MuscleMeat

steroiden onmisbaar in de sport bodybuilding

zijlstra

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
steeds meer merk ik (in mijn omgeving) dat de gewone jongen in de sportschool gaat 'gebruiken'.
Ik vraag me dan ook af, of dat je om een 'bodybuilding 'figuur' probeert te creeren, je echt moet gaan gebruiken. Ik merk dat de lat steeds hoger wordt, mensen die je op natural wedstrijden ziet HgH gebruiken ??? .
En dat vooral tv, internet, fitness bladen daar ook een handje helpen.

Ik denk als je naar de begin jaren van de sport je met een paar biceps al aardig ver kon schoppen, maar dat nu steeds meer en meer de sport afhankelijk van steroiden begint te worden.
Maar dan denk ik dat het geen bodybuilding moet gaan heten maar chemicalbuilding :D

wat vinden de mensen hiervan? of valt het allemaal wel mee :p

valt mee joh..

Dat die gewone jongens gebruiken is gewoon omdat ze vaak te lui zijn om natural te trainen en ze denken dat het dan "vanzelf gaat". In de pro wereld is het onmisbaar geworden omdat ze om prijzen spelen en als de ene het doet dan heb je weinig keuze anders win je nooit. Het is maar hoe je het bekijkt dus.

In elke vorm van topsport worden anabolen gebruikt. Van wielrennen tot schaatsen en van boksen tot tennissen. Het spitst zich altijd zo toe op alleen building.

Greetz

Ik denk dat het vooral aan je eigen mind set ligt.
Mijn persoonlijke doelstelling is altijd geweest en is nog steeds om een zo groot mogelijk, goed gebouwd en sterk lichaam op een natuurlijke wijze op te bouwen.
Ik meet mijn vorderingen dan ook niet aan gebruikers, maar aan andere naturals en vooral aan mezelf.
Als een jongen in de gym 5 cm meer armomtrek heeft dan mij door o.a. gebruik voel ik me niet kleiner of een minder goede bodybuilder dan hem. Ik weet dat ik minstens zo hard, misschien wel harder heb gewerkt. Het is een voorsprong waar natural niet tegen op te trainen valt.

Ik heb 'gebruikers' wedstrijden en Natural wedstrijden gedraaid. Dat is zo appels met peren vegelijken dat je voor jezelf een keus moet maken: Streef je naar de beste Natural bodybuilder te worden of beste Bodybuilder ongeacht hoe of wat.
Het is jouw keus en alleen die van jou. Je hoeft niet te gebruiken om een zeer goede fysiek op te bouwen en een volwaardige bodybuilder te zijn. De Olympia zul je zonder niet bereiken, maar de Natural top is een weg die wel voor je open ligt. Het is maar net waar je doelstelling ligt.

Dat die gewone jongens gebruiken is gewoon omdat ze vaak te lui zijn om natural te trainen en ze denken dat het dan "vanzelf gaat". In de pro wereld is het onmisbaar geworden omdat ze om prijzen spelen en als de ene het doet dan heb je weinig keuze anders win je nooit. Het is maar hoe je het bekijkt dus.

Er zijn toch ook natural wedstrijden waar ze dan aan mee kunnen doen.
Te lui? Deel waarheid omdat het toch een stuk sneller gaat met aas. Maar als je ECHT groot wil worden ontkom je er niet aan...

Indd tegenwoordig 7 op de tien gebruikers zijn te lui om goed te eten trainen etc..en denken door een kuur even snel te kunnen gainen.
Althans hier in mijn omgeving.

zijlstra zei:
Ik vraag me dan ook af, of dat je om een 'bodybuilding 'figuur' probeert te creeren, je echt moet gaan gebruiken

Dat hangt er vanaf wat jij verstaat onder een bodybuilding figuur. Er valt naturel zeker wel wat te behalen maar dat kost veel tijd, erg veel moeite en ook een redelijke dosis kennis. Uiteraard valt er met deze 3 factoren én AAS nog meer te halen maar dat is een keuze die ieder voor zich maakt.

Aangezien meer dan 75% van de sportschoolbezoeker minimaal 1 van deze 3 niet bezit word er snel gegrepen naar AAS en dan krijg je precies van Big_T zegt dat mensen verwachten dat het wel vanzelf gaat..

Je wordt steeds meer gemind****ed door alle media om een mooi lichaam te moeten hebben. Je weet wat er volgt...

alles gaat tegenwoordig om "meer", "beter" en groter...

wat ik niet snap is dat de "naturals" het altijd zo jammer vinden dat er gebruikt wordt.....
misschien toch een beetje "envy" omdat je toch ook wel heel graag heel groot wil zijn..(want dit cultuurbeeld wordt niet alleen aan "juicers" maar ook aan de naturals onder ons opgedrongen.)

ik ben het met je eens dat er mensen zijn die niet de moeite willen nemen om er zelf hard aan te werken en dus maar aan het sap zitten. Maar er zijn ook heel veel bb die wel serieus bezig zijn met hun sport en daarbij ook kuren.

IMO zijn er maar weinig mensen die zo'n f-ed up zelfbeeld hebben dat ze per se biggie moeten worden.. volgens mij zijn er wel veel mensen die een verkeerd beeld hebben van bb (natural of niet).

tjah, zo is het nu eenmaal, maar de roids zijn er altijd al geweest in het bb en over 40, 30 jaar was het niet eens verboden dus ja ;)

Hoezo een open deur intrappen? Er zit niet eens een deur in!

Bedoeld denk dat 30 40 jaar geleden niet verboden was. In de states was t 15 jaar terug nog niet eens verboden. Bj ons is t volgens mij een jaar of 10 verboden voor artsen om sporters steroiden voor te schrijven en te begeleiden.

Terug
Naar boven