Fitness Seller

Sterkste Man van Nederland 2009

hey doetze bedankt de fotos zijn super mijn dank daarvoor
groetjes arno

---------- Toegevoegd om 22:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:55 ----------

trouwens jan wanneer laat je die steen weer eens los haha

Wat een bikkel he, hij staat al een tijdje met nr:5 te klooien:D

Haha was wel 180 kg hè! En hij ging er wel op (op 100 cm).
Was in me goeie tijd zullen we maar zeggen! :D

ik heb je een paar jaar geleden in Enschede gezien met SM, je was toen invaller geloof ik.
Peter Boertien en Geoffrey van Rangelrooij deden daar ook mee.
Jammer dat je daar niks meer van hoort.

Haha was wel 180 kg hè! En hij ging er wel op (op 100 cm).
Was in me goeie tijd zullen we maar zeggen! :D

was toch in de teamwedstrijd in Hollandscheveld?:D..
waar Senny en Rene(Schonewille en Keimpena) wonnen?..
en waar Robin Bos met zijn maat hun debuut maakten?!:D..

dat was toch een wedstrijd!:D..

Ja klopt was met de teamwedstrijd. Die deed ik toen samen met the Belgian Beast!

Peter Boertien doet i.i.g. helemaal niets meer, van Geoffrey van Rangelrooij weet ik het niet. Ik ben er i.i.g. nog steeds niet klaar mee.

I'll be back!

klopt peter boertien, tom vierstra en robin bos doen helemaal niet meer mee.
Peter boertien heeft zelfs al zijn sterkste man onderdelen verkocht aan robert wolters

Beste wijze mannen van het Sterkste Man Forum..

Ik vond het een heel spannende finale met een winnaar die met doorzettings vermogen over de jaren heen en afgelopen zaterdag verdiend heeft..
De top 5 is op 6,5 punt van elkaar geeindigd. In die top 5 zitten er 2 die niet tevreden kunnen en zullen zijn. Richard had duidelijk last van de spanning. Als hij de prestatie van een maand geleden tijdens de SCL had kunnen evenaren was hij zeker kampioen geworden.
Tom Begon super aan de finale met een 2e en 1e plaats. Maar hij heeft teveel punten verloren bij de Truckpull en Hercules Hold.

Alex en Jan waren vooraf ook podium kandidaten en hebben dit waar gemaakt. Jan begon ook niet goed net zoals Richard. Maar heeft zich goed herpakt. Met een verdiende 3e plaats. Alex heeft geen fouten gemaakt en zat er bij elk onderdeel goed bij. Behalve bij het laatste en toch beslissende onderdeel, Daar heeft hij maar 6 punten gehaald en dat heeft hem de 1e plaats gekost. Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij tijdens de HHold wel wat pech heeft gehad. Maar werd wel terecht afgefloten. Aan 1 kant kwam het gewicht aan de grond waardoor je gewoon met minder gewicht staat.. Alex gaf later toe dat hij ook niet veel verder had gekund en heeft de 2e keer zeker niet minder gepresteerd..

Maar wil toch ook nog ff kwijt dat Gijs en Maik top gepresteerd hebben.
Gijs is af en toe al net zo gek als mij ;)
Maik mocht invallen omdat Bas Roessen bedenktijd vroeg en later niet durfde...
Maik had veel minder last van zenuwen en heeft nu eindelijk laten zien wat wij die met hem trainen al langer wisten...

Wil bij deze iedereen feliciteren met hun prestaties

Volgend jaar gaan we zeker een heel andere uitslag krijgen.. :D

Komt wel erg raar over dat Bas Roessen is gebeld om in te vallen. Hij heeft alleen de laatste voorronde maar meegedaan!?!?

Waarom niet Mark van Dijk (alle voorronden meegedaan en zeker goed gepresteerd) of Kelvin de Ruiter??

naambekendheid?

Komt wel erg raar over dat Bas Roessen is gebeld om in te vallen. Hij heeft alleen de laatste voorronde maar meegedaan!?!?

Waarom niet Mark van Dijk (alle voorronden meegedaan en zeker goed gepresteerd) of Kelvin de Ruiter??

Jan je hebt ook altijd wel wat op te merken he?
Bas is tijdens de laatste kwalificatie 3e geworden. En de mannen die op andere kwalificatie wedstrijden in de top zijn geeindigd stonden allemaal al in de finale. Behalve Fouad(niet fit) en één van de boers van Oord die 3e is geworden in Noord NL. En ook niet in vorm zou zijn(volgens Wout) Mark van Dijk is ook gevraagd en heeft gelijk gezegd dat hij zich niet fit genoeg achtte En Maik meer kans gaf in de finale. Wat dus ook waar was..

2009-07-12 02:23:00 PM
Simon Sulaiman Wins Holland's Strongest Man
by Randall J. Strossen, Ph.D. | ©2009 IronMind

“A new Dutch strongman champion is crowned,” Marcel Mostert told IronMind. “His name is Simon Sulaiman.”

“I am happy Simon [Sulaiman] took this title,” Marcel Mostert said. “He competes already 9 nine years in Dutch strongman, so he deserved it!”

The Dutch National Championships in strongman enjoyed “a good athmosphere with sunny weather and 3000 visitors,” Mostert reported to IronMind. “We had a great, exciting match on Saturday, July 11.” Changing the field, Jarno Hams was out due his recent injury, and since Hams has “taken the Dutch title for the past 5 years in a row, Simon Sulaiman had a big chance to win his first Dutch Championship ever,” Mostert said. “But it was not an easy job.”

“There was a field of 12 finalists, who came out of 4 qualifiers earlier in the year. More than 100 athletes had fought this year to come into this finals. In the finals, there where a few strong newcomers, who are promising for the future.”

The contest had 7 events: Medley, Deadlift , Atlas stones, Log lift , Truck pull, Hercules hold and Power stairs.

After winning the first event, the Medley, Sulaiman then stood in second or third place for the rest of the contest, Mostert said. “Four times there was another leader, so it was very exiting and [the competitors were] close to each other! In the very last event, the Power stairs, Simon attacked and won the Power stairs (blocks of 175, 225, 275 kg). He beat Alex Moonen, until then in first place overall, and took the title: Dutch Strongest Man 2009 in the last seconds,” said Mostert.

Final results:

1. Simon Sulaiman 61.5 points
2. Alex Moonen 59.5
3. Jan Wagenaar 56.5
4. Tom Jansen 56
5. Richard van der Linden 54.5
6. Dennis Gort 46,5
7. Maikel Bagerman 43.5
8. Rick van der Torre 40
9. Gijs Boeijen 39.5
10. Peter de Jong 34.5
11. Arno Louwsma 29.5
12. Johan Langhorst 24.5

Leuk voor Simon dat hij heeft gewonnen! knap gedaan.
Maar hoe heeft hij zich gekwalificeerd????

• Topic Starter Topic Starter
Wel opletten, Jarno!

trouwens, onze mannen staan nu ook al op Ironmind:

Simon Sulaiman Wins Holland's Strongest Man
by Randall J. Strossen, Ph.D. | ©2009 IronMind

“A new Dutch strongman champion is crowned,” Marcel Mostert told IronMind. “His name is Simon Sulaiman.”

[Link niet meer beschikbaar]

“I am happy Simon [Sulaiman] took this title,” Marcel Mostert said. “He competes already 9 nine years in Dutch strongman, so he deserved it!”

The Dutch National Championships in strongman enjoyed “a good athmosphere with sunny weather and 4000 visitors,” Mostert reported to IronMind. “We had a great, exciting match on Saturday, July 11.” Changing the field, Jarno Hams was out due his recent injury, and since Harms has “taken the Dutch title for the past 5 years in a row, Simon Sulaiman had a big chance to win his first Dutch Championship ever,” Mostert said. “But it was not an easy job.”

“There was a field of 12 finalists, who came out of 4 qualifiers earlier in the year. More than 100 athletes had fought this year to come into this finals. In the finals, there where a few strong newcomers, who are promising for the future.”

The contest had 7 events: Medley, Deadlift , Atlas stones, Log lift , Truck pull, Hercules hold and Power stairs.

After winning the first event, the Medley, Sulaiman then stood in second or third place for the rest of the contest, Mostert said. “Four times there was another leader, so it was very exiting and [the competitors were] close to each other! In the very last event, the Power stairs, Simon attacked and won the Power stairs (blocks of 175, 225, 275 kg). He beat Alex Moonen, until then in first place overall, and took the title: Dutch Strongest Man 2009 in the last seconds,” said Mostert.

Final results:

1. Simon Sulaiman 61.5 points
2. Alex Moonen 59.5
3. Jan Wagenaar 56.5
4. Tom Jansen 56
5. Richard van der Linden 54.5
6. Dennis Gort 46,5
7. Maikel Bagerman 43.5
8. Rick van der Torre 40
9. Gijs Boeijen 39.5
10. Peter de Jong 34.5
11. Arno Louwsma 29.5
12. Johan Langhorst 24.5

http://www.ironmind.com/ironmind/op..._Wins_Strongman_Champions_League_Holland.html

Die hadden we dus al, Jarno! ;)

Die hebben ze ook wel gevraagd, maar ze konden niet verstaan wat zijn antwoord was. :rolleyes:
Uiteindelijk was hij er wel maar toen hadden ze Maik al opgeroepen. :D

Achteraf gelukkig voor mij dat hij niet heeft meegedaan..... anders had ik het vrachtwagentrekken ook nog verloren.

Leuk voor Simon dat hij heeft gewonnen! knap gedaan.
Maar hoe heeft hij zich gekwalificeerd????

Deelnemers:
Top vier Sterkste Man van Nederland 2008:
1. Jarno Hams (blessure)
2. Richard van der Linden
3. Evert Kreuze (blessure)
4. Tom Jansen
Via Sterkste Man van Noord-Nederland:
1. Jan Wagenaar
2. Gijs Boeijen
Via Sterkste Man van Oost-Nederland:
1. Robbert Wolters
2. Dennis Gort