AndroidHealthClinic

sterk gezond voedingschema

protector

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
52kg
Vetpercentage
10%
Hey ik ben 14 jaar en ben 1, 75 m lang maar ik ben maar 52kg ik vind het veel te licht.

Daarom hoop ik dat iemand voor mij een gezond schema kan bedenken om goed en sterk aan te komen?????????

ik dacht zo'n beetje aan dit:

07:20 4 boterhammen

10:00 - koek ofzo

12:00 - weer 4 boterhammen.

15:45 - kwark of vla met musli.

18:30 - aardappels/rijst/pastamet groenten en veel vlees.

21:00 - nog een bak vla met musli.

en wat denken jullie ervan?

plz ik heb help nodig.

Ik zou even de Sticky's doorlezen op het forum in de voedingsectie, daar staan genoeg voorbeelden hoe jij een goed voedingsschemakan opstellen met o.a. totaal aantal kcal en de e/k/v verhouding.

Daar kunnen we allemaal veel meer mee en krijg je betere adviezen. Het schema dat je nu hebt is erg slecht in mijn ogen.

Bereken ook eerst hoeveel kcal jij nodig hebt per dag, zodat jij daar je schema op kan maken!

Succes

• Topic Starter Topic Starter
oke maar wat denk jij dat handig is voor mij????

want ik ben heel slecht in het zelf bedenken van een voedingschema.

Ik zou even de Sticky's doorlezen op het forum in de voedingsectie, daar staan genoeg voorbeelden hoe jij een goed voedingsschemakan opstellen met o.a. totaal aantal kcal en de e/k/v verhouding.

Daar kunnen we allemaal veel meer mee en krijg je betere adviezen. Het schema dat je nu hebt is erg slecht in mijn ogen.

Bereken ook eerst hoeveel kcal jij nodig hebt per dag, zodat jij daar je schema op kan maken!

Succes

Het dik gedrukte gedeelte is het handigste voor je:D Door je er zelf meer in te verdiepen snap je ook meer wat mensen bedoelen en lukt het vanzelf om een schema op te stellen.

Daarnaast staan er ook genoeg andere topics op het forum met schema's en commentaar, daar kan je al zien wat voor een tips gegeven worden.

Je bent 14, dan moet je je nog niet te veel bezighouden vind ik met voedingsschema's.
Als ontbijt zou ik volkorenbrood met eiwitrijk beleg of havermout of brinta met melk en eieren ofzo. + stuk fruit.
Tussendoor kan je dan gaan voor stuk fruit + volkorenbrood + eiwitrijk beleg of kwark ofzo.
Middagmaal kan je weeral voor volkorenbrood gaan met eiwitrijk beleg of bakje rijst met kip ofzo als je iets anders wilt.
Dan weer tussendoor handje noten.
Als avondmaal gewoon met de pot mee-eten, maar wel goed veel als je wilt aankomen.
En net voor het slapen kwark of tonijn ofzo.

Goede kh: volkoren brood, zilvervliesrijst, havermout, brinta
Eiwitbronnen: kipfilet, kalkoenfilet, ander vlees, vis, noten, kwark, melk, eieren, ...
Vetten: olijfolie, lijnzaadolie, vette vis, noten...

Conclusie: goed veel vreten van deze producten :D, doe je al aan krachttraining btw?

Je bent 14, dan moet je je nog niet te veel bezighouden vind ik met voedingsschema's.
Als ontbijt zou ik volkorenbrood met eiwitrijk beleg of havermout of brinta met melk en eieren ofzo. + stuk fruit.
Tussendoor kan je dan gaan voor stuk fruit + volkorenbrood + eiwitrijk beleg of kwark ofzo.
Middagmaal kan je weeral voor volkorenbrood gaan met eiwitrijk beleg of bakje rijst met kip ofzo als je iets anders wilt.
Dan weer tussendoor handje noten.
Als avondmaal gewoon met de pot mee-eten, maar wel goed veel als je wilt aankomen.
En net voor het slapen kwark of tonijn ofzo.

Goede kh: volkoren brood, zilvervliesrijst, havermout, brinta
Eiwitbronnen: kipfilet, kalkoenfilet, ander vlees, vis, noten, kwark, melk, eieren, ...
Vetten: olijfolie, lijnzaadolie, vette vis, noten...

Conclusie: goed veel vreten van deze producten :D, doe je al aan krachttraining btw?

Gast, laat hem zelf lezen, zo leertie veel meer en we zijn allemaal zo begonnen..

Gewoon veel boterhammetjes eten en melk drinken! Savonds een extra groot bord eten naar binnen werken, en niet vergeten op school ook veel boterhammen te vreten. Je moet eigenlijk de hele dag zo vol zitten, dat er nieteens meer een Mars of een koek inpast!
Snoepen en chips e.d. zo veel mogelijk achterwege proberen te laten.
Als je gewoon veel eet zoals ik hierboven zeg en goed traint, zal je echt wel lekker aankomen! Kunnen de andere 14jarigen wel be-amen..

Terug
Naar boven