XXL Nutrition

Stoppen met Bulken ?

tripke

Novice
Waardering
0
Hey,

Ben nu 5 maanden aan het trainen en ben van 15% vet naar 21% gegaan door het bulken tot 3500 Cal per dag. Probleem is dat ik alles op 1 plaats heb nl buik. Ik wil het het niet ver laten komen en toch massa kweken.
Wat best doen ? wat minder bulken en 3x per week cardio doen ?

Bijgevoegd mijn trainingsschema en voedingsschema van nu.
Zou ik zo kunnen vetverbranden en toch ook nog spieren opbouwen ?

Bijlagen

Als je je buik te groot vindt, gewoon ff cutten en daarna weer knallen

• Topic Starter Topic Starter
Klopt maar is mijn voedingsschema de juiste manier om te cutten met minimale spierverlies ?

Als je van 3500 al veel vet aanzet moet je inderdaad rond de 2800 gaan zitten dus dat doe je goed, het is wel erg lastig om spiermassa bij te krijgen en vet eraf te smelten, je kan je beter concentreren op vetverlies en erna inderdaad weer verder te gaan met bulken. Houd die bulk dan iets schoner door op 3300 te zitten en langzaam op te voeren. ik neem wel aan dat je gewoon schoon eet.. Je kan ook kiezen voor cardio maar dan moet je juist weer hoger dan die 2800 gaan zitten omdat je anders door de verbranding te laag gaat zitten..

Ik zit ook te twijfelen om een tussentijdse cut te doen omdat ik vindt dat ik een beetje te vet wordt. Ben van plan om nu ff 1 of 2 maanden te cutten daarna nog 2 maandjes heel clean bulken en dan nog ff flink cutten 2 of 3 maanden.

voeg bij je maaltijd 12:30 eiwitten toe en haal die ananas weg . je eet daar namelijk alleen kh's

Ik zit ook te twijfelen om een tussentijdse cut te doen omdat ik vindt dat ik een beetje te vet wordt. Ben van plan om nu ff 1 of 2 maanden te cutten daarna nog 2 maandjes heel clean bulken en dan nog ff flink cutten 2 of 3 maanden.

Bulk dan, eventueel clean, nog eventjes door zou ik zeggen. Lijkt me niet echt effectief, eventjes 2 maandjes clean bulken tussen 2 cut periodes in. Dan heb je hooguit een maandje waarin je een klein beetje massa zult winnen. Een bulk moet ook weer op gang komen, zeker als je clean gaat bulken.

Hey,

Ben nu 5 maanden aan het trainen en ben van 15% vet naar 21% gegaan door het bulken tot 3500 Cal per dag. Probleem is dat ik alles op 1 plaats heb nl buik. Ik wil het het niet ver laten komen en toch massa kweken.
Wat best doen ? wat minder bulken en 3x per week cardio doen ?

Bijgevoegd mijn trainingsschema en voedingsschema van nu.
Zou ik zo kunnen vetverbranden en toch ook nog spieren opbouwen ?

Bekijk bijlage Trainingsschema.doc
Bekijk bijlage voedingsschema_opstellen_28_6.xls

Zou lekker gaan cutten en minimaal naar de 10%. Dan kan je daarna weer lekker 'zorgenloos' bulken en inderdaad misschien de kcals wat lager houden tijdens je volgende bulkfase.
Vetverbranden en spieren opbouwen, kan je beter maar gelijk uit je hoofd zetten, want dat gaat gewoon niet. Zeker niet voor iemand die al enige tijd traint.

Bulk dan, eventueel clean, nog eventjes door zou ik zeggen. Lijkt me niet echt effectief, eventjes 2 maandjes clean bulken tussen 2 cut periodes in. Dan heb je hooguit een maandje waarin je een klein beetje massa zult winnen. Een bulk moet ook weer op gang komen, zeker als je clean gaat bulken.

Ja ik heb maar besloten om nog 1 maandje flink te knallen en door te bulken.
En dan uiteindelijk lekker rustig cutten ;)

Terug
Naar boven