Fitness Seller

stoppe?? :(

kamikaza

Competitive Bodybuilder
Waardering
25
Hey mensen,

Ik zit met het volgende probleem...wat waarschijnlijk bij de meeste bij jullie ook is voorgekomen. IK kan dus maar niet stoppen met eten van van slecht voedsel. Ik wil het , maar het lukt me maar niet. Zo gaat het natuurlijk niet de goeie kant op dat weet ik, en me lichaam gaat er ook minder snel van veranderen. Maar nu vraag ik me dus af hoe jullie dat hebben aangepakt,
Soms heb ik van die dagen dat ik het makkelijk de hele dag door kan brengen zonder vettig en slecht voedsel. Maar soms heb ik ook van die dagen ( komen te vaak voor ) waar ik ik gewoon teveel en slecht voedsel eet.

Nogmaals, als jullie dit bekend voorkomt, hoe hebben jullie dit aangepakt
en wat kan je er tegen doen.

Alvast bedankt !

gewoon stoppen, als je dat beetje discipline al niet hebt hoe wil je dan gaan BBen???

Je maaltijden van te voren klaar maken en dan zonder geld naar school/werk gaan! Bij het boodschappen doen geen zooi meer halen! Bij mij is zo vanzelf mijn smaak veranderd! Heb bijna nooit behoefte aan vettigheid/zoetiigheid enz. terwijl ik dit vroeger wel had!

En wat al eerder is gezegd: discipline

maak anders 2 maaltijden klaar...
de ene goed en gezond(dus rijst en vis) en de andere al junkfood.

EN maak voor jezelf een verplichting dat je enkel die junkfood mag eten als je eerst die gezonde shit eet en meestal zit je maag dus al meer dan vol na die eerste maaltijd... althans bij mij toch :p

Stop allereerst eens een mietje te zijn.

Er is maar een manier en dat is het gewoon niet doen, klaar.

• Topic Starter Topic Starter
Jah, tuurlijk dat is wel eff makkelijk zeggen stop eens een mietje te zijn.
Maar ik denk niet dat iedereen zomaar even heel zijn eetgewoonte veranderd. Kijk ik wil nou niet zeggen dat ik echt de hele dag zit te eten , dat niet maar wel te vaak.

Ik zeg alleen dat het lastig is Om ineens te stoppen met het eten van vettig eten/zoetigheden. Je bent dat normaal gewoon niet gewend.. de eerste weken zullen lastig zijn, maar vanaf nu aan ga ik het doen

Geloof me, als je genoeg eet, zal je zoals eerder gezegd echt geen behoefte meer hebben aan junkfood.

Gelukkig nooit last van gehad.

Ga in ieder gaval nooit boodschappen doen terwijl je nog moet eten. Dan laai je, mocht je de dicipline niet op kunnen brengen, je kar geheid vol met ongezond vreten.

En als je een (ongezonde) trek op voelt komen eet dan eerst iets gezonds. De drang naar eten wordt minder en je zult zien dat de dicipline om ongezond eten te laten staan dan ineens een stuk makkelijker op te brengen is.

Denk trouwens sowieso dat het met de tijd makkelijker wordt.

En doe boodschappen met een lijst waarop je zet wat je nodig hebt. Niet de supermarkt bepaalt wat je eet, maar jij. En kweek ruggengraat!

kerel,
maaltijden voorbereiden en niet zagen.
Ik begrijp trouwens niet echt de zin van dit topic: je weet dat je ermee moet stoppen en wij moeten je zeggen hoe... of zo? Wij kunnen niet een hele dag naast je lopen om je op de vingers te tikken als je faalt -> JIJ en JIJ alleen moet het doen.
zelfdiscipline kweek je zelf dude

je kan in het begin om "af te kicken" per week 1 "junkfooddag" inplannen. Na een tijd 1x per 2 weken, dan 1 x per maand ofzo.

Als je er echt zoveel moeite mee hebt, gewoon langszaam afbouwen.

Las een "junkdag" in! Eet 6 dagen gezond en 1 dag mag je dan wat slechte vette bagger. Zo hoef je toch niet helemaal te stoppen met die bagger en het schijnt dat als je alle bagger op één dag eet in plaats van verspreid door de week, dat het dan minder schadelijk is.

Edit: Haha, Jopske was net iets eerder met het posten van dit idee.
:D.

Laatst bewerkt:
Rgelemaat en ritme is bij mij de Key to succes!

*maak de avond van te voren je maaltijden klaar voor de volgende dag
*eet op zoveel mogelijk dezelfde tijden
*eet en train adhv een schema
*ga elke dag om dezelfde tijd naar bed
*eet 1 junkmaaltijd (dus niet een hele junkdag) op dezelfde dag van de week
*stel een haalbaar doel voor bijv 4-6 weken.

Dit helpt bij mij. Dan kan ik heel strak eten. Maar de pest is dat je ook discipline nodig hebt om zo'n regelmaat te garanderen. Maar ik bleek dat makkelijker te kunnen dan alleen het niet eten van junk food.

Pazuzu zei:
Las een "junkdag" in! Eet 6 dagen gezond en 1 dag mag je dan wat slechte vette bagger. Zo hoef je toch niet helemaal te stoppen met die bagger en het schijnt dat als je alle bagger op één dag eet in plaats van verspreid door de week, dat het dan minder schadelijk is.

Edit: Haha, Jopske was net iets eerder met het posten van dit idee.
:D.
Wat een irritante kleur tekst :eek:

Idd stapke voor stapke afbouwen als ge de disipline niet hebt

Maar het is volgens mij wel zo dat als je stopt er toch geen zin meer om hebt.

Hoe meer je er van eet hoe meer je er van wilt.

Zie mor eens nor de film Supersize me :D

dat probleem had ik ook voortdurend, ik ben ook een echte veelvraat

de oplossing was toch redelijk simpel (voor mij althanks)
gewoon tijdens de bulk je eerst vol steken met gezond voedsel en dan pas als extra junk eten, ik kan je verzekeren dat als je eerst 100g havermout ophebt je daarna weinig goesting meer zult hebben om nog te gaan junken
en je zult zien dat je gains er ook wel naar zullen zijn als je je training wat serieus neemt

en tijdens de cut is het dan enkele weekjes op je tanden bijten maar zoals ze het al gezegd hebben, zelfdiscipline he

vreet je gewoon 1 keer helemaal vol met de ranzigste junkfood die je kan vinden zodat je echt niet meer kan en dan vreet je nog meer van die zooi zodat je de hele dag aan het kotsen bent daarna.
en plaatjes van hele vette junkfood-etende mensen bekijken.

:)

Damn muis, het woord "kotsen" in jou post is niet prettig om te lezen als je een kater van jewelste hebt zoals ik nu.

wat verwacht je voor antwoord te krijgen? een wondermiddel waardoor het makkelijk is om te stoppen met het eten van vet voedsel? waar hebben we het eigenlijk over................. STOP GEWOON
vreet jezelf vol met goed voedsel dan heb je geen zin meer in vet voedsel

Terug
Naar boven