Fitness Seller

Stijve schouders (squat)

mikeo26

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
1.793
Lengte
1m81
Massa
117kg
Al een paar jaar lang krijg ik last in mn armen (binnenkant elleboog) na (te veel) back squats. Om die reden al minimaal een half jaar geen back squats gedaan. Nu wil ik toch echt wel weer eens normaal kunnen squatten en het liefst ook niet te breed hoeven pakken.

Vorige week weer eens een poging gewaagd maar zelfs op de wijdste grip tegen de schijven aan deed het zeer en mn ellebogen staan dan ook maar naar achter dan eronder nog.

Ook met een military press bijvoorbeeld (geen last verder daarbij) kan de stang niet echt dieper zakken dan mn kin.

Zelf denk ik dat dit vanuit de schouders komt en doe daarvoor nu een paar keer per week rekken dmv iets vast te pakken op oorhoogte en dan lichaam in te draaien en shoulder dislocations met een elastiek.

Weet iemand hier meer van om dit echt goed op te lossen (als het al aan de schouder zou liggen en niet ergens anders aan). Zou echt fijn zijn om weer eens fatsoenlijk te kunnen squatten

Laatst bewerkt:
Ik had eerst ook last bij backsquats. Bij mij kwam het doordat ik te hard in de bar kneep bij zware reps.
Nu ik dat minder doe heb ik ook geen last meer

• Topic Starter Topic Starter
Ik had er ook last van, zeker na lange periodes frequent low bar te squatten. Als het te oncomfortabel begon te voelen switchte ik meestal naar highbar. Daarbij had ik geen last. Bij mij waren het mobility issues, m'n voorste schouderkop, borst en lats waren de grootste boosdoener. Samen met brakke pols mobiliteit. Nu al even geen last meer.

Ik had er ook last van, zeker na lange periodes frequent low bar te squatten. Als het te oncomfortabel begon te voelen switchte ik meestal naar highbar. Daarbij had ik geen last. Bij mij waren het mobility issues, m'n voorste schouderkop, borst en lats waren de grootste boosdoener. Samen met brakke pols mobiliteit. Nu al even geen last meer.

Hoe heb je dit opgelost?

Dus je hebt last aan de binnenkant van je elleboog maar hebt zelf gevonden dat het uit de schouder komt? Hoe kom je daarbij?

Joe defranco shoulder warmup is volgens mij een goed begin. Hier had ik zelf wel iets aan.

Na veel lezen over mobility te verbeteren heb ik oefeningen die specifiek op mij van toepassing zijn dus ik weet niet of je er dezelfde waarde aan hebt als ik. Wat ik doe voor ik ga squatten:

- voorste schouderkop rollen met lacrossebal (2 min elke kant) - zieke triggerpoints heb ik daar
- sleeperstretch beweging maken terwijl ik op een lacrossebal lig (2 min elke kant)
- en deze:https://www.youtube.com/watch?v=yphER5FELSo

Voor de rest ook nog wat lats en chest stretchen tussen m'n sets door. En ik ga enkel lowbar als ik highbar niet meer kan. Voor mij is dit genoeg om pijnvrij te squatten.

Dus je hebt last aan de binnenkant van je elleboog maar hebt zelf gevonden dat het uit de schouder komt? Hoe kom je daarbij?
Dat is mij verteld dat het uit de schouder kan komen. En toevallig zijn deze ook super stijf

Joe defranco shoulder warmup is volgens mij een goed begin. Hier had ik zelf wel iets aan.

Na veel lezen over mobility te verbeteren heb ik oefeningen die specifiek op mij van toepassing zijn dus ik weet niet of je er dezelfde waarde aan hebt als ik. Wat ik doe voor ik ga squatten:

- voorste schouderkop rollen met lacrossebal (2 min elke kant) - zieke triggerpoints heb ik daar
- sleeperstretch beweging maken terwijl ik op een lacrossebal lig (2 min elke kant)
- en deze:http://www.youtube.com/watch?v=yphER5FELSo

Voor de rest ook nog wat lats en chest stretchen tussen m'n sets door. En ik ga enkel lowbar als ik highbar niet meer kan. Voor mij is dit genoeg om pijnvrij te squatten.
Thanks. Die sleeperstretch is dat op je buik liggend en zo je armen in een hoek langs je lichaam bewegen? Heb deze 1 keer geprobeerd maar deed echt pijn.

Ook als ik op m'n buik slaap met m'n arm onder m'n hoofd doet m'n arm zeer.

Zou natuurlijk het liefst low bar squatten maar dat zal Wrs lastig worden. Sommige mensen zijn gewoon van nature erg flexibel en krijgen nergens last van.
Want op het moment zou het zelfs bij high bar niet echt gaan denk

Sommige zijn idd veel soepeler van nature, ik ben ook een stijve hark. Het vergt een beetje tijd en je moet wat geduld hebben maar na een paar weken zou je normaal al vordering moeten maken. Het is een beetje zoeken welke oefeningen het meeste effect voor je hebben.

Doet je arm of je schouder pijn als je die stretch doet of er op slaapt? Wat dat is niet helemaal pluis. Ik heb soms ook pijn aan m'n schouder als ik er op slaap in die houding en dat komt van een impignement in m'n schouder.

Bij die sleepstretch doet ie wel pijn. En dus ook als mn arm op die manier ligt als ik slaap.

Heb als het goed is ook nog wel zo'n bal thuis ergens liggen maar weet niet zeker of ik die kan vinden. Zal met foamroller misschien ook wel lukken? In dat geval ga ik vanavond na het trainen al even proberen

Terug
Naar boven