XXL Nutrition

Sterkste Man van Nederland 2009

Ik had niet het idee dat ik ‘gepeopled’ werd op de herculeshold. Maar wat er precies aan de hand was is mij niet duidelijk. Er werd verteld dat het gewicht aan de grond stond. Dit leek mij een beetje onwaarschijnlijk. Dan zou de kracht naar één kant duidelijk voelbaar zijn. En ik denk ook niet dat het mogelijk is een stap naar links te zetten. Daar is de spanning te groot voor. Misschien dat één van de helpers sneller was met de gewichten te laten zakken t.o.v. de ander?!? En ik daardoor niet in het midden kwam te staan.
Bij zowel de eerste als tweede beurt kwam er flink wat kracht op mijn handen te staan. Ik kan niet echt zeggen of er een verschil in gewicht was.
Ik was er iig niet zo blij mee om dat het vlees in mijn hand oprolt en pijnlijk is. Zeker als je nog een tweede keer die handvaten moet vastpakken. Wellicht zal een video de uitkomst bieden!

Ik wil iig niet het idee wekken dat mijn eventuele winst hierdoor beïnvloed werd. Ik hou niet van als…. als…. Iedereen heeft in een wedstrijd wel zo een moment. De wedstrijdleiding constateert een fout en moet dan ingrijpen. Dat is eerlijk. Er is voor deze situatie een geschikte oplossing gekozen!

Groet Alex

---------- Toegevoegd om 17:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:56 ----------

Dank je beast! Tot over twee weken

Gijs & Alex, dikke proficiat met jullie prachtprestatie!

Aan alle anderen ook, maar die ken ik niet :P

The words of a true champion!!!

Je vat het sportief op Alex, zoals het ook hoort. Like a pro.

Ten eerste allemaal gefeliciteerd! Het was een super wedstrijd om naar te kijken, spanning tot het laatste onderdeel. Helemaal van Alex die nog niet zo heel lang mee draait, het scheelde maar weinig of je had gewonnen. Ook Gijs heeft zich hier nogmaals goed bewezen, was alleen shit dat je log niet wou lukken. Verder vond ik het ook tof om te horen dat Maikel toch meedeed. ''Totaal'' onvoorbereid toch zo'n prestatie neerzeten, super. Dat belooft wat voor volgend jaar. En natuurlijk een dikke prestatie van Simon. Niet zo heel lang geleden was hij ver ondermaats bezig, maar heeft hij zich binnen enkele weken toch naar een top niveau weten te werken.

Trouwens het broertje van Jan die ook tussen het publiek zat, werd helemaal ''gek'' toen hij Jan bezig zag en uiteindelijk hoorde dat hij 3e was geworden:D. Hij volgens mij ook aardig wat op:P Was wel mooi om te zien.

Ten eerste allemaal gefeliciteerd! Het was een super wedstrijd om naar te kijken, spanning tot het laatste onderdeel. Helemaal van Alex die nog niet zo heel lang mee draait, het scheelde maar weinig of je had gewonnen. Ook Gijs heeft zich hier nogmaals goed bewezen, was alleen shit dat je log niet wou lukken. Verder vond ik het ook tof om te horen dat Maikel toch meedeed. ''Totaal'' onvoorbereid toch zo'n prestatie neerzeten, super. Dat belooft wat voor volgend jaar. En natuurlijk een dikke prestatie van Simon. Niet zo heel lang geleden was hij ver ondermaats bezig, maar heeft hij zich binnen enkele weken toch naar een top niveau weten te werken.

Trouwens het broertje van Jan die ook tussen het publiek zat, werd helemaal ''gek'' toen hij Jan bezig zag en uiteindelijk hoorde dat hij 3e was geworden:D. Hij volgens mij ook aardig wat op:P Was wel mooi om te zien.

hahahaha,thats my bro!!!! helemaal leip,maar niet bezopen hoor,is normaal,zo is die!!! lekker aanwezig!! was super om te doen weer,en maandag weer lekker trainen!! groet de hulk

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:21 ----------

Hey Hey................ pfffff wat heb ik gister beroerd gedraaid haha...... maar het was een wedstrijd waar van alles kon gebeuren...... ik vind dit in elk geval een terechte uitslag...... voor alex zat een eerste plek er zeker in..... wacht maar tot die nog weer een vol jaar getraind heeft.....voor simon is dit toch wel een bekroning op een lange carriere met veel tegenslagen en blessure's, ik gun hem dit van harte. En jan! een sterkste man in hart en nieren vorig jaar was hij al sterk maar hij word met het jaar sterker en sterker.... keep up the good work maatje! ........ Voor tom .... tjah zuur een 4de plek, maar het feit dat hij al een aantal jaar boven in mee draait betekend wel dat hij 1 van de sterksten van nederland is en blijft...... kracht zit er bij hem wel alleen ik denk dat hij soms te lief is....geef die jongen een dosis agressie en hij is niet te stoppen. voor de rest veel nieuwkomers en ook veel talenten.... zeker geen pannekoeken! En gijs........ kolere wat ben jij druk!!!!! haha maar dat geeft niks je weet dat goed om te zetten in de sport en dat resulteert in een topsporter waar nog veel meer in zit.

En mike......... gewoon ff opgebeld dag van te voren... kwakkelt nog met zijn gezondheid, zweet als een otter en een uithoudingsvermogen van een koala.....BEEST ben je om je dan nog zo staande te houden. ik hou mijn hart vast als jij je weer 100%voelt.

Ik zelf ga eerst 3 maanden volledige rust in voeren....... en wil volgend jaar gewoon weer meedoen tegen de "echte" sterkste man van nederland....:D

Peter,jij ook bedankt,fijn om je erbij te hebben!! probeer volgend jaar weer beter te zijn,komt goed,en zie je snel,groet Jan!!! en een goed herstel met je been

Alle gasten gefeliciteerd met jullie puike prestaties.
Ik had Alex idd veel te laag ingeschat, je bleef me verbazen.
Ik zat tussen je super aanhang (al werd ik al en toe wat gek van dat Limburgse gebrabbel ;) )en dat hebt je zeker wat extra opgeleverd !
Jammer van de Powerstairs. Ik had het je zeker gegund.......

maar ook zeker Jantje, Richard, Gijs en Peter :thumbs:

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:58 ----------

Doetzer, thanx voor de balsum ! lekkerrrr

wie heeft ze nu officieel gewonnen ?

• Topic Starter Topic Starter
Op de foto's van Doetze is te zien dat bij de herculeshold de rechterkant (voor de kijkers) duidelijk boven de grond hangt (foto's 203 en 204). Op foto 207 staat de rechterkant inderdaad op de grond. De vraag is dus, hoe is dit gebeurt. Dus voordat we allemaal roepen dat Alex is 'gepeopled' zou ik eerst wel eens een video willen zien. Jarno vertelde dat Alex zelf een stukje naar rechts is gaan staan tijdens de hercules hold, waardoor de rechterzijde de grond raakte. Dan kun je als scheidsrechter inderdaad niets anders doen dan affluiten. Wel klote want in een tweede run presteer je bijna nooit weer zo goed!

Zie 'foto 207'. Hierop kun je zien dat links op de grond staat. Ook is duidelijk te zien dat Alex veel te veel naar links staat (ook op eerdere foto's al te zien).
Let maar eens op de kabellengte rechts en links.

SM_Nederland_2009_556.jpg

@stahmixson: heerlijk taaltje hé!

@doetze: idd duidelijke zaak! Je ziet ook dat ik meer naar links gedraaid sta. Had hier helemaal niets van gemerkt.

videos van mij in mijn log geplaatst.

Meteen in het begin sprong de kabel van de katrol en werd ie naar 1 kant getrokken, daarom staat ie naar 1 kant. Dit was al meteen zichtbaar.

Dan had de wedstrijdleiding eigenlijk meteen af moeten fluiten, ipv hem nog dik 40 seconden laten staan. Maargoed, misschien hadden ze het niet gelijk gezien... Is natuurlijk makkelijk zeggen achteraf.

Wel nog mn complimenten aan Jarno, vond dat hij hetzelf heel sportief opnam dat ie niet mee kon doen en hij heeft werkelijk iedere atleet flink staan aan te moedigen. Mooi om te zien.

Eén van de leukere foto´s:

SM%20Nederland%202009%20679.jpg

SM%20Nederland%202009%20680.jpg

Heb al vaker gezegd dat ik 400kg wil trekken, zeg dat alleen maar als ik weet dat het erin zit. En ja ik ben een snelle lifter.
Had in 2007 3 lifts met 340kg in 12 seconden.
Daarna ging ik helaas door m'n rug... Omdat tijdens het neerleggen de bar wat opzij stuiterde en ik scheef trok...

Doe eens een wedstrijd voor 400 kg . Die strijd wil ik wel aan!!!!

trouwens, onze mannen staan nu ook al op Ironmind:

Simon Sulaiman Wins Holland's Strongest Man
by Randall J. Strossen, Ph.D. | ©2009 IronMind

“A new Dutch strongman champion is crowned,” Marcel Mostert told IronMind. “His name is Simon Sulaiman.”

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

“I am happy Simon [Sulaiman] took this title,” Marcel Mostert said. “He competes already 9 nine years in Dutch strongman, so he deserved it!”

The Dutch National Championships in strongman enjoyed “a good athmosphere with sunny weather and 4000 visitors,” Mostert reported to IronMind. “We had a great, exciting match on Saturday, July 11.” Changing the field, Jarno Hams was out due his recent injury, and since Harms has “taken the Dutch title for the past 5 years in a row, Simon Sulaiman had a big chance to win his first Dutch Championship ever,” Mostert said. “But it was not an easy job.”

“There was a field of 12 finalists, who came out of 4 qualifiers earlier in the year. More than 100 athletes had fought this year to come into this finals. In the finals, there where a few strong newcomers, who are promising for the future.”

The contest had 7 events: Medley, Deadlift , Atlas stones, Log lift , Truck pull, Hercules hold and Power stairs.

After winning the first event, the Medley, Sulaiman then stood in second or third place for the rest of the contest, Mostert said. “Four times there was another leader, so it was very exiting and [the competitors were] close to each other! In the very last event, the Power stairs, Simon attacked and won the Power stairs (blocks of 175, 225, 275 kg). He beat Alex Moonen, until then in first place overall, and took the title: Dutch Strongest Man 2009 in the last seconds,” said Mostert.

Final results:

1. Simon Sulaiman 61.5 points
2. Alex Moonen 59.5
3. Jan Wagenaar 56.5
4. Tom Jansen 56
5. Richard van der Linden 54.5
6. Dennis Gort 46,5
7. Maikel Bagerman 43.5
8. Rick van der Torre 40
9. Gijs Boeijen 39.5
10. Peter de Jong 34.5
11. Arno Louwsma 29.5
12. Johan Langhorst 24.5

http://www.ironmind.com/ironmind/op..._Wins_Strongman_Champions_League_Holland.html

@stahmixson: heerlijk taaltje hé!.

behalve als ze strontlazerus en stoned zijn.... dat versta ik er helemaal niets meer van ;)

voorbeeld;
Nafzger: "ghklnuh jhuioksw blan hjdheufkl vrachtwagentrekken hjhgdjknijah jd sdwfwioh8 "
ik: "nee"(is veilig)

:D

behalve als ze strontlazerus en stoned zijn.... dat versta ik er helemaal niets meer van ;)

voorbeeld;
Nafzger: "ghklnuh jhuioksw blan hjdheufkl vrachtwagentrekken hjhgdjknijah jd sdwfwioh8 "
ik: "nee"(is veilig)

:D

Waarschijnlijk vroeg ie of jij zijn wereld record vrachtwagentrekken geloofde.

Terug
Naar boven