daadwerkelijk veel verschil kwa stimulatie is weet ik niet, ik dacht dat er ooit wel is zon onderzoekje langs was gekomen waar in stond welke oefeningen de borstspieren het meeste aanspraken??

Eens. Met dumbbells kan ik meer nadruk leggen, althans zo lijkt het.

Incline dumbbells doe ik dan ook zeer vaak.

Ik denk dat het geen bal uitmaakt en dat het meer de vorm is waar je voor kiest die bepalend is voor het effect van de oefening dan of je dumbbell of barbell gebruikt

Ja maar met dumbbells kun je toch dieper gaan en daardoor je borst meer aanspreken of klopt dat niet?

Je hebt mss met dumbbells een grotere stretch beneden dat je borst ten goede komt, maar om te zeggen dat barbels voor powerlifters zijn gaat wat ver. Gewoon beide combineren, dan komt het wel goed met die borst :)

Je zal met dumbbells je borstspieren anders aanspreken dan met een barbel.
Daarom gebruik ik dumbbells en barbels als ik train, dan weet ik tenminste zeker dat ik mijn borst goed aanpak.

Niet eens! Je moet alles combineren en afwisselen.

^^^Helemaal mee eens^^^

Ik doe ook van tijd tot tijd pushups met gewicht op me rug, om het gewoon weer is wat anders te doen. Voelt nog natuurlijker bij mij dan dumbbells, kettlebels en barbells.

Met dumbbells voel ik wel miin borst meer, dus als ik naar mijn gevoel luister dan zeg ik dumbbells, maar of het waar is weet ik niet. Dus ik heb gewoon oneens gekozen. Ik denk dat je voor een goede borst wel beide moet doen.

Ik denk dat je voor borstmassa toch moet flyen.... en de laatste keer dat ik checkte gaat flyen met een barbell heel lastig :D

Vind het wel essentieel om ook gewoon te bankdrukken. Is toch een basisoefening en een algehele bovenlichaam oefening. Ik wissel altijd af:
Week 1: Vlak Bank / Fly / Schuin bank
Week 2: Vlak Fly / Bank / Schuin fly

En daarop dan weer variaties natuurlijk,.... maar dit is wat voor mij werkt. Je hebt zo zeker alles gedaan.

je kunt een grotere rom gebruiken en je hebt wat meer stabilisatiespieren nodig, ik denk dat je dus wel wat meer massa bouwt ermee, maar dat het een groot verschil maakt denk ik niet.

Geen van de 2, de borst train je met een peck deck!!

eens met de stelling. met een barbell kan ik niet de piekcontractie bewerkstelligen die ik met een dumbbell wel hep. Is ook heel logisch, met een dumbbell press je, maar beweeg je je handen ook naar elkaar toe ( ik tenminste ) waardoor je simpelweg meer functies van de borst tegelijk aanspreekt, dus hogere spanning. ( zelfde effect als ellebogen naar voren brengen bij bb curls ), met een barbell press je alleen, dus heb je dit niet. je kunt wel het effect van barbell press vergroten door echt goed te concentreren en bovenaan ook goed te knijpen, ipv van alleen maar druk te maken over omhoog en omlaag, wat meer powerliftinggedachte is. in die zin heb je dus gelijk, maar het gaat er ook om hoe je traint op de bank en met de dumbbell

tja, imo maakt het niet zoveel uit. Het gaat om de uitvoering van de oefening. Het heeft me ongeveer 4 jaar gekost om eindelijk eens goed mijn borst te voelen bij zowel dumbbells als barbell press :D Ik heb sinds een jaartje echt het gevoel de oefening goed uit te voeren. Mijn borst is sindsdien goed gaan groeien en ik denk dat het over een jaar mijn sterkste spiergroep is.

een combinatie van de twee lijkt me het beste

tja, imo maakt het niet zoveel uit. Het gaat om de uitvoering van de oefening. Het heeft me ongeveer 4 jaar gekost om eindelijk eens goed mijn borst te voelen bij zowel dumbbells als barbell press :D Ik heb sinds een jaartje echt het gevoel de oefening goed uit te voeren. Mijn borst is sindsdien goed gaan groeien en ik denk dat het over een jaar mijn sterkste spiergroep is.

inderdaad. het kost gewoon tijd tot je mind muscle connection zodanig is uitgegroeid, dat je een spier echt optimaal kan trainen, je motoriek in de borstspier die als het ware net zo goed is als die in je hand, stelt je pas in staat hem echt goed te trainen

Terug
Naar boven