Fitness Seller

Stress

J80

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Ben al een 3 tal jaar aan het trainen, met een behoorlijke progressie. Alles ging goed tot een half jaar geleden. Door omstandigheden (werk en privé) ondervind ik de laatste maanden erg veel stress. Hier had ik normaal gezien nooit last van.
Door de stress verzuren mijn nek en schouders, hierdoor gaat trainen veel moeilijker. Schouders trainen is bijna onmogelijk en bij het trainen van mijn rug kan ik geen oefening nog 'recht' trekken.
Ik ga regelmatig naar een kinesist, eet extra eiwitten en magnesium. Door 2 weken niet te trainen was de spanning minder. Maar vanaf de eerste training zat alles weer vast.

Iemand hier ook ervaring mee, of tips heeft?
Ik vond hierover niet direct een bestaand topic en heb geen idee of het hier thuis hoort.

Alvast bedankt

proberen te ontstressen ipv de 'bijwerkingen' van stress aan te pakken.

0415-kitkat.jpg

De oorzaak aanpakken (voor zover dit mogelijk is). Daarnaast kijken welke dingen je energie kosten en welke dingen je energie opleveren.
Dingen waar je energie van krijgt en waar je van ontspant meer gaan doen en dan kijken of het trainen weer beter gaat.

Klinkt allemaal makkelijker dan het is.. als je de bron niet aanpakt dan blijf je bezig met brandjes blussen en daar heb je ook weinig aan denk ik! :)

Is het niet zo dat je juist stress kan wegnemen door te gaan fitnessen? Stofjes die vrijkomen waardoor jeje beter voelt?

Nee maar dan moet je juist wat aan de oorzaak doen idd.

Wat aan de oorzaak doen.. dat is makkelijk gezegd... ik zit in een vergelijkbaar pakket door werk. GABA supplement helpt voor mij.. rustig gevoel, scherper denken, minder ergeren aan m'n omgeving xD
Uiteraard wat aan de oorzaak doen........... sterkte :)

Terug
Naar boven