MuscleMeat

Stevo's logje

• Topic Starter Topic Starter
Nee, niet belangrijk, maar toch leuk:P Ik hou van winnen.
Maar ga zo even naar de sportschool, mijn doel is nu wel om die 5 x 5 x 90 te drukken.
Gevolgd door 3 x 8 x BW dips.
En ook op rug een paar mooie setjes neer te zetten. Heb er heel veel zin in!

Zal de training hier weer uploaden. Ga nu ook bijhouden wat mijn PR-etjes zijn. Want dat geeft ook weer extra motivatie denk ik.

Nu de gym in:)

En weer lekker gedoucht enzo:)

BW gemeten: 99,6 kg

Bench press:
2 x 5 x 90
5 x 94
4 x 98(heel korte rust tussen deze en vorige set)
5 x 90

Dips:
2 x 8 x BW
6 x BW + 10

Barbell row:
2 x 5 x 80kg
Gestopt wegens last van knie

Front press:
5 x 40
5 x 45
4 x 45
3 x 45 + 2 x 40

Barbell curl:
4 x 5 x 40kg

Nog beetje buik gedaan.
Bench press ging goed, wou dat ik die eens kon testen op max. Die 98 ging nog best makkelijk omhoog.

Damn gozer bijna 5x100 sick man.

Helemaal als je bedenkt wat ik tot half november nog deed :P
Heb even opgezocht hoe het aan het begin van dit logje ging.
9 nov: bench press: 10, 10, 7 x 60 kg
13 nov: Bench press:4 x 5 x 80kg, 1 x 4 x 80 kg
16 nov: bench press: 3 x 10 x 60kg
21 nov: Bench press: 5 x 5 x 90kg

Iets meer dan 1 maandje met dit schema bezig en ik kijk al niet eens meer naar die 60 en 70kg.

En volgende week ga ik denk ik voor 5 x 5 x 96(of miss wel 100)
Nu even knallen in de gym met een hypertrofie training. Altijd vermoeiender en langer, maar toch wel leuk:) Heel goed op de uitvoeringen letten.

Woensdagavond mijn knie na 2 minuten verdraaid bij jiu jitsu. Dus ga geen staande oefeningen doen met te veel gewicht. Heb er weer zin in!

Laatst bewerkt:
Gewogen voor het trainen. Gewicht is 100.9
Ik ga nu strikter aan een schema houden.

Incl dumb press:
3 x 10 x 24

bench press:
10 x 80
9 x 80
9 x 80

Cable flyes:
2 x 10 x 32kg
7 x 32 kg

close grip chin ups:
3 x 7 x BW

cable row:
skipped wegens knie

Straigth arm pull down:
2 x 10 x 32kg

achterkant schouders:
3 x 10 x 4kg

side raises:
10 x 6
10 x 8
10 x 12(met wat slechtere techniek op het eind. De 12kg lag op de plek van 10kg, die wilde ik namelijk gaan doen. Kwam er pas achteraf achter)

Dumb press:
10 x 14
7 x 18

Hammer curl:
10 x 14 (per hand)
8 x 16
10 x 16

tricep push down:
3 x 10 x 23 kg

redelijk lekkere training. Voornamelijk heerlijk ontspannen.

Waarschijnlijk gewoon een uitschietertje (vocht, voedsel etc.) omdat je niet 's ochtends meet. Je moet wel echt enorm gebulkt hebben wil je 1,3 kg in 3 dagen aan vet/spier aankomen.

---------- Post toegevoegd Fri 14 Dec 2012 om 19:26 ----------

Helemaal als je bedenkt wat ik tot half november nog deed :P
Heb even opgezocht hoe het aan het begin van dit logje ging.
9 nov: bench press: 10, 10, 7 x 60 kg
13 nov: Bench press:4 x 5 x 80kg, 1 x 4 x 80 kg
16 nov: bench press: 3 x 10 x 60kg
21 nov: Bench press: 5 x 70kg

Iets meer dan 1 maandje met dit schema bezig en ik kijk al niet eens meer naar die 60 en 70kg.

En volgende week ga ik denk ik voor 5 x 5 x 96(of miss wel 100)
Nu even knallen in de gym met een hypertrofie training. Altijd vermoeiender en langer, maar toch wel leuk:) Heel goed op de uitvoeringen letten.

Woensdagavond mijn knie na 2 minuten verdraaid bij jiu jitsu. Dus ga geen staande oefeningen doen met te veel gewicht. Heb er weer zin in!

En zeker sicke progressie, wat is in die maand veranderd dat je zoveel meer kan?

Laatst bewerkt:
Is zeker een uitschietertje ja. Maar het is wel zo dat ik wat aangekomen ben de afgelopen tijd. Nu tot de kerst zeer goed op mijn eten letten, dan 1 keer lekker genieten, en dan waar super goed aan de bak.

Uhm, wat is er veranderd, ik ben iets anders gaan drukken, maar het is voornamelijk denk ik dat mijn borst goed reageert op deze manier van trainen.
2 keer in de week lekker aanpakken. Ook in rug merk ik zeker goede progressie hoor. Zeker te spreken over dit schema. De armen zijn ook al een centimetertje in omtrek gegroeid.

Nu tentamenweek, dus morgen even kort knallen, verder focus op tentamens.

Oke nice, 2x per week is ook ongv. waar de sweet spot voor veel mensen ligt. Zelf bedacht dit schema?

Afgelopen dagen niet getraind door veel studie. Alleen 1 zwemtraininkje gedaan.
Ook weer super ongezond gegeten, dus ik ga me vanaf nu aan een voedingsschema houden.

Ik zal het allemaal nog eens even narekenen enzo, maar mijn idee voor nu:

08:00 100 gram havermout + 400 ml halfvolle melk + 200 ml yoghurtdrink + 2 mandarijn
10:30 6 sneden bruin brood + 3 gebakken ei + 100 gram kalkoenfilet OF 75 gram ham
13:00 150 gram rijst + 100 gram kip + groenten
15:30 shake + ???? + stuk fruit
18:00 avondeten, zeer variabel
22:00 50 gram pinda's + 500 gram kwark OF 130 gram tonijn
Over de hele dag verspreid ong 3 a 4 liter water.

Wat kan ik er nog aan verbeteren? Ik ga de voedingswaardes nog uitrekenen, maar heb straks een tentamen, dus dit ff snel tussendoor gedaan.

In de vakantie echt vakantie genomen, nog een paar keertjes getraind, maar had geen zin om het te loggen.
Ga nu echt bezig met een cut.
Ga proberen ongeveer 2800 - 3000 schone kcal per dag te eten. Daarnaast ga ik nog een aantal keer per week cardio doen. Dat kan zijn in de sportschool, maar daar reken ik ook de volleybal en zwemtraining onder.

Gisteren een half uurtje cardio gedaan en de rest van de dag heel druk geweest. Heel goed schoon gegeten.
Ik heb een excel bestandje gemaakt met alle voedingsmiddelen die ik regelmatig eet. Met de voedingswaardes erbij, en dan kan ik daarachter elke dag invullen hoeveel ik er van gegeten heb, en dan rekent het even snel uit wat ik dan binnen gekregen heb.

Ik ga zo naar de sportschool, een uurtje knallen, en daarna nog een half uurtje cardio, vanavond dan nog een uurtje zwemtraining.

Gewicht op het moment is tegen de 103 kg.
Mijn streven is om op 28 februari op 97 kg te zitten. 6 kg dus in 7 weken. Daarna kijk ik verder.
Dit is zo'n beetje mijn nieuwe strijdplan dus :)

Haha ligt het nou aan mij of zie ik je nou steeds zeggen dat je strak aan je schema gaat houwen (dieeten) om het vervolgens niet te doen :p aardig aangekomen in de vakantie of niet?

Nee, ligt niet aan jou hoor, dat klopt wel. Maar komt ook omdat ik me doelen steeds weer verander.
Nu ben ik rond de 103/104. En ik ga nu voor de 98 kg eind februari. Dat is gewoon nu echt mijn doel, en daar ga ik niet meer aan sleutelen.
Ik heb nu een schema opgesteld, en de afgelopen 3 dagen heb ik ook echt goed gegeten. Ook heb ik goed mijn cardio gedaan!
Ik heb nu een voedingsschema gemaakt:

8.00 Havermout 100 gram
halfvolle melk 400 ml
totaal maaltijd E:24,6 kh:79,2 V:14 kcal:540

10.00-10.30
Tonijn 130 gr
Spinazie 100 gr
Kip 100 gr
totaal maaltijd E:65,4 kh:2,8 V:8 kcal:346

Trainen

13.00 rijst 100 gr
kip 100 gr
roerbakgroenten 100 gr
pinda's 25 gr
totaal maaltijd E:46 kh:79,7 V:20,5 kcal:540

15.00

17.00 avondeten is altijd lastig in te schatten

20:30 nog niks

23:00
magere kwark 500 gr
pinda's 25 gr
E: 51,50 kh:21,20 V:15,00 kcal:406,00
Totaal komt dat neer op:
Eiwit:217,70 37%
Kh: 289,9 50%
V: 78,1 13%
Kcal: 2612

Om 15.00 en om 20.30 heb ik dan nog geen maaltijd staan, dus daar kan ik nog wat invullen. Tips wat ik er nog bij zou nemen?

En kan ik die maaltijden van 10:30 en 13:00 misschien beter omdraaien?

Ik ben zeker nog bezig. Heb wat aparte weekjes achter de rug, zowel prive, als wat trainen betreft.

Ik heb dus samen met een vriend een eigen krachthonk gebouwd. Hier gaan we nu allemaal mooie stuff verzamelen om lekker te knallen. Afgelopen 2 weken met hem getraind daar. Maar daar zijn de mogelijkheden op het moment nog vrij beperkt. Dus is nog bij rustig trainen gebleven.

De knietjes protesteren ook nogal dus houd het op het dit moment bij upperbody :(

Hij is net iets langer dan ik, dus wel vergelijkbaar met jou, vind je misschien ook wel leuk om te zien.
Ik denk dat we hier binnenkort gewoon ons gezamenlijke logje van maken.

Ik zal binnenkort wat fotootjes uploaden van ons in onze gym. Het ziet er wel nice uit, echt een hele grote ruimte, maar nog niet zo veel apparatuur. Foto's deliver ik zaterdag waarschijnlijk!

Wat stats betreft ben ik iets droger geworden, minder dan ik had gewild. Maar weeg nu nog ong 101 kg. Dus toch 2 kg er af gecut, maar die 97 tegen eind februari ga ik niet halen. Maar niet getreurd. Langzaam maar gestaag boek ik vooruitgang :)

Klote van je knieën man, know that feel. Ga je nog naar fysio/doc daarvoor?

Maar ben benieuwd man!

Nee, ga binnenkort wel naar een doktertje denk ik. Toch ff kijken wat er aan de hand is.
Denk meniscus.

Sorry voor het laten wachten, vanwege mijn knie niet wezen trainen zaterdag.
Miss ga ik dinsdag weer, dan trek ik dan wat fotootjes.
Woensdag ga ik met mijn knie naar de dokter.

Merk afgelopen paar weken met een fullbody 2 - 3 x per week goede vooruitgang in de borst. Die gaat daar echt goed op.

Dinsdag dus weer niet van gekomen, fototoestel vergeten (A)
Vanavond een nieuwe kans :)

Gisteren nog ff lekker getraind. Rug, schouders, armen.
Biceps iets te zwaar gepakt. Nu flinke pijn in mijn rechterbicep. Bij de aanhechting van de brachialis.

Eten gaat vet goed, gister klein beetje stroopwafelijs met een stroopwafeltje gesnoept. Maar blijf telkens onder onderhoud zitten. Lichaam begint er ook al strakker uit te zien.
Voel me ook goed. Vanavond dus weer lekker trainen.
Ga samen met een jongen starting strength doen.
Is dat tactisch om daar mee te beginnen alsje eigenlijk al niet meer starting bent?
moet je dan in het begin iets onder je max gaan zitten? of gelijk op max en proberen te blijven bouwen?

Ligt er een beetje aan wat je krachtstats zijn, starting strength is gebasseerd op lineaire progressie dus je moet wel instaat zijn dat te bereiken, anders kan je misch madcow ofzo doen en dan je vriend starting strength. Want ik denk dat je je inmiddels echt wel onder de meer gevorderden mag scharen. Vraag me alleen een beetje af of ss/madcow wel verstandig is terwijl je gaat cutten omdat die er van uit gaan dat je een flink overschot aan kcal binnenkrijgt...

Als gevorderde zijne kan je in het begin heel klein beetje onder je 5rm gaan zitten, & als beginner op 80% ofzo.

Thanks voor de reactie.

Ik ga madcow searchen.
Ik wil wel gewoon de grote lifts gewoon doen. En geen kleine isolatieoefeningen.
En voor mezelf zou ik zoiets wel mooi vinden, maar weet niet of het handig is:

Week 1:
Di: 3 x 5 x ... voor Squat, deadlift, bench, pull up
Do: 3 x 5 x ... voor Squat, BOR, Shoulder press, buik
Za: 3 x 20 x .... voor Squat, Deadlift, bench.

Week 1:
Di: 3 x 5 x ... voor Squat, BOR, Shoulder press, buik
Do: 3 x 5 x ... voor Squat, deadlift, bench, pull up
Za: 3 x 20 x .... voor Squat, BOR, Shoulder press,

Denk je dat dat op wat trekt?

Qua bijv deadlift en squat ben ik overigens nog geen gevorderde omdat ik dat nooit heb gedaan. Dus dat zou ook weer kunnen spreken voor het Starting Strength.
Misschien gewoon starting strength beginnen, en dan zie ik wel hoe ver ik de progressie door kan trekken.

En wat betreft dat cutten, ik ga komende tijd op onderhoud zitten waarschijnlijk.
Er is al wat af, dus nu weer een tijdje op onderhoud tot ss vast loopt ofzo. En dan kijken naar nieuwe mogelijkheden. En dat combineren met weer een paar kilo vet eraf halen.

Terug
Naar boven