XXL Nutrition

Sterkste Man van Nederland 2012!

Gefeliciteerd Jarno, topprestatie

• Topic Starter Topic Starter
Wil bij deze de mensen hier op het Sterkste Man forum ook bedanken voor de steun tijdens deze mooie wedstrijd.
Denk dat het er op tv weer super uit gaat zien en dat we zeer goede reclame voor de sport hebben gemaakt.
Het niveau zit gelukkig in de lift met veel atleten die nog enkele of meerdere goede jaren voor de boeg hebben.
Jan is weer wat sterker en allrounder geworden.
Alex is nog geen 30 en ook echt sterker en beter geworden.
Johan en Kelvin kunnen mede door hun jonge leeftijd nog erg ver komen.
En dan heb je de 30+ jongens Fouad, Jitse, Rick, Patrick en Eric nog. Die ook nog een paar hele goede jaren meekunnen..
Dennis heeft erg veel vooruitgang geboekt, maar zal met ook zijn leeftijd rekening moeten houden.
Marcel was erg blij om de finale te halen en was gelijk de oudste deelnemer

Er komt nog meer talent aan van jonge of minder ervaren sterke mannen..
Ik denk dat we de komende jaren nog erg spannende finales gaan meemaken.

En door samen te werken en samen te trainen kan het niveau gewoon omhoog..
Er zullen altijd mensen zijn die denken dat ze het anders beter kunnen. dat is in elke sport zo. Jammer maar het is niet anders...

Laatst bewerkt:
Leuke wedstrijd

:D Dag Allemaal, Leuke wedstrijd zaterdag. Mooie locatie (maar dat wist ik al) alleen een ..... weer.

Ben het met Jarno eens dat er een paar mensen zoals Dennis en Fouad opvallend gepresteerd hebben !!!

Vandaag in Het Limburgs Dagblad stonden een paar filmpjes:

http://youtu.be/z03MIGXQSAA

http://youtu.be/crj4hWnFlHI

• Topic Starter Topic Starter
jarno was ruim de sterkste maar je merkte wel dat ie meer tegenstand kreeg, vooral op de loopevents... waar die vroeger op 90% alles won werd hem nu vaak het vuur aan de schenen gelegd, statisch is ie trouwens wel nog een stuk sterker, maar ook daar word het verschil kleiner... waar hij vroeger de boom won op 20kg van de rest en de deadlift idem, pakte die hier 5kg op alex de boom (wel geen 3e beurt, maar 180 faalde hij daarvoor wel) en bij de deadlift had ie meer kunnen doen maar eindigden toch 2 man gelijk met hem (alleen dus een beurt meer en dus minder punten)....

begrijp me niet verkeerd, ik spreek niks verkeerds over jarno, integendeel, hij is de sterkste en blijft de sterkste, maar het niveau van de anderen is hoger dan ooit

Waarom zou Jarno onnodig veel je krachten verspillen als hij nog onderdelen moet doen? Strategie , ook belangrijk..

Zal hier toch maar even op reageren. niet dat ik het gevoel heb om me te moeten verdedigen.

Het klopt dat de concurrentie dichterbij komt.. Maar toch groei ik ook nog. Heb dit jaar 2x m'n eigen Boomstam record verbroken.. Ook tijdens de deadlift training die maar 4weken heeft geduurd heb ik een nieuw training pr gezet.
En afgelopen weekend zat er echt nog wel rek bij me in. De 180kg Boom hoefde ik niet te doen en dan mis ik toch net de scherpte om het goed te doen.. Maakte ook een misstapje waardoor ik wat last kreeg van mijn rechterknie en daardoor bij de Wheelflip niet helemaal volluit durfde en kon gaan.. Niets ten nadele van Dennis want hij was wel erg rap met zijn flips..
Bij de Deadlift had ik zeker nog wat over en ik denk toch wel 30 tot 40 kg extra had gekund.. Bij de laadrace had ik van ter voren uitgerekend hoe ik het moest doen en welke tijd ik moest hebben bij de eerste rol..

Dat ik beurten over kan slaan en soms krachten kan sparen heeft met kracht en ervaring te maken. ik probeer een wedstrijd te lezen. en had deze wedstrijd in mijn hoofd al 5 keer gedaan. Met allerlei verschillende mogelijkheden.. Uiteraard stond ik elke keer op het eind wel bovenaan.. :D

Wil bij deze de mensen hier op het Sterkste Man forum ook bedanken voor de steun tijdens deze mooie wedstrijd.
Denk dat het er op tv weer super uit gaat zien en dat we zeer goede reclame voor de sport hebben gemaakt.
Het niveau zit gelukkig in de lift met veel atleten die nog enkele of meerdere goede jaren voor de boeg hebben.
Jan is weer wat sterker en allrounder geworden.
Alex is nog geen 30 en ook echt sterker en beter geworden.
Johan en Kelvin kunnen mede door hun jonge leeftijd nog erg ver komen.
En dan heb je de 30+ jongens Fouad, Jitse, Rick, Patrick en Eric nog. Die ook nog een paar hele goede jaren meekunnen..
Dennis heeft erg veel vooruitgang geboekt, maar zal met ook zijn leeftijd rekening moeten houden.
Marcel was erg blij om de finale te halen en was gelijk de oudste deelnemer

Er komt nog meer talent aan van jonge of minder ervaren sterke mannen..
Ik denk dat we de komende jaren nog erg spannende finales gaan meemaken.

En door samen te werken en samen te trainen kan het niveau gewoon omhoog..
Er zullen altijd mensen zijn die denken dat ze het anders beter kunnen. dat is in elke sport zo. Jammer maar het is niet anders...

Ik moet zeggen dat ik vind dat JIJ je ook op een erg positieve/krachtige manier heb zien ontwikkelen sinds de tijd dat ik je "ken" ,mag ook wel es gezegd worden..met alle tegenslagen alsnog terugkomen en records pakken is gewoon brutaal hard.

mooi om te zien dat ,dat hele "kampjes" en "stijve" gedrag gedoe ook wat verleden tijd wordt. dat viel mij in het begin erg op als een negativiteit.Er heerst een goede broederschap nu, and everybody needs familly zeg ik altijd.

juist door al die training en overleg van iedereen, zie je het algemene niveau omhoog gaan..

jammer dat ik er niet bij was...maar ik heb op een afstand meegeleefd.

Congrats naar iedereen. En voornamelijk trots op Johan..eindelijk een finale die tot een zekere hoogte goed uitpakte voor hem, Hij heeft er hard voor getraind.

Voor de volledige uitslag:

[Link niet meer beschikbaar]

Mooie lifts Shampoo83 :thumb:

En BIG J, Van Harte met deze 7e Titel van Sterkste man van Nederland.

Mooi dan nr:5 en 6 ook dicht bij elkaar liggen, hoe ging het trouwens met Eric Hams..?

Iedereen bedankt voor de aanmoedigingen en felicitaties..
Yep heb een goed jaar gehad en zaterdag een goede wedstijd gedaan..
Hoewel er nog meer in zat, bij de deadlift 370 dacht ik dat ik kramp kreeg , nu m,n hele hamstring helemaal blauw is weet ik wel beter.
daarom kon ik bijna niet rennen met de meadley.. stom weg had ik er geen last van met de stones. waar ik de 5 plek had. en ja die wheelflip, bam heerlijk. ja en als je dan terug kijk denk ik mm hij kan nog sneller.. dat ben ik, altijd nog beter en sterker worden..

nu heerlijk rusten en niks doen 3 weken.. kijken hoe gretig ik terug kom

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jul 2012 om 10:51 ----------

dank je skinnie

+1 zelfde als gisteren:)

net filmpje van dennis gezien : Dennis King Of The Wheelflip!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=7TqzGNtuyHw

was weer mooi om te zien, net of ik er weer bijzat..

oja, skinnie doet morgen mee met het NK Duo Trucktrekken, een prachtige gelegenheid voor jullie om mijn megamonsterbicepsen aan het werk te zien:)

2cx7q11.jpg

was idd weer geweldig om te zien en vooral die spanningen weer te voelen

Dan is het mij toch wel duidelijk geworden waarom Richard van der Linden niet mee mocht doen............

Chicken?????

Laatst bewerkt:
Was zeker een mooie wedstrijd, BIG J weer overduidelijk de beste.

Blijft speciaal om te zien hoe Kelvin de yoke omtovert naar een soort van farmers walk. Slim wel.

Toen ik Kelvin bezig zag had ik zoiets van, dafuq did i just see, leek wel of hij 'em met zn bovenarmen droeg

Terug
Naar boven