AndroidHealthClinic

Straffen Marokkanen helpt niet..

Zoals jij het neerzet wel, zoals het zal uitpakken in de loop der tijd, nee.

@ peppie: Ik zeg ook al jaren dat autochtoonse criminelen in het algemeen slimmer zijn, ze worden idd minder vaak betrapt. Los daarvan heb je ook nog het '**** it' mentaliteit wat meespeelt in het gepakt worden.

@ Insan: Begrijp je nog steeds niet waarom ik het zeg. Geef iemand geen geld of brood, geef hem ook geen baan, en hij zal het op den duur wel stelen, inbreken, dealen, schooien/bedelen. De ene gaat hierin alleen wat verder dan de ander, dat is wat ik probeer te zetten. Ik zeg niet dat het altijd zo gaat, maar bij de kleinere daden speelt het een belangrijke rol.
kom met bewijzen graag, is hier onderzoek naar gedaan?

armoede is nooit een reden voor diefstal, als dat zou zijn hou je geen maatschappij meer over

@ Pep": Niet voor jou. Je gaat dan meekomen om in werkelijkheid te mogen zien of ze ook daadwerkelijk een uitkering krijgen.

@ Pat: Heb geen bewijzen ervoor slimmerik ;) Wat ik vertel zijn eigen ervaringen, de dingen die ik dus zelf zie, ook dus om me heen.
Mijn opmerkingen over de slimmere criminelen, mag je best met een korreltje zout nemen hoor :D

Laatst bewerkt:
^ Niet voor jou. Je gaat dan meekomen om in werkelijkheid te mogen zien of ze ook daadwerkelijk een uitkering krijgen.

Tja, je moet er natuurlijk wel wat voor terug doen. Thuis zitten en niks willen doen ga je niks mee bereiken nee.

Als jij gewoon aantoonbaar solliciteert, zal het al veel beter gaan.

Criminele allochtonen ? Nederland is hen of hun ouders niks verplicht. Ze mogen allah op hun knieën danken dat ze hier naartoe konden komen en gretig gebruik konden maken van werk en mooie voorzieningen, ook relatief veel misbruik helaas. En nu zelfs in eigen land NL geld vangen (uiterking) of vanuit NL geld opsturen naar Marokko.

En alle hulde voor diegenen die keihard werken...en begrijpen hoe het moet in de praktijk.

Als je je blijft misdragen heb je in NL weinig te zoeken, je word aan alle kanten geholpen met school, banen en woning. Je wordt nimmer aan je lot overgelaten zoals in Frankrijk misschien. Er is geen excuus behalve dat je 'scheit hebt aan iedereen'.

Alleen de PVV heeft de oplossing voor criminele buitenlanders.

Laatst bewerkt:
@ Pep: Nee nog steeds niet. Je kan solliciteren wat je wilt. Nog wordt in vele gevallen een uitkering geweigerd, vooral als je nooit hebt gewerkt en alleen een studie volgde. En er zijn nog zat andere situaties.
Ik weet niet over heeeel veel gevallen maar veel genoeg om te kunnen zeggen dat wanneer je thuis woont de lul bent qua uitkering. Zonder geld kom je ook niet zomaar aan een huis, dus zit je theoretisch gezien in een vicieuze cirkel waar je niet uitkomt.

Zoals jij het neerzet wel, zoals het zal uitpakken in de loop der tijd, nee.

@ peppie: Ik zeg ook al jaren dat autochtoonse criminelen in het algemeen slimmer zijn, ze worden idd minder vaak betrapt. Los daarvan heb je ook nog het '**** it' mentaliteit wat meespeelt in het gepakt worden.

@ Insan: Begrijp je nog steeds niet waarom ik het zeg. Geef iemand geen geld of brood, geef hem ook geen baan, en hij zal het op den duur wel stelen, inbreken, dealen, schooien/bedelen. De ene gaat hierin alleen wat verder dan de ander, dat is wat ik probeer te zetten. Ik zeg niet dat het altijd zo gaat, maar bij de kleinere daden speelt het een belangrijke rol.

Ja want alle situaties zijn een zaak van overleven, gsm's stelen en nodeloze intimidatie komt omdat ze dat nodig hebben om te overleven. Jij probeert de situatie goed te praten door hun motieven te minimaliseren, dit gaat slechts om een minderheid van de criminele activiteiten.

Drug dealen, aan volwassen heb ik geen problemen mee. Ik heb het over agressie en een overdreven gevoel van 'belonging' dat ze hebben. Bv, 5-6j terug. Er komt een Marokkaan naar het meisje van een vriend van me, voelde zich de man en flirte met grens van aantastelijkheid. Natuurlijk zegt m'n vriend hier iets van en wordt hierna (zoals de cliché is) omcirkeld door 5-6 marokkanen. 'Heb je een probleem?' kwam er uit in een gebrekkig accent. Ja, jij en je vriendjes zijn het probleem had ie moeten zeggen maar dan lag ie wss in het ziekenhuis want het inschattingsvermogen en iets wat intelligente keuzes maken ligt niet in hun aard. Of kwamen die 5-6 vriendjes hun hulp aanbieden aan m'n vriend en was die 'heb je een probleem?' een oprechte vraag omdat hij zo barmhartig is. We zullen het nooit weten.

Criminele allochtonen ? Nederland is hen of hun ouders niks verplicht. Ze mogen allah op hun knieën danken dat ze hier naartoe konden komen en gretig gebruik konden maken van werk en mooie voorzieningen. En nu zelfs in eigen land NL geld vangen of vanuit NL geld opsturen naar Marokko.

Als je je blijft misdragen heb je in NL weinig te zoeken, je word aan alle kanten geholpen met school, banen en woning.

Helaas is er maar 1 partij die werk wilt maken van dit soort praktijken, de PVV de rest kijkt bang toe.

Dus jij beweert dat elke criminele allochtoons van islamitisch afkomst komt. Ok. Klinkt allemaal duidelijk.

Duhh.. Net alsof langer opsluiten gaat helpen. Gewoon uitzetten, eventueel NL paspoort verbranden. Maak desnoods die rare kleine eilandjes ten noorden van NL leeg, en dump ze daar.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/10/straffen_marokkanen_niet_effec.html

Meerdere problemen met dit artikel.
Deze korte straffen waarnaar indirect wordt verwezen (vermogens en geweldsdelichten) hebben gekbij niemand effect. Niet bij de "Nederlandse Marokkanen", noch bij de blanke autochtone Nederlander. Het is dus irrelevant specifiek te verwijzen naar de "Marokkanen". tenzij het de bedoeling is de strafwet enkel voor hen te veranderen en hun gevangenisstraf automatisch x 3 te doen. Juridisch en ethisch onhaalbaar.

Iemand die hier geboren en getogen is kan je niet zomaar de nationaliteit ontnemen en deporteren naar het land van zijn voorouders, ook al beschikken ze over een dubbele nationaliteit. Ook zowel juridisch als ethisch onhaalbaar.

Ik blijf het herhalen, men moet hen in de gevangenis een opleiding geven zodat ze een job aanleren. Loodgieter of zo om maar iets te noemen, en hen hun diploma helpen behalen. En hen aan een job helpen. Inderdaad, deze jongeren, om echt gek van te worden want niks blijkt op hen effect te hebben (en dan heb ik het over al het laaggeschoold schorem die de straten onveilig maakt), maar niet investeren in onderwijs blijft de boosdoener. Dus repressie, door voor alle criminaliteit, ook effectief te straffen, maar ook preventie. Investeer in de kleuterklassen zodat een juf geen klas heeft met 30 kinderen. Betaal de leraars een beter loon zodat men ook de "betere" leraar kan aantrekken en behouden. En men moet ook ophouden met het bouwen van sociale woonwijken waar enkel zeer arme mensen gaan wonen. Want dan krijg je terug concentratiescholen.

@ Pep: Nee nog steeds niet. Je kan solliciteren wat je wilt. Nog wordt in vele gevallen een uitkering geweigerd, vooral als je nooit hebt gewerkt en alleen een studie volgde. En er zijn nog zat andere situaties.
Ik weet niet over heeeel veel gevallen maar veel genoeg om te kunnen zeggen dat wanneer je thuis woont de lul bent qua uitkering. Zonder geld kom je ook niet zomaar aan een huis, dus zit je theoretisch gezien in een vicieuze cirkel waar je niet uitkomt.

Oke thuiswonend is een ander verhaal.

Stel: Je woont hier, hebt een huis maar geen werk en je bent boven de 21.

Dan krijg je in vrijwel alle gevallen een uitkering.

Maar genoeg over uitkeringen, het gaat over hoe we die problemen op kunnen lossen.

Ze hebben laatst een oplossing aangedragen voor crimineeltjes, dit was laatst in het nieuws:

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/10/02...len-voor-straf-naar-school-in-plaats-van-cel/

Tsjaaa na banen en huizen voor de top 600 in A'dam is scholing maar een kleine stap. Kun je op 20 jarige leeftijd gewoon gaan voor criminaliteit lukt dat niet ga je gewoon op kosten van de staat naar school.
.

Dude, onderwijs is reeds lang zo goed als kosteloos. Woon jij op Mars of zo? Wat een populistische onzin.
Wat is jouw oplossing? Ze moet wel ethisch en juridisch haalbaar zijn natuurlijk.

Ja want alle situaties zijn een zaak van overleven, gsm's stelen en nodeloze intimidatie komt omdat ze dat nodig hebben om te overleven. Jij probeert de situatie goed te praten door hun motieven te minimaliseren, dit gaat slechts om een minderheid van de criminele activiteiten.

Drug dealen, aan volwassen heb ik geen problemen mee. Ik heb het over agressie en een overdreven gevoel van 'belonging' dat ze hebben. Bv, 5-6j terug. Er komt een Marokkaan naar het meisje van een vriend van me, voelde zich de man en flirte met grens van aantastelijkheid. Natuurlijk zegt m'n vriend hier iets van en wordt hierna (zoals de cliché is) omcirkeld door 5-6 marokkanen. 'Heb je een probleem?' kwam er uit in een gebrekkig accent. Ja, jij en je vriendjes zijn het probleem had ie moeten zeggen maar dan lag ie wss in het ziekenhuis want het inschattingsvermogen en iets wat intelligente keuzes maken ligt niet in hun aard. Of kwamen die 5-6 vriendjes hun hulp aanbieden aan m'n vriend en was die 'heb je een probleem?' een oprechte vraag omdat hij zo barmhartig is. We zullen het nooit weten.

Ik probeer niet te minimaliseren, en het waren enkel enkele praktijkvoorbeelden wat ik opnoemde. In mijn beginpost gaf ik al aan dat het veel ingewikkelder in elkaar ligt.

Handtastelijk bedoel je neem ik aan? Tjah wat moet ik hierover nou zeggen. Ik hou het voor mezelf.

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 17:23 ----------

meerdere problemen met dit artikel.
Deze korte straffen waarnaar indirect wordt verwezen (vermogens en geweldsdelichten) hebben gekbij niemand effect. Niet bij de "nederlandse marokkanen", noch bij de blanke autochtone nederlander. Het is dus irrelevant specifiek te verwijzen naar de "marokkanen". Tenzij het de bedoeling is de strafwet enkel voor hen te veranderen en hun gevangenisstraf automatisch x 3 te doen. Juridisch en ethisch onhaalbaar.

Iemand die hier geboren en getogen is kan je niet zomaar de nationaliteit ontnemen en deporteren naar het land van zijn voorouders, ook al beschikken ze over een dubbele nationaliteit. Ook zowel juridisch als ethisch onhaalbaar.

Ik blijf het herhalen, men moet hen in de gevangenis een opleiding geven zodat ze een job aanleren. Loodgieter of zo om maar iets te noemen, en hen hun diploma helpen behalen. En hen aan een job helpen. Inderdaad, deze jongeren, om echt gek van te worden want niks blijkt op hen effect te hebben (en dan heb ik het over al het laaggeschoold schorem die de straten onveilig maakt), maar niet investeren in onderwijs blijft de boosdoener. Dus repressie, door voor alle criminaliteit, ook effectief te straffen, maar ook preventie. Investeer in de kleuterklassen zodat een juf geen klas heeft met 30 kinderen. Betaal de leraars een beter loon zodat men ook de "betere" leraar kan aantrekken en behouden. En men moet ook ophouden met het bouwen van sociale woonwijken waar enkel zeer arme mensen gaan wonen. Want dan krijg je terug concentratiescholen.

+1

Dude, onderwijs is reeds lang zo goed als kosteloos. Woon jij op Mars of zo? Wat een populistische onzin.
Wat is jouw oplossing? Ze moet wel ethisch en juridisch haalbaar zijn natuurlijk.

Kosteloos ?

Mijn oplossing voor dit soort criminelen (Marokkanen) is duidelijk: celstraf. Meerdere malen veroordeling is terug naar land van herkomst.

Ik probeer niet te minimaliseren, en het waren enkel enkele praktijkvoorbeelden wat ik opnoemde. In mijn beginpost gaf ik al aan dat het veel ingewikkelder in elkaar ligt.

Handtastelijk bedoel je neem ik aan? Tjah wat moet ik hierover nou zeggen. Ik hou het voor mezelf.

Zo noemen we het hier. Is één van de 10-15 voorbeelden van vrienden/vriendinnen en hun ervaringen met allochtonen op feestjes.

Heeft alles met opvoeding te maken. Stel bij dit soort uitzonderlijke gevallen de familie aansprakelijk voor het gedrag van het kind. Op een gegeven moment waarschuw je de familie een laatste maal, bij misdraging van het kind wordt heel de familie terug naar Marokko gestuurd. Kijken wat de familie dan gaat doen. Dan worden dit soort mannetjes ineens heel klein als Papa en ooms heel boos worden. Dan zullen ze luisteren en anders gaan ze terug naar Marokko (geen probleem met dubbel paspoort).

= win/win situatie

Heel de familie terugsturen? Het zoveelste domme voorstel dat juridisch en ethisch niet haalbaar is. De ouders zijn hier geboren en getogen.

Ja stel iemand berooft een omaatje keer op keer, dus laten we zeggen 5x van haar portemonnee met 100 euro erin, die zou dan volgens jou de doodstraf verdienen?

En als het jou oma is?
Of je moeder?
Of je vriendin die wordt belaagd door 6 van die stukken stront?

Dan is het ineens andere koek.

Mijn idee is dat de overheid de keuze krijgt óf veel zwaarder te straffen óf het eigen rechter spelen niet meer strafbaar maakt.
Dan denk ik dat het heel snel is afgelopen met die k*tgangstertjes die denken dat ze scarface zijn

• Topic Starter Topic Starter
Toch nog een redelijk topic geworden :o

Oh wacht yasmine is in... :roflol:

Zo noemen we het hier. Is één van de 10-15 voorbeelden van vrienden/vriendinnen en hun ervaringen met allochtonen op feestjes.

Daar heb ik wel een uitleg voor.

Vraag maar aan een Marokkaans meisje of jongen hoe dat in Marokko gaat.

Ik zat pas in de trein met Marokkaans meisje en die vertelde dat ze daar gewoon naar je toe komen en aan je zitten en vragen om je nummer, geef je die niet komen er meer bij en dan moet je wel.

Die jongen (vriend van me) bevestigde dat het echt zo gaat daar.

De ouders zijn hier geboren en getogen.

Nee met de huidige partijen is het net aan mogelijk om criminele asielzoekers weg te sturen. Kom niet steeds aan met wat mogelijk is, als andere partijen 'baas' zijn gaat er veel meer mogelijk worden.

Daarbij heeft menig Marokkaan allemaal 2 paspoorten.

Hoe ga je een autochtoon terug naar zijn eigen land sturen?
Doordat Marokkanen een dubbel paspoort hebben is dit mogelijk voor deze specifieke groep allochtonen.
Zonder een dubbel paspoort is dit praktisch gezien onmogelijk. Dus je zet in de wet dat dit alleen mogelijk is voor overtreders met een dubbel paspoort. En Marokko weigert het paspoort in te trekken omdat ze allerlei belangen hebben. Ideaal om dit dan tegen ze te gebruiken.

Iemand die hier geboren en getogen is naar het land van zijn voorouders terugsturen? Juridisch en ethisch onhaalbaar.

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 19:28 ----------

Gewoon een hoge geldboete op ouders leggen en blijven alles van rekening af trekken totdat boete voldaan is, of uitkering stop zetten totdat boete betaald is. DIe ouders zitten toch voor de 90% uitkering te trekken, hebben nooit gewerkt.
Om een of andere reden zie ik ouwe turken werken en werken en werken, het is HEEL zeldzaam dat je een ouwe marokkaan tegenkomt die van werk komt of naar werk gaat.
Dus jah.....geldkraan dichtdraaien als hun kinderen crimineel bezig zijn, zou veel goeds doen.

Dus mensen die het reeds financieel moeilijk hebben nog meer financiele problemen geven? Ja, inderdaad, dat zal ze niet extra aanzetten tot criminaliteit....???

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 19:29 ----------

hou wou je iemand het lang uitzetten met een nederlandse paspoort? En hogere straffen geven? Ja dat gaat vast werken kijk maar naar the states waar meer dan 20% van de bevolking vast zit.

amen!!!!

Terug
Naar boven