AndroidHealthClinic

Straf op rijden onder invloed

• Topic Starter Topic Starter
Var zei:
Daar gaat het niet om, slaperigheid valt niet te controleren, daarnaast ligt het er maar aan hoe slaperig je bent qua gevaar. Je moet gewoon onder de 0,8 promille blijven, zit je daar niet onder, moet je niet zeiken.

Het gaat er niet zozeer om of het valt te controleren, maar in hoeverre er gewerkt wordt aan preventie. Zo zie ik wel grootse reclamecampagnes van BOB, maar vrijwel niets over de gevaren van slaperig achter het stuur.
Natuurlijk speelt de mate van slaperigheid een rol, maar dat is net als bij alcohol dat het promilage een rol speelt.

Ik vind dat je niet onder invloed van wat dan ook achter het stuur behoort te stappen..

Ik hoorde laatst op de radio dat ze ook bezig met het invoeren van speekseltesten t.o.v. drugs!!

Verder d'r wordt nu wel zo mooi gespeculeerd dat het gevaarlijker is om moe achter het stuur te stappen ipv met 0,8 promille.. het probleem is eigenlijk dat de meeste mensen moe en met alcohol op achter het stuur gaan.. althans de meesten drinken 's avonds pas en niet als ze net uit bed komen!!
Verder als je moe bent.. verneem je dat zelf en kan je tijdig stoppen.. als je gedronken hebt denk je dat alles nog wel meevalt..
Maar serieus het valt niet mee.. want 1 glas alcohol heeft ruim 3 uur nodig om uit te werken.. dus drink je 3 glazen ben je 9 uur verder..

'T is lullig voor je broer.. maar hij kan er misschien nog onderuit komen.. als het goed is, is een blaastest niet 100% betrouwbaar.. een bloedtest wel.. Dus ook voor mensen die er in de toekomst nog mee te maken krijgen.. let dan wel op met eventueel drugs gebruik !!!

Je broer zal nu wel eens nadenken voor hij onder invloed in zijn wagen kruipt.
Ik vind deze boete zeker niet overdreven. Sommige mensen leren het anders toch niet af.

Het is een zware straf maar denk dat hij het voortaan wel uit zijn hoofd laat om te rijden onder invloed. Precies wat de overheid wil. Ik zou er wel 3x over nadenken om de volgende keer weer wat te drinken.
Ze maken de straf buiten proporties zodat het een afschrikeffect heeft. Eigenlijk moeten ze dat met veel meer zaken doen.

Laatst bewerkt:
een vriend van mij is verleden week tegengehouden en had 0.7 promille in zen bloed.(belgie max 0.2 promille)
auto laten staan,rijbewijs onmiddelijk voor 2 weken ingetrokken en 300 euro boete.
en dan moet het ook nog is voorkomen.dus dan kan er nog wat bijkomen.dit was de eerste keer dat hij tegengehouden werd.

Terug
Naar boven