MuscleMeat

straight arm lat pulldown

killerbee

Competitive Bodybuilder
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
92kg
Is het beter dat je dan een brede grip neemt(beetje zoals de standaard front lat pulldown) of is een smalle grip ook goed?(de smalle bar die je gewoonlijk gebruikt voor cable curls)

vind de grote het chillst, gewoon schouder breedte pakken, heb je het meeste kracht heb ik het idee..

(ietsjes wijder dan) schouderbreedte dan kun je em ietsjes meer doorhalen naar je toe (anders zit je vuisten in de weg)

misschien maar dat weet ik niet zeker is het ook de beste beweging voor je schouders.
maar of een smalle greep dat niet is durf ik niet te beweren.

Nooit echt gedaan deze oefening... Is het wat?

Prima oefening om de armbuiger buiten de beweging te houden (triceps doet wel mee), verglijkbaar met de pull over

De straight arm lat pulldown is toch voor je rug, voornamelijk voor je vleugels?

Dit is toch wel mijn favoriete oefening om mijn rug training mee af te ronden.
Je krijgt er een goede pomp van en je hoeft geen zware gewichten te gebruiken dus ideaal voor op het einde van je workout.
Overigens gebruik ik zo'n dikke touw waarmee je ook de triceps kan doen. (smalle grip dus)

^^Dit topic wil ik even volgens eens kijken of pull over voor borst is want het lijkt toch gewoon een rug oefening, zal hem morgen eens uitproberen in de gym :P

ik voel pullover meer in de rug dan in de borst hoor.. eigenlijk vooral in men onderrug

Pull over is voornamelijk Borst ,

Pull over is voornaamlijk lats, waarbij de pec.minor een rol an spelen (algelang de uitoering).

De pec. major word net zoveel belast als bij de straightarm pull down of elke ander pull down waarbij je bovenarmen zich in dezelfde positie vinden als bij de pul over (schouder extensie)

Voor een uitgebreidere uitleg moet je de zoekfunctie gebruiken, het onderwerp is namenlijk al aardig wat keren voorbij gekomen.

Pull over is voornaamlijk lats, waarbij de pec.minor een rol an spelen (algelang de uitoering).

De pec. major word net zoveel belast als bij de straightarm pull down of elke ander pull down waarbij je bovenarmen zich in dezelfde positie vinden als bij de pul over (schouder extensie)

Voor een uitgebreidere uitleg moet je de zoekfunctie gebruiken, het onderwerp is namenlijk al aardig wat keren voorbij gekomen.

Dus Bodybuilding.com heeft het in verkeerde sectie ( onder chest) geplaatst..?

heb het zelf in borstschema gebruikt alles word lekker opgerekt

of het nu een borst , buik of lats oefening is;)

Terug
Naar boven